Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Ferrari má za sebou pomalejší vstup do sezony 2025, když se na stupně vítězů dostalo zatím jen jednou díky Charlesi Leclercovi při Velké ceně Saúdské Arábie v Džiddě. V Maranellu však panuje přesvědčení, že to nejdůležitější teprve přijde. Tým se chystá během nadcházejících týdnů nasadit zásadní technická vylepšení svého vozu SF-25 a věří, že kombinace nového vývojového balíčku a zpřísněných pravidel FIA může výrazně promíchat pořadí mezi top týmy.
Zásadní roli by mohla sehrát změna v testování předního křídla, kterou FIA zavede od Velké ceny Španělska na konci května. Ferrari doufá, že přísnější kontroly odhalí výhody, které některé stáje, konkrétně McLarenu a Mercedesu, mohly získávat díky využívání pružných aerodynamických prvků, jež dosud prošly statickými testy bez problémů. „Tahle změna by mohla mít větší dopad, než si mnozí myslí,“ naznačil Leclerc.
Na technické frontě připravuje Scuderia rozsáhlý balík vylepšení, který začne nasazovat už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna v Imole. Cílem je především zvýšit přítlak vozu a stabilitu zadní části. Úpravy by měly být plně funkční o dva týdny později v Barceloně – okruhu, který bude podle všeho klíčovým testem reálné výkonnosti SF-25.
Jedním z hlavních problémů Ferrari je nestabilita zadní části vozu, která negativně ovlivňuje chování auta při brzdění a nájezdu do zatáček – a výrazněji doléhá na Lewise Hamiltona, který s vozem zatím nenašel potřebnou jistotu. Leclerc si s těmito neduhy dokáže poradit lépe díky svému stylu řízení, ale i on připouští, že bez většího přítlaku nemůže tým pomýšlet na souboje o vítězství.
Ferrari zároveň čelí nepříjemnému srovnání s konkurencí – v posledních čtyřech kvalifikacích ztrácelo na McLaren průměrně 0,323 sekundy. Zatímco britský tým udělal meziročně výraznější krok kupředu, Ferrari mohlo přeceňovat potenciál svého letošního monopostu. Vše tak nyní směřuje k Barceloně, kde se ukáže, zda změny přinesou skutečný posun – byť je jasné, že ani konkurence nebude stát na místě.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.