Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Racing Bulls dál odkládají oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026, potvrdil šéf týmu Alan Permane. Zatímco se paddock chystá na revoluci v technických pravidlech, všechny sedačky v týmech Red Bullu kromě té Verstappenovy zůstávají neobsazené.
Verstappen má jistotu až do roku 2028, ale o zbývajících místech kolují intenzivní spekulace. Podle zákulisních informací by měl Isack Hadjar usednout vedle nizozemského šampiona a junior Arvid Lindblad má být na cestě do Racing Bulls.
To staví Yukiho Tsunodu a Liama Lawsona do přímého boje o poslední dostupné místo. Očekávalo se, že rozhodnutí padne už kolem Velké ceny Mexika, ale oznámení nepřišlo.
Permane nyní objasnil, že zdržení nesouvisí s přípravou na rok 2026. „Ne, vůbec ne. Nemá to nic společného s novými pravidly,“ zdůraznil pro Motorsport.com a dodal, že důvod leží v aktuálním průběhu sezony.
„Jsme v těsném souboji o šesté místo a Red Bull zároveň bojuje o druhé místo v Poháru konstruktérů,“ uvedl. Tým nechce riskovat narušení stability před důležitým finišem sezony.
Podle Permanea proto rozhodnutí může přijít až na úplném konci roku. „Chceme mít stabilitu a je možné, že se to potáhne až do konce sezony. Možná se to dozvíte až v pondělí ráno po Abú Zabí,“ naznačil.
Permane přiznal, že konkrétní termín oznámení stále není stanoven. „Nevím, kdy přesně to bude, ale to je ten důvod. Nemá to nic společného s pravidly pro příští rok,“ uvedl a definitivně tak odmítl spekulace, že by odklad souvisel s technickými změnami.
Vysvětlil také, jaké faktory hrají při výběru jezdců největší roli. „Vždycky chcete zkušeného závodníka,“ řekl a jako příklad zmínil Williams. „Vidíme to u Jamese ve Williamsu a jeho dvou velmi zkušených jezdců, kteří prakticky každý víkend začínají v silné formě.“
Zkušenosti jsou podle něj klíčové. „A nechci tím snižovat naše kluky, ale zkušenosti se prostě počítají. Nic nepřekoná rychlost, samozřejmě, takže ji musíte mít. A určitě to pro příští rok pomůže.“ Tím zdůraznil nutnost kombinovat rychlost s vyzrálostí.
Zároveň ale připomněl, že sezona 2026 přinese zcela nový začátek. „Na druhou stranu se na to můžete dívat i tak, že všichni začínají s čistým papírem. Nikdo s těmito pravidly nemá zkušenosti,“ poznamenal.
Právě proto bude podle Permana ještě důležitější důkladná příprava. „Očekávám obrovské množství práce v simulátoru. Už teď se na tom pracuje a po skončení sezony se to ještě zrychlí. Takže ano, je to rozhodně důležité,“ uzavřel. Racing Bulls tak čekají týdny intenzivních příprav, které určí nejen složení sestavy, ale i úspěšný vstup do nové éry Formule 1.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.