Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Isack Hadjar, nováček v týmu Racing Bulls, s nadsázkou poznamenal, že povýšení Laurenta Mekiese na místo Christiana Hornera by mohlo být „užitečné“, protože usiluje o místo v hlavním týmu Red Bullu. Toto vyjádření přišlo krátce poté, co bylo šokem oznámeno, že Horner opustí pozici CEO a šéfa týmu Red Bull Racing po sérii nepříliš úspěšných výsledků. V sesterském týmu nyní vede Alan Permane.
Když byl Hadjar dotázán během mediálních povinností během čtvrtka, jak tyto změny ovlivní jeho tým, poznamenal, že kvůli dosavadní úzké spolupráci s Permanem se jeho pracovní postupy výrazně nezmění, informuje Motorsport.com. „Ne, nezmění se to, protože Alan byl poslední dva roky přímo pod Laurentem v hierarchii. Vím, že to nezmění dynamiku týmu. Upřímně řečeno, technicky jsem více spolupracoval s Alanem než s Laurentem, protože je to skvělý inženýr,“ uvedl.
Na otázku, jak zásadní je pro tým odchod Hornera, odpověděl: „Odchod Christiana Hornera je velká změna, ale pro mě osobně to zatím mnoho nemění. Alana znám velmi dobře. Vždy byl tichý, často ho nevidíte, ale je důležitou součástí týmu.“ Dodal, že s Permanem spolupracoval nejvíce ze všech kromě svého hlavního závodního inženýra. Alan je ten, kdo rozhoduje o finálním nastavení auta, a byl velmi blízko Laurentovi.
Hadjar také zdůraznil, že Laurent Mekies během posledních dvou let vybudoval pevné základy a nyní je jen přebírá. „To nemění nic na týmu ani na mém přístupu,“ řekl. Stejně jako každý jezdec v sesterském týmu Red Bullu si i Hadjar klade za cíl postup do hlavního týmu. Po úspěšném startu sezóny 2025 už se spekuluje o jeho možném přesunu a jeho stávající vztah s Mekiesem by mu mohl pomoci.
„Byli jsme si opravdu blízcí a Laurent je pořád v rodině Red Bullu,“ řekl Hadjar. „Kdybych s ním měl příležitost pracovat, bylo by to určitě jednodušší, protože se dobře známe,“ dodal s úsměvem. Také se zasmál, že to mu rozhodně může pomoci. Do konce sezóny zbývá ještě dvanáct závodů a Hadjar ví, že musí stále podávat nejlepší výkony, protože ve Formuli 1 záleží na tom, jak jste byli dobří v posledním závodě.
Ke vztahu s Christianem Hornerem Hadjar uvedl, že jeho hlavním kontaktem byl vždy poradce Helmut Marko. „S Christianem jsem měl spíše krátké kontakty. Kdybych měl řídit jeho auto, strávil bych s ním víc času, ale při mém postupu to vždy byl Helmut, kdo měl rozhodující slovo,“ uvedl a potvrdil, že o změnách ve vedení s Markem zatím neprobíral žádné diskuse.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.