Po vítězství v Bahrajnu přiznal Max Verstappen, že Red Bull momentálně ztrácí na McLaren zhruba půl sekundy na kolo a trápí se s vyvážením i přilnavostí vozu. Přesto zůstává klidný a místo paniky spoléhá na očekávaný balík vylepšení, který dorazí až v Imole.
Po nečekaném triumfu v Japonsku si Red Bull v Bahrajnu tvrdě připomněl, že letošní sezona nebude procházka růžovým sadem. Zatímco v Suzuce Max Verstappen exceloval kvalifikačním kolem a poté v závodě nečelil žádné vážnější hrozbě, víkend v Bahrajnu podle něj lépe odhalil skutečné rozložení sil. „Momentálně jsme na kolo pomalejší o půl sekundy než McLaren,“ přiznal otevřeně pro nizozemská média.
Podle Helmuta Marka byl hlavním důvodem kvalifikační ztráty „masivní problém s brzdami“ a Verstappen by podle něj jinak startoval třetí nebo čtvrtý. Nizozemec ale tvrdí, že i bez této komplikace by na výsledek neměl vliv. „Kdybych měl kvalifikaci jet znovu, ani nevím, co bychom mohli změnit,“ sdělil.
Tým teď spoléhá na velký balík vylepšení, který má dorazit až v Imole. Verstappen si však žádné velké naděje nedává: „Ne, nepočítám dny. Těžko říct, co od toho čekat. Nemám tušení.“
Současnou situaci popisuje jako komplikovanou a rozmanitou, což podle něj představuje hlavní problém. „Není to jen jedna věc. Je to kombinace problémů, které se na každé trati projevují trochu jinak. Momentálně je to prostě těžké,“ říká.
Za největší slabiny považuje šampion nedostatek přilnavosti a vyvážení auta. „Potřebujeme víc gripu a lepší balanc. Jsou to dvě odlišné oblasti, kde musíme udělat pokrok,“ zdůraznil.
Navzdory tomu, že aktuálně ztrácí jen jeden bod na Landa Norrise, Verstappen cítí, že realita je jinde: „Jiní se zlepšili víc než my, to je očividné. My teď musíme udělat velké kroky. Ale to není nic, co bychom nevěděli už dřív.“
Přestože se nezdá, že by se Red Bull hroutil, čas běží. Vývoj letošního vozu musí přinést výsledky rychle, protože v zákulisí už všichni myslí na rok 2026. Verstappen je ale klidný. „Život jde dál, ne? Snažím se z každé situace vytěžit maximum. Mohl bych křičet a vztekat se, ale to ničemu nepomůže. Nejsem frustrovaný, jsem naprosto vyrovnaný,“ uzavřel s úsměvem.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.