Po vítězství v Bahrajnu přiznal Max Verstappen, že Red Bull momentálně ztrácí na McLaren zhruba půl sekundy na kolo a trápí se s vyvážením i přilnavostí vozu. Přesto zůstává klidný a místo paniky spoléhá na očekávaný balík vylepšení, který dorazí až v Imole.
Po nečekaném triumfu v Japonsku si Red Bull v Bahrajnu tvrdě připomněl, že letošní sezona nebude procházka růžovým sadem. Zatímco v Suzuce Max Verstappen exceloval kvalifikačním kolem a poté v závodě nečelil žádné vážnější hrozbě, víkend v Bahrajnu podle něj lépe odhalil skutečné rozložení sil. „Momentálně jsme na kolo pomalejší o půl sekundy než McLaren,“ přiznal otevřeně pro nizozemská média.
Podle Helmuta Marka byl hlavním důvodem kvalifikační ztráty „masivní problém s brzdami“ a Verstappen by podle něj jinak startoval třetí nebo čtvrtý. Nizozemec ale tvrdí, že i bez této komplikace by na výsledek neměl vliv. „Kdybych měl kvalifikaci jet znovu, ani nevím, co bychom mohli změnit,“ sdělil.
Tým teď spoléhá na velký balík vylepšení, který má dorazit až v Imole. Verstappen si však žádné velké naděje nedává: „Ne, nepočítám dny. Těžko říct, co od toho čekat. Nemám tušení.“
Současnou situaci popisuje jako komplikovanou a rozmanitou, což podle něj představuje hlavní problém. „Není to jen jedna věc. Je to kombinace problémů, které se na každé trati projevují trochu jinak. Momentálně je to prostě těžké,“ říká.
Za největší slabiny považuje šampion nedostatek přilnavosti a vyvážení auta. „Potřebujeme víc gripu a lepší balanc. Jsou to dvě odlišné oblasti, kde musíme udělat pokrok,“ zdůraznil.
Navzdory tomu, že aktuálně ztrácí jen jeden bod na Landa Norrise, Verstappen cítí, že realita je jinde: „Jiní se zlepšili víc než my, to je očividné. My teď musíme udělat velké kroky. Ale to není nic, co bychom nevěděli už dřív.“
Přestože se nezdá, že by se Red Bull hroutil, čas běží. Vývoj letošního vozu musí přinést výsledky rychle, protože v zákulisí už všichni myslí na rok 2026. Verstappen je ale klidný. „Život jde dál, ne? Snažím se z každé situace vytěžit maximum. Mohl bych křičet a vztekat se, ale to ničemu nepomůže. Nejsem frustrovaný, jsem naprosto vyrovnaný,“ uzavřel s úsměvem.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.