Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Oscar Piastri se i nadále soustředí na to, aby se nenechal unést současným vedením v šampionátu Formule 1, které získal poprvé ve své krátké kariéře. McLaren se po vítězstvích v Bahrajnu a Saúdské Arábii dostal na vrchol, přičemž 24letý Australan vede celkové pořadí o 10 bodů. To všechno přitom při ne příliš povedeném startu sezóny v Melbourne, kde se ještě dlouho držel za Lando Norrisem v McLaren 1-2, ale nakonec skončil až devátý po nehodě v závěru závodu.
„Vyhrávat závody je teď to, co mě skutečně vzrušuje,“ řekl Piastri těsně před víkendem v Miami. „Myslím, že vedení v šampionátu je hezké, ale jak jsem říkal po Saúdské Arábii, jsem mnohem víc hrdý a spokojený s tím, co jsme dosáhli, a proč jsem teď na čele, než s tím samotným vedením,“ vysvětlil Piastri.
„Zvlášť když vezmu v úvahu, že Melbourne neprobíhalo úplně podle plánu z hlediska bodů, ale co se týče výkonu a provedení, myslím, že to bylo dobré. Počítal jsem s určitým deficitem, ale podařilo se mi ho smazat. To je vlastně ta část, kterou si užívám nejvíc – důvody, proč teď vedeme šampionát.“
Piastri je nyní považován za favorita letošního titulu, přestože na začátku sezóny se tato nálepka připisovala spíše jeho týmovému kolegovi Norrisovi. Po jeho vítězství v Melbourne však Norrisova forma poklesla, když se stále nedařilo správně zvládnout chování vozu McLaren MCL39.
Piastri věří, že to není otázka specifického stylu jízdy, který by vyhovoval McLarenu, ale spíše schopnosti vytěžit maximum z vozu na konkrétním okruhu. „Auto je evolucí toho, co jsme měli minulý rok. Některé věci jsou jiné, ale spousta dalších stále funguje stejně jako loni,“ uvedl Piastri.
„Z mé strany cítím, že jsem udělal krok vpřed v celkovém měřítku. Není to o jednom konkrétním zlepšení, spíše jsem se soustředil na hledání těch posledních setin sekundy, kdekoliv to jde,“ doplnil. „To je v tuto chvíli ta klíčová změna. Stále mi unikají pole position o pár setin sekundy, takže mám ještě co zlepšovat, ale tohle je pro mě ta největší změna.“
Tato změna byla evidentní v kvalifikacích, kde Piastri porazil Norrisem ve třech z pěti dosavadních závodních víkendů v roce 2025, přičemž Norris má na svém kontě pouze jedno vítězství, zatímco Piastri již třikrát vyhrál. Jediným závodem, který vyhrál někdo jiný, byl japonský Grand Prix, kde dominoval Max Verstappen. Ten je v šampionátu třetí, s odstupem 12 bodů za Piastrim.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.