George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
George Russell, který debutoval ve Formuli 1 v roce 2019 s týmem Williams, se dostal do těžké situace, kdy se nemohl ucházet o vítězství, ale přesto ukázal výrazný potenciál a rychlost za volantem. Když přestoupil do Mercedesu v roce 2022, stal se týmovým kolegou sedminásobného šampiona Lewise Hamiltona, a během tří sezón v něm dokázal porazit Hamiltona v dvou z těchto let. Po dobrém začátku sezóny 2025, kdy vybojoval tři pódiová umístění z pěti závodů, se ocitl na čtvrté pozici v šampionátu a potvrdil svou pozici v top týmu.
Ve svém posledním rozhovoru pro The Athletic, Russell otevřeně přiznal, že být týmovým kolegou s takovým gigantem, jakým je Hamilton, nebylo nikdy jednoduché. "Být týmovým kolegou sedminásobného mistra světa po tři roky není snadné," uvedl. Po letech dominance Mercedesu a těžkém souboji s Red Bullem a Maxem Verstappenem v roce 2021, Mercedes a Hamilton přišli o svou pozici na čele startovního pole, což znamenalo pro Russella i jeho začátky v týmu s podprůměrným vozem.
"Byl čas, kdy pokud jste skončili před Lewisem Hamiltonem v šampionátu nebo v závodě, vyhráli byste závod," pokračoval Russell. V roce 2022, kdy získal svou první výhru ve Formuli 1, to nebylo vůbec snadné, a rok 2023 a 2024 byly plné výkyvů mezi silnými výkony a okamžiky zklamání. "Pokud bych měl časové okno pět let zpátky, mohl bych mít dva šampionáty na svém kontě," uzavřel Brit svou úvahu, avizuje GPblog.
Tento výrok naznačuje, že Russell vnímá, jak jeho kariéra mohla vypadat jinak, kdyby měl příležitost připojit se k Mercedesu v době, kdy tým dominoval a bojoval o vítězství na každém závodě. I když má ve svém současném týmu silného kolegu v podobě Hamiltona, Russell věří, že s jiným časovým rámcem by mohl mít více titulů na svém kontě. Také to ukazuje, jak si Russel váží konkurence a výzev, které přináší souboj s Hamiltonem, a jak jeho vlastní kariéra pokračuje v novém světle po několika letech ve stínu sedminásobného šampiona.
Bez ohledu na tyto spekulace se však Russell stále zaměřuje na svou budoucnost a úspěchy, které jsou před ním. Je zřejmé, že i přes těžkosti srovnání s Hamiltonem, má britský jezdec stále velký potenciál a ambice pro nadcházející sezóny.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.