Nově zvolený papež Lev XIV. přivítal ve Vatikánu šéfa Ferrari Johna Elkanna, který, jak už bývá tradicí nepřišel k hlavě církve s prázdnou.
Papež Lev XIV. se ve Vatikánu setkal s předsedou Ferrari Johnem Elkannem, od kterého obdržel závodní volant formule 1 používaný jezdcem Charlesem Leclercem a k tomu i model vozu SF90 XX Stradale.
Video zveřejněné serverem Rome Reports zachycuje moment, kdy Elkann spolu se svou manželkou Donnou Lavinií Borromeo předává volant papeži a vysvětluje, že se jedná o skutečný závodní díl.
„Volant… takže to je opravdu použitý,“ řekl Elkann, když se pontifik podrobněji zadíval na část. „Musel byste ho připojit k autu,“ pokračoval, ukazujíc na rychloupínací mechanismus na spodní straně volantu.
„Takže to je skutečný volant z opravdového auta?“ zeptal se papež. „To je skutečné. Opravdu byl používán,“ potvrdil Elkann.
Následně představil model Ferrari SF90 XX Stradale, který patří Leclercovi, a dodal: „Aby vám připomněl vaši vášeň pro řízení.“
Zda budou oba dary po této návštěvě vystaveny veřejně ve Vatikánu, zatím není jasné, ale papež byl z dárků zjevně nadšený. Není přitom prvním příjemcem Ferrari volantu ve Vatikánu.
Volant Michaela Schumachera z roku 2003 je vystaven v Padiglione delle Carrozze s nápisem: „Il volante della F1 Campione del Mondo a Sua Santità Benedetto XVI, pilota della cristianità.“ Ten byl papeži Benediktu XVI. předán 6. prosince 2005 tehdejším prezidentem Ferrari Luco Cordero di Montezemolo.
Kromě toho tehdejší papež obdržel Ferrari Enzo, jeden z pouhých 400 vyrobených kusů, které později vydražil a výtěžek věnoval obětem tsunami v jihovýchodní Asii. Po předání dárků oba účastníci později opustili budovu, aby papež mohl Elkannovi ukázat svůj Jeep, značku patřící pod koncern Stellantis, jehož Elkann rovněž předsedá.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.