Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Oscar Piastri se i nadále soustředí na to, aby se nenechal unést současným vedením v šampionátu Formule 1, které získal poprvé ve své krátké kariéře. McLaren se po vítězstvích v Bahrajnu a Saúdské Arábii dostal na vrchol, přičemž 24letý Australan vede celkové pořadí o 10 bodů. To všechno přitom při ne příliš povedeném startu sezóny v Melbourne, kde se ještě dlouho držel za Lando Norrisem v McLaren 1-2, ale nakonec skončil až devátý po nehodě v závěru závodu.
„Vyhrávat závody je teď to, co mě skutečně vzrušuje,“ řekl Piastri těsně před víkendem v Miami. „Myslím, že vedení v šampionátu je hezké, ale jak jsem říkal po Saúdské Arábii, jsem mnohem víc hrdý a spokojený s tím, co jsme dosáhli, a proč jsem teď na čele, než s tím samotným vedením,“ vysvětlil Piastri.
„Zvlášť když vezmu v úvahu, že Melbourne neprobíhalo úplně podle plánu z hlediska bodů, ale co se týče výkonu a provedení, myslím, že to bylo dobré. Počítal jsem s určitým deficitem, ale podařilo se mi ho smazat. To je vlastně ta část, kterou si užívám nejvíc – důvody, proč teď vedeme šampionát.“
Piastri je nyní považován za favorita letošního titulu, přestože na začátku sezóny se tato nálepka připisovala spíše jeho týmovému kolegovi Norrisovi. Po jeho vítězství v Melbourne však Norrisova forma poklesla, když se stále nedařilo správně zvládnout chování vozu McLaren MCL39.
Piastri věří, že to není otázka specifického stylu jízdy, který by vyhovoval McLarenu, ale spíše schopnosti vytěžit maximum z vozu na konkrétním okruhu. „Auto je evolucí toho, co jsme měli minulý rok. Některé věci jsou jiné, ale spousta dalších stále funguje stejně jako loni,“ uvedl Piastri.
„Z mé strany cítím, že jsem udělal krok vpřed v celkovém měřítku. Není to o jednom konkrétním zlepšení, spíše jsem se soustředil na hledání těch posledních setin sekundy, kdekoliv to jde,“ doplnil. „To je v tuto chvíli ta klíčová změna. Stále mi unikají pole position o pár setin sekundy, takže mám ještě co zlepšovat, ale tohle je pro mě ta největší změna.“
Tato změna byla evidentní v kvalifikacích, kde Piastri porazil Norrisem ve třech z pěti dosavadních závodních víkendů v roce 2025, přičemž Norris má na svém kontě pouze jedno vítězství, zatímco Piastri již třikrát vyhrál. Jediným závodem, který vyhrál někdo jiný, byl japonský Grand Prix, kde dominoval Max Verstappen. Ten je v šampionátu třetí, s odstupem 12 bodů za Piastrim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.