Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen potvrdil se svým Red Bullem roli favorita a s časem 1'26''204 si v Miami dojel nejen pro pole position, ale i pro nový traťový rekord. „Byla to fantastická kvalifikace. Auto jsme lehce vylepšili a každou jízdou jsme se snažili najít limit. Šlo to dobře, jsem velmi šťastný, že jsem získal pole position,“ uvedl Verstappen spokojeně. V nedělním závodě podle něj může hrát roli i počasí: „Co se týče závodního tempa, uvidíme, jak se vyvine počasí.“
Po jeho boku se postaví Brit Lando Norris z McLarenu, který na Verstappena ztratil pouhých 0,065 sekundy. „S dneškem jsem spokojený, udělal jsem pokrok s vozem i sám se sebou. Max opět předvedl to své – zajel kolo jako Max,“ konstatoval Norris. Přesto věří ve své šance: „Je mi jedno, jestli bude sucho nebo mokro, budu připraven na obě podmínky.“
Zklamání naopak panuje u Ferrari. Lewis Hamilton dojel až dvanáctý a přiznal frustraci. „Den začal dobře. Chtěl jsem udělat správné kroky v nastavení. Ale i když pracuju, stejně nemůžu jet rychleji. Pneumatiky se přehřívaly, auto bylo jiné každé kolo. Bylo to opravdu obtížné,“ přiznal Hamilton. Jeho týmový kolega Charles Leclerc byl osmý. „Víc jsem dnes neměl. Něco bylo v kvalifikaci zvláštní, musíme to zkontrolovat. Po havárii ve sprintu to nebyl jednoduchý den,“ řekl Leclerc.
Pozitivněji víkend hodnotí mladý Ital Andrea Kimi Antonelli, který po vítězství v pátečním sprintu obsadil v kvalifikaci čtvrté místo. „Dnes ráno to bylo trochu zklamání, ale je fajn po sprintu se takhle odrazit. Nezajel jsem čisté kolo jako včera, ale snažím se to dát dohromady,“ zhodnotil výkon jezdec Mercedesu.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uznal, že tým se potýká s problémy. „Něco nám chybí. Auto je stejné jako v Džiddě, kde jsme byli možná nejrychlejší. Ale nedokážeme z něj vytěžit maximum. Musíme pochopit, co děláme špatně,“ prohlásil Vasseur. Naděje pro nedělní závod podle něj přináší možnost deště a lepší závodní tempo.
Po napínavé kvalifikaci se očekává, že nedělní závod přinese další dramatické momenty – a možná i překvapení.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.