Lando Norris odstartuje do VC Bahrajnu 2025 až ze šesté příčky se ztrátou čtyř desetin na týmového kolegu Piastriho. Přiznal, že nerozumí tomu, proč z rychlého McLarenu MCL39 nedokáže dostat maximum.
Zatímco Oscar Piastri zářil a bezchybně si dojel pro pole position, jeho týmový kolega Lando Norris se musel spokojit až se šestým místem. Rozdíl mezi oběma vozy McLaren MCL39 byl přitom propastných 0,426 sekundy – a to i přesto, že monopost fungoval dle Norrise skvěle. Jeho vlastní kvalifikační kolo ale poznamenala chyba hned v první zatáčce, kde přejel brzdný bod a musel zkrotit přetáčivý smyk, čímž podle dat přišel o téměř dvě desetiny.
„Bylo to tak každý kolo, upřímně,“ řekl Norris novinářům po kvalifikaci. „Nemám žádné zásadní výtky, auto je skvělé, nejlepší za celou sezónu. Ale já jsem mimo. Nevím proč, prostě jsem na trati úplně bezradný. Potřebuju velký reset, to je všechno.“
Zatímco Piastri působil sebejistě a přesně, Norris se snažil ze zbytku kola něco vymáčknout, ale spíš ztrácel další čas. Jak sám přiznal, největším problémem je, že se s autem nedokáže „sladit“.
„Nevím, jak k tomu přistoupit,“ dodal. „Zkouším různé věci, někdy to funguje jedno odpoledne a druhý den už je to špatně, protože se třeba změní vítr. A jakmile necítím rytmus, nejsem rychlý.“
Přitom už v pátečních trénincích byly náznaky, že něco nehraje. Norris sice vedl první trénink a ve druhém skončil těsně za Piastrim, přesto tehdy varoval, že výsledky mohou klamat – soupeři podle něj mohli jet s větší zásobou paliva nebo méně agresivními motory. Zatímco se tým snažil držet očekávání na uzdě, sobotní kvalifikace ukázala, že v Norrisově výkonu zřejmě hrály roli hlubší potíže.
„Musím zapracovat sám na sobě,“ uzavřel Norris. „Tým odvedl skvělou práci, auto je bezkonkurenční. Ale já se s tím teď prostě nedokážu srovnat.“
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.