Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Ferrari mělo bojovat o titul, ale zatím se trápí. Lewis Hamilton se v Austrálii kvalifikoval osmý a v závodě nakonec obsadil desáté místo, zatímco jeho bývalý týmový kolega George Russell dojel čtvrtý. Překonal ho i jeho nový týmový kolega Charles Leclerc.
Přesto Hamilton krátce vedl, když Ferrari zvolilo odvážnou, ale neúspěšnou strategii. Podle Marca Priestleyho se sedminásobný mistr světa zatím k novému týmu chová velmi opatrně, což bylo patrné i z jeho komunikace s inženýrem Riccardem Adamim.
Lewis Hamilton se během svého debutu ve Ferrari potýkal s několika problémy, přičemž novinář a komentátor Peter Windsor upozornil na jeden zásadní faktor – komunikaci s jeho závodním inženýrem Riccardem Adamim.
Podle Windsora bylo patrné, že Hamilton byl během závodu frustrovaný, a zpochybnil, proč se případné jazykové bariéry nevyřešily už během testů v Bahrajnu nebo při schůzkách v Maranellu.
S nadcházející Velkou cenou Číny se očekává, že se tým lépe sladí, protože Ferrari nechce zůstat jen čtvrtým nejrychlejším vozem na roštu.
Ferrari mělo loni v Šanghaji solidní výkon, když skončilo čtvrté a páté za suverénním Red Bullem. Letos by však mohl být boj na čele mnohem vyrovnanější a dokonce se rýsuje možnost souboje o vítězství.
Lewis Hamilton nebude chtít zopakovat desáté místo z Austrálie a udělá maximum pro zlepšení. Data z Melbourne analyzuje do detailu, aby se zrychlil v kvalifikaci i závodě. Přestože byl v Austrálii jen dvě desetiny za Charlesem Leclercem, na technicky náročné trati v Číně může být jeho ztráta výraznější.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.