Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Lewis Hamilton věří, že chyba v poslední zatáčce, konkrétně v 16. zatáčce, mu vzala šanci stát na druhé řadě startovního pole pro nedělní Velkou cenu Británie. I přesto, že je devítinásobným vítězem na okruhu Silverstone, bude nakonec startovat až z páté pozice.
Ferrari ukázalo během tréninků a kvalifikace na Silverstonu velkou sílu, zejména po pozitivním výkonu z minulého závodu v Rakousku. Hamilton i jeho týmový kolega Charles Leclerc diktovali tempo během druhé části kvalifikace, což naznačovalo silnou pozici pro tým.
Ovšem Hamiltonův pokus o pole position zhatila nedotáčivost právě v závěrečném sektoru v posledním kole. Svou příležitost tak využil Max Verstappen, který se dokázal prosadit před rychlé jezdce McLarenu.
„Kvalifikace byla slušná a celý víkend se mi daří cítit lépe s nastavením auta,“ řekl Hamilton pro Sky Sports. „Až do poslední zatáčky jsem byl pravděpodobně na druhém místě, ale podklouzla mi zadní část vozu, což mě stálo zhruba desetinu sekundy.“
Hamilton zároveň vyzdvihl progres svého týmu, který se po příchodu do Ferrari postupně zlepšuje a také zlepšuje svoji přípravu na závodní víkendy. „Máme ještě rezervy, ale v posledních závodech jsme udělali velký krok dopředu,“ dodal.
Co je ale pro Hamiltona neméně důležité, je zlepšení vztahů s klíčovými členy týmu, včetně jeho závodního inženýra Riccarda Adamiho. Po dřívějších veřejných sporech nyní Hamilton cítí lepší souhru a spokojenost s nastavením auta. „Spolupráce s inženýrem se výrazně zlepšila, a díky tomu jsem se cítil mnohem lépe,“ uzavřel.
Ačkoliv si Hamilton uvědomuje, že vyrovnat se McLarenům a Red Bullu bude velmi náročné, jeho odhodlání je nezlomné. „S podporou domácího publika a rodiny udělám vše, abych závod zvládl co nejlépe,“ řekl s optimismem, i když ví, že cesta na vrchol nebude snadná.
Toto Wolff naznačil, že by rád viděl návrat Formule 1 do země, kde se naposledy závodilo v roce 2013. Podle šéfa Mercedesu by taková zastávka mohla být zajímavým zpestřením kalendáře a přinést nové výzvy pro týmy i jezdce.
Martin Brundle po závodě v Singapuru vyslal McLarenu varovný signál. Podle něj je konec sezony stále otevřenou hrou.
Mercedes se od začátku éry ground effect potýká s nevyzpytatelnou formou a vítězství George Russella v Singapuru otázky ohledně konzistence týmu jen prohloubilo.
Oscar Piastri označil „papaya rules“ McLarenu za jednoduchou zásadu pro bezpečnost jezdců, ale po Singapuru se jejich význam opět stal diskutovaným tématem.
Ferrari čelí náročnému období a výsledky posledních závodů naznačují, že tým z Maranella ztrácí tempo. Charles Leclerc se k aktuální situaci vyjádřil otevřeně.
Jenson Button byl po závodě v Singapuru překvapen rozhodnutím komisařů ohledně Lewise Hamiltona. Podle něj bylo neobvyklé, jak se situace vyřešila.
Fernando Alonso a Isack Hadjar na dráze předvedli nejaktivnější souboj závodu. Poté se ale souboj strhl i po závodě.
Fernando Alonso opět ukázal, proč ho fanoušci milují. Během Velké ceny Singapuru byl jeden z mála aktérů, který se staral o zábavu na dráze.
Velká cena Singapuru přinesla McLarenu nejen titul, ale i nové otázky ohledně vnitřní dynamiky týmu. Šéf McLarenu Andrea Stella se k celé situaci vyjádřil.
Lewis Hamilton čelil v závěru GP Singapuru problémům s brzdami, které mu výrazně zkomplikovaly dojezd. Jak se ukázalo, následky těchto technických potíží pokračovaly i po dojezdu a zásadně ovlivnily jeho konečné umístění.
Oscar Piastri po singapurské Grand Prix zaujal velmi opatrný postoj. Při rozhovorech s médii se k otázkám ohledně střetu s Landem Norrisem stavěl vyhýbavě.
George Russell triumfoval v Singapuru před Maxem Verstappenem a připsal Mercedesu cenné vítězství. O největší pozornost se však postaral McLaren, který získal pohár konstruktérů.