Imola jako přelom: Ferrari spoléhá na klíčový technický balíček vylepšení

Charles Leclerc
Charles Leclerc, foto: Scuderia Ferrari
Josef Mráček VČERA 22:22
Sdílej:

Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.

Ferrari má za sebou pomalejší vstup do sezony 2025, když se na stupně vítězů dostalo zatím jen jednou díky Charlesi Leclercovi při Velké ceně Saúdské Arábie v Džiddě. V Maranellu však panuje přesvědčení, že to nejdůležitější teprve přijde. Tým se chystá během nadcházejících týdnů nasadit zásadní technická vylepšení svého vozu SF-25 a věří, že kombinace nového vývojového balíčku a zpřísněných pravidel FIA může výrazně promíchat pořadí mezi top týmy.

Zásadní roli by mohla sehrát změna v testování předního křídla, kterou FIA zavede od Velké ceny Španělska na konci května. Ferrari doufá, že přísnější kontroly odhalí výhody, které některé stáje, konkrétně McLarenu a Mercedesu, mohly získávat díky využívání pružných aerodynamických prvků, jež dosud prošly statickými testy bez problémů. „Tahle změna by mohla mít větší dopad, než si mnozí myslí,“ naznačil Leclerc.

Na technické frontě připravuje Scuderia rozsáhlý balík vylepšení, který začne nasazovat už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna v Imole. Cílem je především zvýšit přítlak vozu a stabilitu zadní části. Úpravy by měly být plně funkční o dva týdny později v Barceloně – okruhu, který bude podle všeho klíčovým testem reálné výkonnosti SF-25.

Jedním z hlavních problémů Ferrari je nestabilita zadní části vozu, která negativně ovlivňuje chování auta při brzdění a nájezdu do zatáček – a výrazněji doléhá na Lewise Hamiltona, který s vozem zatím nenašel potřebnou jistotu. Leclerc si s těmito neduhy dokáže poradit lépe díky svému stylu řízení, ale i on připouští, že bez většího přítlaku nemůže tým pomýšlet na souboje o vítězství.

Ferrari zároveň čelí nepříjemnému srovnání s konkurencí – v posledních čtyřech kvalifikacích ztrácelo na McLaren průměrně 0,323 sekundy. Zatímco britský tým udělal meziročně výraznější krok kupředu, Ferrari mohlo přeceňovat potenciál svého letošního monopostu. Vše tak nyní směřuje k Barceloně, kde se ukáže, zda změny přinesou skutečný posun – byť je jasné, že ani konkurence nebude stát na místě.

Stalo se