Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa, možná nezvítězil v plnohodnotném závodě, ale jeho pole position a vítězství v 19-kolovém sprintu na okruhu Šanghaji na začátku sezóny byly v té době považovány za významné. Tento výsledek přišel hned po jeho obtížném debutu v Austrálii a v rámci druhého závodního víkendu s Ferrari, což vyvolalo naděje na silný start nové kapitoly v jeho kariéře.
Nicméně, jak závody přibývají, Ferrari nenaplnilo očekávání. V plnohodnotných závodech se Hamiltonovi v SF-25 nedaří, a jeho výkony na trati jsou daleko za tím, co by si přál. Obzvláště po jeho obtížích v Saúdské Arábii, kde skončil až na sedmém místě, jsou jeho problémy s novým vozem stále více zřejmé. Po závodě přiznal, že „to byla hrozná“ zkušenost a „nebylo to vůbec zábavné“, přičemž otevřeně řekl: „Nemám žádné odpovědi na to, proč se mi nedaří.“
Jeho týmový kolega, Charles Leclerc, však ukázal náznaky zlepšení, když skončil na stupních vítězů v posledním závodě. Vůdce týmu, Frederic Vasseur, zdůraznil, že „potenciál k soupeření s lídry stále existuje“, ale hlavním problémem Ferrari zůstává rozdíl mezi kvalifikačním tempem a závodním tempem, což se prokázalo v Jeddahu. „Musíme se soustředit na zajištění konzistentnosti po celý víkend,“ uvedl Vasseur.
Hamilton se ve srovnání s Leclercem stále nachází na značně slabším místě. Jeho výkony na trati naznačují, že stále hledá správné nastavení auta, což ho vedlo k pesimistickému závěru: „Takhle to bude vypadat po zbytek sezóny. Bude to bolet.“ Je zřejmé, že problémy s nastavením vozu a prací s pneumatikami jsou i nadále hlavními faktory, které brání Hamiltonovi v plném využití potenciálu SF-25.
Karun Chandhok ze Sky Sports F1 si všiml znepokojivého trendu, kdy Hamiltonovi výkony v porovnání s Leclercem a dalšími jezdci stále klesají. „Od Číny se Leclerc dostal před něj i s poškozeným předním křídlem. Trend je znepokojivý,“ řekl Chandhok. I když Hamilton stále disponuje obrovským talentem, jeho stále se zvětšující ztráta na Leclerca vzbuzuje otázky o tom, co je skutečně příčinou jeho problémů.
Vasseur se ale nadále nenechává vystrašit, přičemž tvrdí: „Nemám příliš velké obavy. Podívejte se na to, co dokázal v Číně nebo v Bahrajnu. Potenciál je tam určitě.“ Je zřejmé, že tým stále věří v jeho schopnosti, ale problém spočívá v nalezení správného nastavení auta a vyvážení mezi výkonem a stabilitou.
Charles Leclerc v Saúdské Arábii ukázal, že postupně zvládá náročné chování Ferrari a jeho výkon potvrzuje, že potenciál má. „Začátkem sezóny byl vůz hodně nevyvážený, ale začínáme nacházet řešení,“ prozradil Leclerc. I když se zlepšuje, Hamiltonovi stále chybí to, co potřebuje k tomu, aby dostal z auta maximum. Možná je čas, aby sám objevil své vlastní nastavení a vrátil se zpět na vítěznou vlnu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.