Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa, možná nezvítězil v plnohodnotném závodě, ale jeho pole position a vítězství v 19-kolovém sprintu na okruhu Šanghaji na začátku sezóny byly v té době považovány za významné. Tento výsledek přišel hned po jeho obtížném debutu v Austrálii a v rámci druhého závodního víkendu s Ferrari, což vyvolalo naděje na silný start nové kapitoly v jeho kariéře.
Nicméně, jak závody přibývají, Ferrari nenaplnilo očekávání. V plnohodnotných závodech se Hamiltonovi v SF-25 nedaří, a jeho výkony na trati jsou daleko za tím, co by si přál. Obzvláště po jeho obtížích v Saúdské Arábii, kde skončil až na sedmém místě, jsou jeho problémy s novým vozem stále více zřejmé. Po závodě přiznal, že „to byla hrozná“ zkušenost a „nebylo to vůbec zábavné“, přičemž otevřeně řekl: „Nemám žádné odpovědi na to, proč se mi nedaří.“
Jeho týmový kolega, Charles Leclerc, však ukázal náznaky zlepšení, když skončil na stupních vítězů v posledním závodě. Vůdce týmu, Frederic Vasseur, zdůraznil, že „potenciál k soupeření s lídry stále existuje“, ale hlavním problémem Ferrari zůstává rozdíl mezi kvalifikačním tempem a závodním tempem, což se prokázalo v Jeddahu. „Musíme se soustředit na zajištění konzistentnosti po celý víkend,“ uvedl Vasseur.
Hamilton se ve srovnání s Leclercem stále nachází na značně slabším místě. Jeho výkony na trati naznačují, že stále hledá správné nastavení auta, což ho vedlo k pesimistickému závěru: „Takhle to bude vypadat po zbytek sezóny. Bude to bolet.“ Je zřejmé, že problémy s nastavením vozu a prací s pneumatikami jsou i nadále hlavními faktory, které brání Hamiltonovi v plném využití potenciálu SF-25.
Karun Chandhok ze Sky Sports F1 si všiml znepokojivého trendu, kdy Hamiltonovi výkony v porovnání s Leclercem a dalšími jezdci stále klesají. „Od Číny se Leclerc dostal před něj i s poškozeným předním křídlem. Trend je znepokojivý,“ řekl Chandhok. I když Hamilton stále disponuje obrovským talentem, jeho stále se zvětšující ztráta na Leclerca vzbuzuje otázky o tom, co je skutečně příčinou jeho problémů.
Vasseur se ale nadále nenechává vystrašit, přičemž tvrdí: „Nemám příliš velké obavy. Podívejte se na to, co dokázal v Číně nebo v Bahrajnu. Potenciál je tam určitě.“ Je zřejmé, že tým stále věří v jeho schopnosti, ale problém spočívá v nalezení správného nastavení auta a vyvážení mezi výkonem a stabilitou.
Charles Leclerc v Saúdské Arábii ukázal, že postupně zvládá náročné chování Ferrari a jeho výkon potvrzuje, že potenciál má. „Začátkem sezóny byl vůz hodně nevyvážený, ale začínáme nacházet řešení,“ prozradil Leclerc. I když se zlepšuje, Hamiltonovi stále chybí to, co potřebuje k tomu, aby dostal z auta maximum. Možná je čas, aby sám objevil své vlastní nastavení a vrátil se zpět na vítěznou vlnu.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.