Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Oscar Piastri se i nadále soustředí na to, aby se nenechal unést současným vedením v šampionátu Formule 1, které získal poprvé ve své krátké kariéře. McLaren se po vítězstvích v Bahrajnu a Saúdské Arábii dostal na vrchol, přičemž 24letý Australan vede celkové pořadí o 10 bodů. To všechno přitom při ne příliš povedeném startu sezóny v Melbourne, kde se ještě dlouho držel za Lando Norrisem v McLaren 1-2, ale nakonec skončil až devátý po nehodě v závěru závodu.
„Vyhrávat závody je teď to, co mě skutečně vzrušuje,“ řekl Piastri těsně před víkendem v Miami. „Myslím, že vedení v šampionátu je hezké, ale jak jsem říkal po Saúdské Arábii, jsem mnohem víc hrdý a spokojený s tím, co jsme dosáhli, a proč jsem teď na čele, než s tím samotným vedením,“ vysvětlil Piastri.
„Zvlášť když vezmu v úvahu, že Melbourne neprobíhalo úplně podle plánu z hlediska bodů, ale co se týče výkonu a provedení, myslím, že to bylo dobré. Počítal jsem s určitým deficitem, ale podařilo se mi ho smazat. To je vlastně ta část, kterou si užívám nejvíc – důvody, proč teď vedeme šampionát.“
Piastri je nyní považován za favorita letošního titulu, přestože na začátku sezóny se tato nálepka připisovala spíše jeho týmovému kolegovi Norrisovi. Po jeho vítězství v Melbourne však Norrisova forma poklesla, když se stále nedařilo správně zvládnout chování vozu McLaren MCL39.
Piastri věří, že to není otázka specifického stylu jízdy, který by vyhovoval McLarenu, ale spíše schopnosti vytěžit maximum z vozu na konkrétním okruhu. „Auto je evolucí toho, co jsme měli minulý rok. Některé věci jsou jiné, ale spousta dalších stále funguje stejně jako loni,“ uvedl Piastri.
„Z mé strany cítím, že jsem udělal krok vpřed v celkovém měřítku. Není to o jednom konkrétním zlepšení, spíše jsem se soustředil na hledání těch posledních setin sekundy, kdekoliv to jde,“ doplnil. „To je v tuto chvíli ta klíčová změna. Stále mi unikají pole position o pár setin sekundy, takže mám ještě co zlepšovat, ale tohle je pro mě ta největší změna.“
Tato změna byla evidentní v kvalifikacích, kde Piastri porazil Norrisem ve třech z pěti dosavadních závodních víkendů v roce 2025, přičemž Norris má na svém kontě pouze jedno vítězství, zatímco Piastri již třikrát vyhrál. Jediným závodem, který vyhrál někdo jiný, byl japonský Grand Prix, kde dominoval Max Verstappen. Ten je v šampionátu třetí, s odstupem 12 bodů za Piastrim.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.