Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen potvrdil se svým Red Bullem roli favorita a s časem 1'26''204 si v Miami dojel nejen pro pole position, ale i pro nový traťový rekord. „Byla to fantastická kvalifikace. Auto jsme lehce vylepšili a každou jízdou jsme se snažili najít limit. Šlo to dobře, jsem velmi šťastný, že jsem získal pole position,“ uvedl Verstappen spokojeně. V nedělním závodě podle něj může hrát roli i počasí: „Co se týče závodního tempa, uvidíme, jak se vyvine počasí.“
Po jeho boku se postaví Brit Lando Norris z McLarenu, který na Verstappena ztratil pouhých 0,065 sekundy. „S dneškem jsem spokojený, udělal jsem pokrok s vozem i sám se sebou. Max opět předvedl to své – zajel kolo jako Max,“ konstatoval Norris. Přesto věří ve své šance: „Je mi jedno, jestli bude sucho nebo mokro, budu připraven na obě podmínky.“
Zklamání naopak panuje u Ferrari. Lewis Hamilton dojel až dvanáctý a přiznal frustraci. „Den začal dobře. Chtěl jsem udělat správné kroky v nastavení. Ale i když pracuju, stejně nemůžu jet rychleji. Pneumatiky se přehřívaly, auto bylo jiné každé kolo. Bylo to opravdu obtížné,“ přiznal Hamilton. Jeho týmový kolega Charles Leclerc byl osmý. „Víc jsem dnes neměl. Něco bylo v kvalifikaci zvláštní, musíme to zkontrolovat. Po havárii ve sprintu to nebyl jednoduchý den,“ řekl Leclerc.
Pozitivněji víkend hodnotí mladý Ital Andrea Kimi Antonelli, který po vítězství v pátečním sprintu obsadil v kvalifikaci čtvrté místo. „Dnes ráno to bylo trochu zklamání, ale je fajn po sprintu se takhle odrazit. Nezajel jsem čisté kolo jako včera, ale snažím se to dát dohromady,“ zhodnotil výkon jezdec Mercedesu.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uznal, že tým se potýká s problémy. „Něco nám chybí. Auto je stejné jako v Džiddě, kde jsme byli možná nejrychlejší. Ale nedokážeme z něj vytěžit maximum. Musíme pochopit, co děláme špatně,“ prohlásil Vasseur. Naděje pro nedělní závod podle něj přináší možnost deště a lepší závodní tempo.
Po napínavé kvalifikaci se očekává, že nedělní závod přinese další dramatické momenty – a možná i překvapení.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.