Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Liam Lawson se rozhodl nereagovat na komentáře Zaka Browna, generálního ředitele McLarenu, ohledně výběru pilotů Red Bull pro sezónu 2025. Po kvalifikaci na Velkou cenu Austrálie, kde Júki Cunoda zajistil páté místo pro svůj tým, Brown ocenil jeho výkon, zatímco Lawson skončil až 18. v první kvalifikaci za Red Bull. Cunoda, který byl původně považován za možného týmového kolegu Maxe Verstappena, byl v konečném výběru nahrazen novozélandským nováčkem Lawsonem, poté co Red Bull rozhodl ukončit spolupráci se Sergiem Pérezem.
To nechalo Cunodu čelit páté sezóně v juniorském týmu Red Bull, což Brown, který se stal hlavním kritikem Hornera, neváhal veřejně zpochybnit. "Júki odvedl skvělou práci. On je pravděpodobně ten, kdo by měl být v Red Bull, pokud se podíváte na jeho výkony, ale občas dělají divné výběry jezdců," řekl Brown v rozhovoru pro Sky Sports.
Lawson, který nahradil Daniela Ricciarda v Racing Bulls na posledních šest závodů minulé sezóny, havaroval v Melbourne a zakončil tak nezapomenutelný první závod za Red Bull. Na otázku ohledně Brownových poznámek však odpověděl s nezměněnou odhodlaností. "Upřímně mě nezajímá, co Zak říká," řekl před čínskou Grand Prix. "Nikdy jsem s ním nemluvil, ani nevím, jestli jsem ho někdy potkal. A poslední dva týdny jsem nečetl žádné sociální sítě."
Cunoda, který měl pocit, že měl být tím, kdo se měl přesunout do hlavního týmu a závodit vedle Verstappena, Brownovy komentáře nezůstaly bez povšimnutí. "Ocenil jsem, co Zak řekl o mně v tisku, ale je to jen jeden závod a tyto věci se dějí už od minulého roku, první závod," řekl Cunoda.
"'Oh, Daniel/Checo, víte, já/Checo, Liam/Checo,' prostě taková tradice pro naši skupinu. Takže to je samozřejmě pozitivní, ale zároveň se musím soustředit na to, co dělám. Nakonec si vybrali na konci loňské sezóny tuto sestavu a možná mají jasné plány do budoucna."
"Nevím, ale nakonec nosím tohle Racing Bulls tričko, prostě nosím logo. Dokud nosím logo, na kterém jsem teď, tak se soustředím na to pro tým a maximalizaci výkonu. Pořád věřím, že mám ještě hodně prostoru pro zlepšení. Takže se soustředím na to, doplnil."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.