Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa, možná nezvítězil v plnohodnotném závodě, ale jeho pole position a vítězství v 19-kolovém sprintu na okruhu Šanghaji na začátku sezóny byly v té době považovány za významné. Tento výsledek přišel hned po jeho obtížném debutu v Austrálii a v rámci druhého závodního víkendu s Ferrari, což vyvolalo naděje na silný start nové kapitoly v jeho kariéře.
Nicméně, jak závody přibývají, Ferrari nenaplnilo očekávání. V plnohodnotných závodech se Hamiltonovi v SF-25 nedaří, a jeho výkony na trati jsou daleko za tím, co by si přál. Obzvláště po jeho obtížích v Saúdské Arábii, kde skončil až na sedmém místě, jsou jeho problémy s novým vozem stále více zřejmé. Po závodě přiznal, že „to byla hrozná“ zkušenost a „nebylo to vůbec zábavné“, přičemž otevřeně řekl: „Nemám žádné odpovědi na to, proč se mi nedaří.“
Jeho týmový kolega, Charles Leclerc, však ukázal náznaky zlepšení, když skončil na stupních vítězů v posledním závodě. Vůdce týmu, Frederic Vasseur, zdůraznil, že „potenciál k soupeření s lídry stále existuje“, ale hlavním problémem Ferrari zůstává rozdíl mezi kvalifikačním tempem a závodním tempem, což se prokázalo v Jeddahu. „Musíme se soustředit na zajištění konzistentnosti po celý víkend,“ uvedl Vasseur.
Hamilton se ve srovnání s Leclercem stále nachází na značně slabším místě. Jeho výkony na trati naznačují, že stále hledá správné nastavení auta, což ho vedlo k pesimistickému závěru: „Takhle to bude vypadat po zbytek sezóny. Bude to bolet.“ Je zřejmé, že problémy s nastavením vozu a prací s pneumatikami jsou i nadále hlavními faktory, které brání Hamiltonovi v plném využití potenciálu SF-25.
Karun Chandhok ze Sky Sports F1 si všiml znepokojivého trendu, kdy Hamiltonovi výkony v porovnání s Leclercem a dalšími jezdci stále klesají. „Od Číny se Leclerc dostal před něj i s poškozeným předním křídlem. Trend je znepokojivý,“ řekl Chandhok. I když Hamilton stále disponuje obrovským talentem, jeho stále se zvětšující ztráta na Leclerca vzbuzuje otázky o tom, co je skutečně příčinou jeho problémů.
Vasseur se ale nadále nenechává vystrašit, přičemž tvrdí: „Nemám příliš velké obavy. Podívejte se na to, co dokázal v Číně nebo v Bahrajnu. Potenciál je tam určitě.“ Je zřejmé, že tým stále věří v jeho schopnosti, ale problém spočívá v nalezení správného nastavení auta a vyvážení mezi výkonem a stabilitou.
Charles Leclerc v Saúdské Arábii ukázal, že postupně zvládá náročné chování Ferrari a jeho výkon potvrzuje, že potenciál má. „Začátkem sezóny byl vůz hodně nevyvážený, ale začínáme nacházet řešení,“ prozradil Leclerc. I když se zlepšuje, Hamiltonovi stále chybí to, co potřebuje k tomu, aby dostal z auta maximum. Možná je čas, aby sám objevil své vlastní nastavení a vrátil se zpět na vítěznou vlnu.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.