Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Charles Leclerc po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie nešetřil frustrací – a tentokrát ji obrátil výhradně proti sobě. Jezdec Ferrari, který byl po silných tréninkových výkonech považován za jednoho z hlavních kandidátů na pole position, skončil až šestý. Pro muže, který byl kdysi považován za krále jedné rychlé kvalifikační jízdy, jde o další bolestivé zklamání v sezóně, kde mu první řada zatím stále uniká.
Po dojezdu do cíle svého posledního kola se Leclerc neudržel. Třísknul volantem a do týmového rádia si vybíjel vztek na vlastní výkon: „Tak strašně na ho*no. Jsem tak strašně na ho*no. To je všechno, co jsem.“ Byl to surový a nefiltrující pohled do mysli jezdce, který si je až bolestně vědom, že jeho dřívější kvalifikační forma je momentálně pryč.
V rozhovorech po kvalifikaci pak Leclerc zcela otevřeně připustil, že v kvalifikacích této sezóny selhává. „V závodech odvádím dobrou práci, ale v kvalifikaci se ztrácím,“ uvedl, informuje Motorsport.com. „To bývala moje silná stránka, ale teď? Teď bych se nejradši vrátil v čase a změnil spoustu kol z Q3.“ Leclerc přiznal, že momentálně neumí najít rytmus, který jej v minulých letech dostával pravidelně na pole position.
Leclerc nechtěl přesně říct, co je s autem špatně, ale potvrdil, že Ferrari trápí specifický technický problém. Podle něj to není o špatném nastavení nebo nedostatku přilnavosti, ale o něčem zvláštním, co se projevuje hlavně na rychlých tratích. Věří však, že v samotném závodě by se tyto potíže neměly projevit.
Start ze šestého místa bude pro Leclerca znamenat další nedělní hon na soupeře před sebou – mezi nimiž tentokrát nechybí oba McLareny, Verstappen, ale ani týmový kolega Hamilton. „Začínat z P6 je vždycky těžké,“ posteskl si. „Zase budeme muset bojovat, abychom se vůbec dostali zpět do čela. A zatímco my stahujeme ztrátu, ostatní už mají čistou jízdu za sebou. Musíme být lepší v kvalifikaci.“
Leclerc, který se stále drží v první pětce šampionátu, tak bude v neděli čelit další zkoušce – nejen co se týče výkonu vozu, ale i vlastní psychické odolnosti. Přestože na své schopnosti v závodním tempu stále spoléhá, otázky kolem jeho sobotní výkonnosti přibývají. A právě ony mohou rozhodnout o tom, jaký bude letošní příběh sezóny Charlese Leclerca.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.