Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Lewis Hamilton věří, že chyba v poslední zatáčce, konkrétně v 16. zatáčce, mu vzala šanci stát na druhé řadě startovního pole pro nedělní Velkou cenu Británie. I přesto, že je devítinásobným vítězem na okruhu Silverstone, bude nakonec startovat až z páté pozice.
Ferrari ukázalo během tréninků a kvalifikace na Silverstonu velkou sílu, zejména po pozitivním výkonu z minulého závodu v Rakousku. Hamilton i jeho týmový kolega Charles Leclerc diktovali tempo během druhé části kvalifikace, což naznačovalo silnou pozici pro tým.
Ovšem Hamiltonův pokus o pole position zhatila nedotáčivost právě v závěrečném sektoru v posledním kole. Svou příležitost tak využil Max Verstappen, který se dokázal prosadit před rychlé jezdce McLarenu.
„Kvalifikace byla slušná a celý víkend se mi daří cítit lépe s nastavením auta,“ řekl Hamilton pro Sky Sports. „Až do poslední zatáčky jsem byl pravděpodobně na druhém místě, ale podklouzla mi zadní část vozu, což mě stálo zhruba desetinu sekundy.“
Hamilton zároveň vyzdvihl progres svého týmu, který se po příchodu do Ferrari postupně zlepšuje a také zlepšuje svoji přípravu na závodní víkendy. „Máme ještě rezervy, ale v posledních závodech jsme udělali velký krok dopředu,“ dodal.
Co je ale pro Hamiltona neméně důležité, je zlepšení vztahů s klíčovými členy týmu, včetně jeho závodního inženýra Riccarda Adamiho. Po dřívějších veřejných sporech nyní Hamilton cítí lepší souhru a spokojenost s nastavením auta. „Spolupráce s inženýrem se výrazně zlepšila, a díky tomu jsem se cítil mnohem lépe,“ uzavřel.
Ačkoliv si Hamilton uvědomuje, že vyrovnat se McLarenům a Red Bullu bude velmi náročné, jeho odhodlání je nezlomné. „S podporou domácího publika a rodiny udělám vše, abych závod zvládl co nejlépe,“ řekl s optimismem, i když ví, že cesta na vrchol nebude snadná.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.