George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
George Russell, který debutoval ve Formuli 1 v roce 2019 s týmem Williams, se dostal do těžké situace, kdy se nemohl ucházet o vítězství, ale přesto ukázal výrazný potenciál a rychlost za volantem. Když přestoupil do Mercedesu v roce 2022, stal se týmovým kolegou sedminásobného šampiona Lewise Hamiltona, a během tří sezón v něm dokázal porazit Hamiltona v dvou z těchto let. Po dobrém začátku sezóny 2025, kdy vybojoval tři pódiová umístění z pěti závodů, se ocitl na čtvrté pozici v šampionátu a potvrdil svou pozici v top týmu.
Ve svém posledním rozhovoru pro The Athletic, Russell otevřeně přiznal, že být týmovým kolegou s takovým gigantem, jakým je Hamilton, nebylo nikdy jednoduché. "Být týmovým kolegou sedminásobného mistra světa po tři roky není snadné," uvedl. Po letech dominance Mercedesu a těžkém souboji s Red Bullem a Maxem Verstappenem v roce 2021, Mercedes a Hamilton přišli o svou pozici na čele startovního pole, což znamenalo pro Russella i jeho začátky v týmu s podprůměrným vozem.
"Byl čas, kdy pokud jste skončili před Lewisem Hamiltonem v šampionátu nebo v závodě, vyhráli byste závod," pokračoval Russell. V roce 2022, kdy získal svou první výhru ve Formuli 1, to nebylo vůbec snadné, a rok 2023 a 2024 byly plné výkyvů mezi silnými výkony a okamžiky zklamání. "Pokud bych měl časové okno pět let zpátky, mohl bych mít dva šampionáty na svém kontě," uzavřel Brit svou úvahu, avizuje GPblog.
Tento výrok naznačuje, že Russell vnímá, jak jeho kariéra mohla vypadat jinak, kdyby měl příležitost připojit se k Mercedesu v době, kdy tým dominoval a bojoval o vítězství na každém závodě. I když má ve svém současném týmu silného kolegu v podobě Hamiltona, Russell věří, že s jiným časovým rámcem by mohl mít více titulů na svém kontě. Také to ukazuje, jak si Russel váží konkurence a výzev, které přináší souboj s Hamiltonem, a jak jeho vlastní kariéra pokračuje v novém světle po několika letech ve stínu sedminásobného šampiona.
Bez ohledu na tyto spekulace se však Russell stále zaměřuje na svou budoucnost a úspěchy, které jsou před ním. Je zřejmé, že i přes těžkosti srovnání s Hamiltonem, má britský jezdec stále velký potenciál a ambice pro nadcházející sezóny.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.