Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Ferrari mělo bojovat o titul, ale zatím se trápí. Lewis Hamilton se v Austrálii kvalifikoval osmý a v závodě nakonec obsadil desáté místo, zatímco jeho bývalý týmový kolega George Russell dojel čtvrtý. Překonal ho i jeho nový týmový kolega Charles Leclerc.
Přesto Hamilton krátce vedl, když Ferrari zvolilo odvážnou, ale neúspěšnou strategii. Podle Marca Priestleyho se sedminásobný mistr světa zatím k novému týmu chová velmi opatrně, což bylo patrné i z jeho komunikace s inženýrem Riccardem Adamim.
Lewis Hamilton se během svého debutu ve Ferrari potýkal s několika problémy, přičemž novinář a komentátor Peter Windsor upozornil na jeden zásadní faktor – komunikaci s jeho závodním inženýrem Riccardem Adamim.
Podle Windsora bylo patrné, že Hamilton byl během závodu frustrovaný, a zpochybnil, proč se případné jazykové bariéry nevyřešily už během testů v Bahrajnu nebo při schůzkách v Maranellu.
S nadcházející Velkou cenou Číny se očekává, že se tým lépe sladí, protože Ferrari nechce zůstat jen čtvrtým nejrychlejším vozem na roštu.
Ferrari mělo loni v Šanghaji solidní výkon, když skončilo čtvrté a páté za suverénním Red Bullem. Letos by však mohl být boj na čele mnohem vyrovnanější a dokonce se rýsuje možnost souboje o vítězství.
Lewis Hamilton nebude chtít zopakovat desáté místo z Austrálie a udělá maximum pro zlepšení. Data z Melbourne analyzuje do detailu, aby se zrychlil v kvalifikaci i závodě. Přestože byl v Austrálii jen dvě desetiny za Charlesem Leclercem, na technicky náročné trati v Číně může být jeho ztráta výraznější.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.