Lando Norris odstartuje do VC Bahrajnu 2025 až ze šesté příčky se ztrátou čtyř desetin na týmového kolegu Piastriho. Přiznal, že nerozumí tomu, proč z rychlého McLarenu MCL39 nedokáže dostat maximum.
Zatímco Oscar Piastri zářil a bezchybně si dojel pro pole position, jeho týmový kolega Lando Norris se musel spokojit až se šestým místem. Rozdíl mezi oběma vozy McLaren MCL39 byl přitom propastných 0,426 sekundy – a to i přesto, že monopost fungoval dle Norrise skvěle. Jeho vlastní kvalifikační kolo ale poznamenala chyba hned v první zatáčce, kde přejel brzdný bod a musel zkrotit přetáčivý smyk, čímž podle dat přišel o téměř dvě desetiny.
„Bylo to tak každý kolo, upřímně,“ řekl Norris novinářům po kvalifikaci. „Nemám žádné zásadní výtky, auto je skvělé, nejlepší za celou sezónu. Ale já jsem mimo. Nevím proč, prostě jsem na trati úplně bezradný. Potřebuju velký reset, to je všechno.“
Zatímco Piastri působil sebejistě a přesně, Norris se snažil ze zbytku kola něco vymáčknout, ale spíš ztrácel další čas. Jak sám přiznal, největším problémem je, že se s autem nedokáže „sladit“.
„Nevím, jak k tomu přistoupit,“ dodal. „Zkouším různé věci, někdy to funguje jedno odpoledne a druhý den už je to špatně, protože se třeba změní vítr. A jakmile necítím rytmus, nejsem rychlý.“
Přitom už v pátečních trénincích byly náznaky, že něco nehraje. Norris sice vedl první trénink a ve druhém skončil těsně za Piastrim, přesto tehdy varoval, že výsledky mohou klamat – soupeři podle něj mohli jet s větší zásobou paliva nebo méně agresivními motory. Zatímco se tým snažil držet očekávání na uzdě, sobotní kvalifikace ukázala, že v Norrisově výkonu zřejmě hrály roli hlubší potíže.
„Musím zapracovat sám na sobě,“ uzavřel Norris. „Tým odvedl skvělou práci, auto je bezkonkurenční. Ale já se s tím teď prostě nedokážu srovnat.“
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.