Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen potvrdil se svým Red Bullem roli favorita a s časem 1'26''204 si v Miami dojel nejen pro pole position, ale i pro nový traťový rekord. „Byla to fantastická kvalifikace. Auto jsme lehce vylepšili a každou jízdou jsme se snažili najít limit. Šlo to dobře, jsem velmi šťastný, že jsem získal pole position,“ uvedl Verstappen spokojeně. V nedělním závodě podle něj může hrát roli i počasí: „Co se týče závodního tempa, uvidíme, jak se vyvine počasí.“
Po jeho boku se postaví Brit Lando Norris z McLarenu, který na Verstappena ztratil pouhých 0,065 sekundy. „S dneškem jsem spokojený, udělal jsem pokrok s vozem i sám se sebou. Max opět předvedl to své – zajel kolo jako Max,“ konstatoval Norris. Přesto věří ve své šance: „Je mi jedno, jestli bude sucho nebo mokro, budu připraven na obě podmínky.“
Zklamání naopak panuje u Ferrari. Lewis Hamilton dojel až dvanáctý a přiznal frustraci. „Den začal dobře. Chtěl jsem udělat správné kroky v nastavení. Ale i když pracuju, stejně nemůžu jet rychleji. Pneumatiky se přehřívaly, auto bylo jiné každé kolo. Bylo to opravdu obtížné,“ přiznal Hamilton. Jeho týmový kolega Charles Leclerc byl osmý. „Víc jsem dnes neměl. Něco bylo v kvalifikaci zvláštní, musíme to zkontrolovat. Po havárii ve sprintu to nebyl jednoduchý den,“ řekl Leclerc.
Pozitivněji víkend hodnotí mladý Ital Andrea Kimi Antonelli, který po vítězství v pátečním sprintu obsadil v kvalifikaci čtvrté místo. „Dnes ráno to bylo trochu zklamání, ale je fajn po sprintu se takhle odrazit. Nezajel jsem čisté kolo jako včera, ale snažím se to dát dohromady,“ zhodnotil výkon jezdec Mercedesu.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uznal, že tým se potýká s problémy. „Něco nám chybí. Auto je stejné jako v Džiddě, kde jsme byli možná nejrychlejší. Ale nedokážeme z něj vytěžit maximum. Musíme pochopit, co děláme špatně,“ prohlásil Vasseur. Naděje pro nedělní závod podle něj přináší možnost deště a lepší závodní tempo.
Po napínavé kvalifikaci se očekává, že nedělní závod přinese další dramatické momenty – a možná i překvapení.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.