Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Ferrari mělo bojovat o titul, ale zatím se trápí. Lewis Hamilton se v Austrálii kvalifikoval osmý a v závodě nakonec obsadil desáté místo, zatímco jeho bývalý týmový kolega George Russell dojel čtvrtý. Překonal ho i jeho nový týmový kolega Charles Leclerc.
Přesto Hamilton krátce vedl, když Ferrari zvolilo odvážnou, ale neúspěšnou strategii. Podle Marca Priestleyho se sedminásobný mistr světa zatím k novému týmu chová velmi opatrně, což bylo patrné i z jeho komunikace s inženýrem Riccardem Adamim.
Lewis Hamilton se během svého debutu ve Ferrari potýkal s několika problémy, přičemž novinář a komentátor Peter Windsor upozornil na jeden zásadní faktor – komunikaci s jeho závodním inženýrem Riccardem Adamim.
Podle Windsora bylo patrné, že Hamilton byl během závodu frustrovaný, a zpochybnil, proč se případné jazykové bariéry nevyřešily už během testů v Bahrajnu nebo při schůzkách v Maranellu.
S nadcházející Velkou cenou Číny se očekává, že se tým lépe sladí, protože Ferrari nechce zůstat jen čtvrtým nejrychlejším vozem na roštu.
Ferrari mělo loni v Šanghaji solidní výkon, když skončilo čtvrté a páté za suverénním Red Bullem. Letos by však mohl být boj na čele mnohem vyrovnanější a dokonce se rýsuje možnost souboje o vítězství.
Lewis Hamilton nebude chtít zopakovat desáté místo z Austrálie a udělá maximum pro zlepšení. Data z Melbourne analyzuje do detailu, aby se zrychlil v kvalifikaci i závodě. Přestože byl v Austrálii jen dvě desetiny za Charlesem Leclercem, na technicky náročné trati v Číně může být jeho ztráta výraznější.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.