Lando Norris odstartuje do VC Bahrajnu 2025 až ze šesté příčky se ztrátou čtyř desetin na týmového kolegu Piastriho. Přiznal, že nerozumí tomu, proč z rychlého McLarenu MCL39 nedokáže dostat maximum.
Zatímco Oscar Piastri zářil a bezchybně si dojel pro pole position, jeho týmový kolega Lando Norris se musel spokojit až se šestým místem. Rozdíl mezi oběma vozy McLaren MCL39 byl přitom propastných 0,426 sekundy – a to i přesto, že monopost fungoval dle Norrise skvěle. Jeho vlastní kvalifikační kolo ale poznamenala chyba hned v první zatáčce, kde přejel brzdný bod a musel zkrotit přetáčivý smyk, čímž podle dat přišel o téměř dvě desetiny.
„Bylo to tak každý kolo, upřímně,“ řekl Norris novinářům po kvalifikaci. „Nemám žádné zásadní výtky, auto je skvělé, nejlepší za celou sezónu. Ale já jsem mimo. Nevím proč, prostě jsem na trati úplně bezradný. Potřebuju velký reset, to je všechno.“
Zatímco Piastri působil sebejistě a přesně, Norris se snažil ze zbytku kola něco vymáčknout, ale spíš ztrácel další čas. Jak sám přiznal, největším problémem je, že se s autem nedokáže „sladit“.
„Nevím, jak k tomu přistoupit,“ dodal. „Zkouším různé věci, někdy to funguje jedno odpoledne a druhý den už je to špatně, protože se třeba změní vítr. A jakmile necítím rytmus, nejsem rychlý.“
Přitom už v pátečních trénincích byly náznaky, že něco nehraje. Norris sice vedl první trénink a ve druhém skončil těsně za Piastrim, přesto tehdy varoval, že výsledky mohou klamat – soupeři podle něj mohli jet s větší zásobou paliva nebo méně agresivními motory. Zatímco se tým snažil držet očekávání na uzdě, sobotní kvalifikace ukázala, že v Norrisově výkonu zřejmě hrály roli hlubší potíže.
„Musím zapracovat sám na sobě,“ uzavřel Norris. „Tým odvedl skvělou práci, auto je bezkonkurenční. Ale já se s tím teď prostě nedokážu srovnat.“
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.