George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
George Russell, který debutoval ve Formuli 1 v roce 2019 s týmem Williams, se dostal do těžké situace, kdy se nemohl ucházet o vítězství, ale přesto ukázal výrazný potenciál a rychlost za volantem. Když přestoupil do Mercedesu v roce 2022, stal se týmovým kolegou sedminásobného šampiona Lewise Hamiltona, a během tří sezón v něm dokázal porazit Hamiltona v dvou z těchto let. Po dobrém začátku sezóny 2025, kdy vybojoval tři pódiová umístění z pěti závodů, se ocitl na čtvrté pozici v šampionátu a potvrdil svou pozici v top týmu.
Ve svém posledním rozhovoru pro The Athletic, Russell otevřeně přiznal, že být týmovým kolegou s takovým gigantem, jakým je Hamilton, nebylo nikdy jednoduché. "Být týmovým kolegou sedminásobného mistra světa po tři roky není snadné," uvedl. Po letech dominance Mercedesu a těžkém souboji s Red Bullem a Maxem Verstappenem v roce 2021, Mercedes a Hamilton přišli o svou pozici na čele startovního pole, což znamenalo pro Russella i jeho začátky v týmu s podprůměrným vozem.
"Byl čas, kdy pokud jste skončili před Lewisem Hamiltonem v šampionátu nebo v závodě, vyhráli byste závod," pokračoval Russell. V roce 2022, kdy získal svou první výhru ve Formuli 1, to nebylo vůbec snadné, a rok 2023 a 2024 byly plné výkyvů mezi silnými výkony a okamžiky zklamání. "Pokud bych měl časové okno pět let zpátky, mohl bych mít dva šampionáty na svém kontě," uzavřel Brit svou úvahu, avizuje GPblog.
Tento výrok naznačuje, že Russell vnímá, jak jeho kariéra mohla vypadat jinak, kdyby měl příležitost připojit se k Mercedesu v době, kdy tým dominoval a bojoval o vítězství na každém závodě. I když má ve svém současném týmu silného kolegu v podobě Hamiltona, Russell věří, že s jiným časovým rámcem by mohl mít více titulů na svém kontě. Také to ukazuje, jak si Russel váží konkurence a výzev, které přináší souboj s Hamiltonem, a jak jeho vlastní kariéra pokračuje v novém světle po několika letech ve stínu sedminásobného šampiona.
Bez ohledu na tyto spekulace se však Russell stále zaměřuje na svou budoucnost a úspěchy, které jsou před ním. Je zřejmé, že i přes těžkosti srovnání s Hamiltonem, má britský jezdec stále velký potenciál a ambice pro nadcházející sezóny.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.