Isack Hadjar je na pokraji startovní penalizace poté, co FIA potvrdila nasazení jeho čtvrtého a posledního motoru bez trestu před FP3 na Dutch GP. Jakékoli další překročení limitu by znamenalo posun na startu a výrazný dopad na jeho víkend.
Isack Hadjar zažívá komplikovaný start víkendu v Zandvoortu, když jeho VCARB02 dostal novou jednotku turbodmychadla, MGU-K a MGU-H, přičemž všechny jsou jeho poslední komponenty bez trestu. To znamená, že jakýkoli další problém by mohl vést k penalizaci a posunu na startu.
Francouzský jezdec měl v pátečních trénincích smůlu. V první části zajel pouze 12. čas, ve druhém tréninku se vůbec nedostal na trať kvůli technickým problémům, které nakonec spustily virtuální bezpečnostní auto.
„Měli jsme problém se senzory v pohonné jednotce už v FP1,“ prozradil Hadjar médiím včetně PlanetF1.com. „Rozhodli jsme se proto vyměnit baterii a celou pohonnou jednotku. Když jsem vyjel v FP2, byl jsem trochu zpožděný a tým nebyl spokojen s chováním baterie, takže mě požádali, abych zastavil. To bylo vše.“
Racing Bulls nečekal a přes porušení curfew přes noc kompletně vyměnil baterii, motor a další důležité komponenty, aby byl monopost připraven na FP3. „Už v pátek jsme mluvili o kompletní výměně a doufali jsme, že to bude vyřešeno do soboty,“ dodal Hadjar.
FIA v sobotu potvrdila nový motor, což znamená, že Hadjar nyní využil čtvrtý motor, turbo, MGU-H a MGU-K, všechny bez penalizace. Každý jezdec má letos povoleny čtyři kusy každé komponenty, takže jakákoli další výměna by mohla znamenat start ze zadních pozic.
K tomu ještě dostal nový výfuk, jeho šestý z osmi povolených bez trestu, což ukazuje, jak náročné je správně rozvrhnout komponenty v moderní Formuli 1. Přesto mladý Francouz zůstává klidný.
„Obvykle se po FP3 cítím připravený na kvalifikaci, takže si myslím, že i s pouhými dvěma tréninky to bude stačit. Naštěstí si můžeme ještě dobře prohlédnout, co zajel Liam,“ uzavřel Hadjar s optimismem.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.