Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa, možná nezvítězil v plnohodnotném závodě, ale jeho pole position a vítězství v 19-kolovém sprintu na okruhu Šanghaji na začátku sezóny byly v té době považovány za významné. Tento výsledek přišel hned po jeho obtížném debutu v Austrálii a v rámci druhého závodního víkendu s Ferrari, což vyvolalo naděje na silný start nové kapitoly v jeho kariéře.
Nicméně, jak závody přibývají, Ferrari nenaplnilo očekávání. V plnohodnotných závodech se Hamiltonovi v SF-25 nedaří, a jeho výkony na trati jsou daleko za tím, co by si přál. Obzvláště po jeho obtížích v Saúdské Arábii, kde skončil až na sedmém místě, jsou jeho problémy s novým vozem stále více zřejmé. Po závodě přiznal, že „to byla hrozná“ zkušenost a „nebylo to vůbec zábavné“, přičemž otevřeně řekl: „Nemám žádné odpovědi na to, proč se mi nedaří.“
Jeho týmový kolega, Charles Leclerc, však ukázal náznaky zlepšení, když skončil na stupních vítězů v posledním závodě. Vůdce týmu, Frederic Vasseur, zdůraznil, že „potenciál k soupeření s lídry stále existuje“, ale hlavním problémem Ferrari zůstává rozdíl mezi kvalifikačním tempem a závodním tempem, což se prokázalo v Jeddahu. „Musíme se soustředit na zajištění konzistentnosti po celý víkend,“ uvedl Vasseur.
Hamilton se ve srovnání s Leclercem stále nachází na značně slabším místě. Jeho výkony na trati naznačují, že stále hledá správné nastavení auta, což ho vedlo k pesimistickému závěru: „Takhle to bude vypadat po zbytek sezóny. Bude to bolet.“ Je zřejmé, že problémy s nastavením vozu a prací s pneumatikami jsou i nadále hlavními faktory, které brání Hamiltonovi v plném využití potenciálu SF-25.
Karun Chandhok ze Sky Sports F1 si všiml znepokojivého trendu, kdy Hamiltonovi výkony v porovnání s Leclercem a dalšími jezdci stále klesají. „Od Číny se Leclerc dostal před něj i s poškozeným předním křídlem. Trend je znepokojivý,“ řekl Chandhok. I když Hamilton stále disponuje obrovským talentem, jeho stále se zvětšující ztráta na Leclerca vzbuzuje otázky o tom, co je skutečně příčinou jeho problémů.
Vasseur se ale nadále nenechává vystrašit, přičemž tvrdí: „Nemám příliš velké obavy. Podívejte se na to, co dokázal v Číně nebo v Bahrajnu. Potenciál je tam určitě.“ Je zřejmé, že tým stále věří v jeho schopnosti, ale problém spočívá v nalezení správného nastavení auta a vyvážení mezi výkonem a stabilitou.
Charles Leclerc v Saúdské Arábii ukázal, že postupně zvládá náročné chování Ferrari a jeho výkon potvrzuje, že potenciál má. „Začátkem sezóny byl vůz hodně nevyvážený, ale začínáme nacházet řešení,“ prozradil Leclerc. I když se zlepšuje, Hamiltonovi stále chybí to, co potřebuje k tomu, aby dostal z auta maximum. Možná je čas, aby sám objevil své vlastní nastavení a vrátil se zpět na vítěznou vlnu.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.