Pierre Gasly popsal svou spolupráci s Flaviem Briatorem, legendou F1 známou svou genialitou i kontroverzními rozhodnutími.
Franco Colapinto otevřeně mluvil o svém vztahu s šéfem Alpine Flaviem Briatorem a popsal jeho přísný styl vedení jako něco, co ho posílilo. „Mám velmi dobrý vztah s Flaviem,“ uvedl Colapinto v rozhovoru pro podcast F1 Beyond the Grid. „Je tvrdý ke všem a jeho způsob, jak motivovat tým a lidi kolem, je někdy náročný. Ale věřím mu a věřím, že posune tým zpět na vrchol. Hodně jsem se od něj letos naučil.“
Argentinský jezdec, který byl minulou zimu angažován z Williamsu jako rezervní pilot, debutoval v Imole poté, co Briatore rychle vsadil na jeho nasazení po sérii zklamání Jacka Doohana. Přestože výsledky zatím nepřišly a Alpine se soustředí spíše na sezonu 2026, Colapinto se k náročné situaci staví pozitivně. „Způsob, jakým nás Flavio tlačí, mě mentálně hodně posílil. Jsem vděčný za příležitost, kterou mi dal, i za celý proces, kterým procházíme,“ dodal.
Colapinto stále bojuje o své místo ve Formuli 1, každý závod je pro něj testem, zda si zaslouží pokračovat i v roce 2026. „Když se podíváte na výsledky, může se zdát, že je těžké dostat Alpine z poslední pozice, ale rozhodně se nevzdáváme,“ komentoval situaci pilot.
Sezona pro Franca Colapinta je náročná. Dostal do rukou obtížný vůz a zatím nezískal žádné body, přesto se dokázal třikrát kvalifikovat před týmovým kolegou Pierrem Gaslym a v Maďarsku postoupil do Q2. „Cítím se v autě i v týmu lépe. Samozřejmě, že vůz momentálně není dost rychlý na body, ale čas přijde a já chci být připraven,“ řekl Colapinto.
Podle argentinského jezdce přísný a strategický přístup Flavia Briatoreho není osobně urážlivý. „Je tvrdý, někdy to může působit až moc, pokud ho neznáte, ale věřím, že jeho cílem je posunout tým vpřed,“ dodal.
Colapinto se nyní chce soustředit na postupný rozvoj a učit se z každého závodu. „Hlavní je jet závod od závodu a okamžik od okamžiku a uvidíme, kde skončíme,“ uvedl.
Alpine stále může dát příležitost svému rezervnímu pilotovi Paulu Aronovi, což činí Colapintovu nehodu v Baku nežádoucí, přesto ale argentinský jezdec ve vybraných závodech prokázal svůj skutečný potenciál.
Colapinto zdůraznil, že náročný a přísný styl vedení Flavia Briatoreho mu pomáhá nejen čelit těžkým situacím, ale také se postupně zlepšovat a připravovat na budoucí výzvy. „Je před námi ještě spousta učení a objevování, ale každý závod mě posouvá kupředu,“ přiznal argentinský jezdec.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.