Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Charles Leclerc po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie nešetřil frustrací – a tentokrát ji obrátil výhradně proti sobě. Jezdec Ferrari, který byl po silných tréninkových výkonech považován za jednoho z hlavních kandidátů na pole position, skončil až šestý. Pro muže, který byl kdysi považován za krále jedné rychlé kvalifikační jízdy, jde o další bolestivé zklamání v sezóně, kde mu první řada zatím stále uniká.
Po dojezdu do cíle svého posledního kola se Leclerc neudržel. Třísknul volantem a do týmového rádia si vybíjel vztek na vlastní výkon: „Tak strašně na ho*no. Jsem tak strašně na ho*no. To je všechno, co jsem.“ Byl to surový a nefiltrující pohled do mysli jezdce, který si je až bolestně vědom, že jeho dřívější kvalifikační forma je momentálně pryč.
V rozhovorech po kvalifikaci pak Leclerc zcela otevřeně připustil, že v kvalifikacích této sezóny selhává. „V závodech odvádím dobrou práci, ale v kvalifikaci se ztrácím,“ uvedl, informuje Motorsport.com. „To bývala moje silná stránka, ale teď? Teď bych se nejradši vrátil v čase a změnil spoustu kol z Q3.“ Leclerc přiznal, že momentálně neumí najít rytmus, který jej v minulých letech dostával pravidelně na pole position.
Leclerc nechtěl přesně říct, co je s autem špatně, ale potvrdil, že Ferrari trápí specifický technický problém. Podle něj to není o špatném nastavení nebo nedostatku přilnavosti, ale o něčem zvláštním, co se projevuje hlavně na rychlých tratích. Věří však, že v samotném závodě by se tyto potíže neměly projevit.
Start ze šestého místa bude pro Leclerca znamenat další nedělní hon na soupeře před sebou – mezi nimiž tentokrát nechybí oba McLareny, Verstappen, ale ani týmový kolega Hamilton. „Začínat z P6 je vždycky těžké,“ posteskl si. „Zase budeme muset bojovat, abychom se vůbec dostali zpět do čela. A zatímco my stahujeme ztrátu, ostatní už mají čistou jízdu za sebou. Musíme být lepší v kvalifikaci.“
Leclerc, který se stále drží v první pětce šampionátu, tak bude v neděli čelit další zkoušce – nejen co se týče výkonu vozu, ale i vlastní psychické odolnosti. Přestože na své schopnosti v závodním tempu stále spoléhá, otázky kolem jeho sobotní výkonnosti přibývají. A právě ony mohou rozhodnout o tom, jaký bude letošní příběh sezóny Charlese Leclerca.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.