Lando Norris odstartuje do VC Bahrajnu 2025 až ze šesté příčky se ztrátou čtyř desetin na týmového kolegu Piastriho. Přiznal, že nerozumí tomu, proč z rychlého McLarenu MCL39 nedokáže dostat maximum.
Zatímco Oscar Piastri zářil a bezchybně si dojel pro pole position, jeho týmový kolega Lando Norris se musel spokojit až se šestým místem. Rozdíl mezi oběma vozy McLaren MCL39 byl přitom propastných 0,426 sekundy – a to i přesto, že monopost fungoval dle Norrise skvěle. Jeho vlastní kvalifikační kolo ale poznamenala chyba hned v první zatáčce, kde přejel brzdný bod a musel zkrotit přetáčivý smyk, čímž podle dat přišel o téměř dvě desetiny.
„Bylo to tak každý kolo, upřímně,“ řekl Norris novinářům po kvalifikaci. „Nemám žádné zásadní výtky, auto je skvělé, nejlepší za celou sezónu. Ale já jsem mimo. Nevím proč, prostě jsem na trati úplně bezradný. Potřebuju velký reset, to je všechno.“
Zatímco Piastri působil sebejistě a přesně, Norris se snažil ze zbytku kola něco vymáčknout, ale spíš ztrácel další čas. Jak sám přiznal, největším problémem je, že se s autem nedokáže „sladit“.
„Nevím, jak k tomu přistoupit,“ dodal. „Zkouším různé věci, někdy to funguje jedno odpoledne a druhý den už je to špatně, protože se třeba změní vítr. A jakmile necítím rytmus, nejsem rychlý.“
Přitom už v pátečních trénincích byly náznaky, že něco nehraje. Norris sice vedl první trénink a ve druhém skončil těsně za Piastrim, přesto tehdy varoval, že výsledky mohou klamat – soupeři podle něj mohli jet s větší zásobou paliva nebo méně agresivními motory. Zatímco se tým snažil držet očekávání na uzdě, sobotní kvalifikace ukázala, že v Norrisově výkonu zřejmě hrály roli hlubší potíže.
„Musím zapracovat sám na sobě,“ uzavřel Norris. „Tým odvedl skvělou práci, auto je bezkonkurenční. Ale já se s tím teď prostě nedokážu srovnat.“
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.