Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Oscar Piastri se i nadále soustředí na to, aby se nenechal unést současným vedením v šampionátu Formule 1, které získal poprvé ve své krátké kariéře. McLaren se po vítězstvích v Bahrajnu a Saúdské Arábii dostal na vrchol, přičemž 24letý Australan vede celkové pořadí o 10 bodů. To všechno přitom při ne příliš povedeném startu sezóny v Melbourne, kde se ještě dlouho držel za Lando Norrisem v McLaren 1-2, ale nakonec skončil až devátý po nehodě v závěru závodu.
„Vyhrávat závody je teď to, co mě skutečně vzrušuje,“ řekl Piastri těsně před víkendem v Miami. „Myslím, že vedení v šampionátu je hezké, ale jak jsem říkal po Saúdské Arábii, jsem mnohem víc hrdý a spokojený s tím, co jsme dosáhli, a proč jsem teď na čele, než s tím samotným vedením,“ vysvětlil Piastri.
„Zvlášť když vezmu v úvahu, že Melbourne neprobíhalo úplně podle plánu z hlediska bodů, ale co se týče výkonu a provedení, myslím, že to bylo dobré. Počítal jsem s určitým deficitem, ale podařilo se mi ho smazat. To je vlastně ta část, kterou si užívám nejvíc – důvody, proč teď vedeme šampionát.“
Piastri je nyní považován za favorita letošního titulu, přestože na začátku sezóny se tato nálepka připisovala spíše jeho týmovému kolegovi Norrisovi. Po jeho vítězství v Melbourne však Norrisova forma poklesla, když se stále nedařilo správně zvládnout chování vozu McLaren MCL39.
Piastri věří, že to není otázka specifického stylu jízdy, který by vyhovoval McLarenu, ale spíše schopnosti vytěžit maximum z vozu na konkrétním okruhu. „Auto je evolucí toho, co jsme měli minulý rok. Některé věci jsou jiné, ale spousta dalších stále funguje stejně jako loni,“ uvedl Piastri.
„Z mé strany cítím, že jsem udělal krok vpřed v celkovém měřítku. Není to o jednom konkrétním zlepšení, spíše jsem se soustředil na hledání těch posledních setin sekundy, kdekoliv to jde,“ doplnil. „To je v tuto chvíli ta klíčová změna. Stále mi unikají pole position o pár setin sekundy, takže mám ještě co zlepšovat, ale tohle je pro mě ta největší změna.“
Tato změna byla evidentní v kvalifikacích, kde Piastri porazil Norrisem ve třech z pěti dosavadních závodních víkendů v roce 2025, přičemž Norris má na svém kontě pouze jedno vítězství, zatímco Piastri již třikrát vyhrál. Jediným závodem, který vyhrál někdo jiný, byl japonský Grand Prix, kde dominoval Max Verstappen. Ten je v šampionátu třetí, s odstupem 12 bodů za Piastrim.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.