Překvapivý zásah McLarenu: Brown naznačuje, že Red Bull udělal chybu při volbě jezdců

Max Verstappen a Liam Lawson
Max Verstappen a Liam Lawson, foto: Red Bull Content Pool
Josef Mráček VČERA 12:12
Sdílej:

Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.

Liam Lawson se rozhodl nereagovat na komentáře Zaka Browna, generálního ředitele McLarenu, ohledně výběru pilotů Red Bull pro sezónu 2025. Po kvalifikaci na Velkou cenu Austrálie, kde Júki Cunoda zajistil páté místo pro svůj tým, Brown ocenil jeho výkon, zatímco Lawson skončil až 18. v první kvalifikaci za Red Bull. Cunoda, který byl původně považován za možného týmového kolegu Maxe Verstappena, byl v konečném výběru nahrazen novozélandským nováčkem Lawsonem, poté co Red Bull rozhodl ukončit spolupráci se Sergiem Pérezem.

To nechalo Cunodu čelit páté sezóně v juniorském týmu Red Bull, což Brown, který se stal hlavním kritikem Hornera, neváhal veřejně zpochybnit. "Júki odvedl skvělou práci. On je pravděpodobně ten, kdo by měl být v Red Bull, pokud se podíváte na jeho výkony, ale občas dělají divné výběry jezdců," řekl Brown v rozhovoru pro Sky Sports.

Lawson, který nahradil Daniela Ricciarda v Racing Bulls na posledních šest závodů minulé sezóny, havaroval v Melbourne a zakončil tak nezapomenutelný první závod za Red Bull. Na otázku ohledně Brownových poznámek však odpověděl s nezměněnou odhodlaností. "Upřímně mě nezajímá, co Zak říká," řekl před čínskou Grand Prix. "Nikdy jsem s ním nemluvil, ani nevím, jestli jsem ho někdy potkal. A poslední dva týdny jsem nečetl žádné sociální sítě."

Cunoda, který měl pocit, že měl být tím, kdo se měl přesunout do hlavního týmu a závodit vedle Verstappena, Brownovy komentáře nezůstaly bez povšimnutí. "Ocenil jsem, co Zak řekl o mně v tisku, ale je to jen jeden závod a tyto věci se dějí už od minulého roku, první závod," řekl Cunoda.

"'Oh, Daniel/Checo, víte, já/Checo, Liam/Checo,' prostě taková tradice pro naši skupinu. Takže to je samozřejmě pozitivní, ale zároveň se musím soustředit na to, co dělám. Nakonec si vybrali na konci loňské sezóny tuto sestavu a možná mají jasné plány do budoucna."

"Nevím, ale nakonec nosím tohle Racing Bulls tričko, prostě nosím logo. Dokud nosím logo, na kterém jsem teď, tak se soustředím na to pro tým a maximalizaci výkonu. Pořád věřím, že mám ještě hodně prostoru pro zlepšení. Takže se soustředím na to, doplnil."

Stalo se
Grand Prix
Pirelli pro GP Číny.

Pirelli pro GP Číny 2025: Víkend plný výzev a nečekaných novinek. Připravte se na napětí!

Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.

Novinky
Christian Horner a Zak Brown

Brown vs. Horner: Hořící rivalita mezi šéfy F1 nabírá na obrátkách

Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.

Novinky
Lando Norris v čele závodu v Melbourně (2025).

Nepředvídané komplikace: Jak zpoždění zbrzdilo přípravy na Velkou cenu Číny pro McLaren, Red Bull a další?

Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.

Novinky
Sergio Pérez při testech v Bahrajnu

Sergio Pérez chce zpátky do F1 v roce 2026. Sponzoři zahájili rozhovory. S kým?

Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.