Lewis Hamilton zažil v Ázerbájdžánu zklamání poté, co ho nepřipravená strategie pneumatik od Ferrari připravila o postup do Q3. Sedminásobný šampion otevřeně kritizoval volbu týmu, který ho poslal na měkké směsi místo rychlejších středních pneumatik
Ralf Schumacher nešetřil kritikou směrem k Lewisovi Hamiltonovi a upozornil ho na chyby v přístupu ke kvalifikaci v Ázerbájdžánu. Podle něj by sedminásobný mistr světa měl převzít větší zodpovědnost a využít svou moc prosadit vlastní strategii, místo aby spoléhal jen na tým.
Hamilton i jeho týmový kolega Charles Leclerc se jevili jako silní kandidáti na pole position v Baku, sedminásobný šampion dokonce vedl na konci pátečního tréninku. Přesto se Hamilton do Q3 nekvalifikoval, zatímco Leclerc v téže fázi havaroval.
Během Q2 jel Hamilton na měkkých pneumatikách a kritizoval strategii týmu, který podle něj měl využít žlutě označené střední směsi. „Střední pneumatika byla prostě výrazně rychlejší,“ komentoval Hamilton po kvalifikaci.
„Tým mě v Q2 poslal na střední směs, Charles měl jet ve druhém pokusu, ale protože ostatní na střední nevyjeli, rozhodli jsme se zůstat na ní. Nakonec měli všichni v top 10 tři střední. Věděli jsme, že střední je rychlejší, asi o tři desetiny, a cítilo se to skvěle, takže jsme ji měli v Q2 použít,“ vysvětlil.
Schumacher však tvrdí, že pokud Hamilton věděl, co je pro něj nejlepší, měl sám prosadit změnu strategie. „Musí vzít vinu na sebe,“ řekl Schumacher v podcastu Backstage Boxengasse. „S jeho zkušenostmi a autoritou by neměl nechat rozhodnutí jen na týmu.“
„Nejsem sedminásobný mistr světa, vyhrál jsem jen pár závodů, ale pokud jsem chtěl určitou pneumatiku, dostal jsem ji. Diskuze nebyly vůbec potřeba,“ dodal, zdůrazňující, že zkušený jezdec má právo prosazovat své požadavky.
Schumacher také naznačil, že Hamilton mohl být ovlivněn svými předchozími zkušenostmi z Mercedesu. „To odpovídá obrazu, že pod vedením Tota Wolffa jezdci jen jezdili a nerozhodovali. Lewis se musí prosadit a nehledat chybu jinde. Pak by kvalifikace vypadala jinak – to byste očekávali od sedminásobného šampiona,“ uvedl.
Nakonec Hamilton odstartoval z 12. místa a projel cílem osmý. Podle původní strategie Ferrari měl být devátý, ale nebyl schopen provést požadavek týmu, aby před cílovou čárou vrátil pozici Leclercovi.
Kimi Antonelli zažil v premiérové sezoně F1 výrazné výkyvy, kdy po slibném startu následovalo slabší období během evropských závodů. Mladý Ital prozradil, kdy nastal opětovný zlom ke zlepšení výkonů.
Sezóna 2026 ukončí éru monopostů s přísavným efektem, které formovaly současnou podobu Formule 1. Nová pravidla přinesou zcela novou technickou kapitolu šampionátu. Lewis Hamilton prozradil jeho vztah ke končící ground-effect éře.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.