Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Ferrari mělo bojovat o titul, ale zatím se trápí. Lewis Hamilton se v Austrálii kvalifikoval osmý a v závodě nakonec obsadil desáté místo, zatímco jeho bývalý týmový kolega George Russell dojel čtvrtý. Překonal ho i jeho nový týmový kolega Charles Leclerc.
Přesto Hamilton krátce vedl, když Ferrari zvolilo odvážnou, ale neúspěšnou strategii. Podle Marca Priestleyho se sedminásobný mistr světa zatím k novému týmu chová velmi opatrně, což bylo patrné i z jeho komunikace s inženýrem Riccardem Adamim.
Lewis Hamilton se během svého debutu ve Ferrari potýkal s několika problémy, přičemž novinář a komentátor Peter Windsor upozornil na jeden zásadní faktor – komunikaci s jeho závodním inženýrem Riccardem Adamim.
Podle Windsora bylo patrné, že Hamilton byl během závodu frustrovaný, a zpochybnil, proč se případné jazykové bariéry nevyřešily už během testů v Bahrajnu nebo při schůzkách v Maranellu.
S nadcházející Velkou cenou Číny se očekává, že se tým lépe sladí, protože Ferrari nechce zůstat jen čtvrtým nejrychlejším vozem na roštu.
Ferrari mělo loni v Šanghaji solidní výkon, když skončilo čtvrté a páté za suverénním Red Bullem. Letos by však mohl být boj na čele mnohem vyrovnanější a dokonce se rýsuje možnost souboje o vítězství.
Lewis Hamilton nebude chtít zopakovat desáté místo z Austrálie a udělá maximum pro zlepšení. Data z Melbourne analyzuje do detailu, aby se zrychlil v kvalifikaci i závodě. Přestože byl v Austrálii jen dvě desetiny za Charlesem Leclercem, na technicky náročné trati v Číně může být jeho ztráta výraznější.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.