Nově zvolený papež Lev XIV. přivítal ve Vatikánu šéfa Ferrari Johna Elkanna, který, jak už bývá tradicí nepřišel k hlavě církve s prázdnou.
Papež Lev XIV. se ve Vatikánu setkal s předsedou Ferrari Johnem Elkannem, od kterého obdržel závodní volant formule 1 používaný jezdcem Charlesem Leclercem a k tomu i model vozu SF90 XX Stradale.
Video zveřejněné serverem Rome Reports zachycuje moment, kdy Elkann spolu se svou manželkou Donnou Lavinií Borromeo předává volant papeži a vysvětluje, že se jedná o skutečný závodní díl.
„Volant… takže to je opravdu použitý,“ řekl Elkann, když se pontifik podrobněji zadíval na část. „Musel byste ho připojit k autu,“ pokračoval, ukazujíc na rychloupínací mechanismus na spodní straně volantu.
„Takže to je skutečný volant z opravdového auta?“ zeptal se papež. „To je skutečné. Opravdu byl používán,“ potvrdil Elkann.
Následně představil model Ferrari SF90 XX Stradale, který patří Leclercovi, a dodal: „Aby vám připomněl vaši vášeň pro řízení.“
Zda budou oba dary po této návštěvě vystaveny veřejně ve Vatikánu, zatím není jasné, ale papež byl z dárků zjevně nadšený. Není přitom prvním příjemcem Ferrari volantu ve Vatikánu.
Volant Michaela Schumachera z roku 2003 je vystaven v Padiglione delle Carrozze s nápisem: „Il volante della F1 Campione del Mondo a Sua Santità Benedetto XVI, pilota della cristianità.“ Ten byl papeži Benediktu XVI. předán 6. prosince 2005 tehdejším prezidentem Ferrari Luco Cordero di Montezemolo.
Kromě toho tehdejší papež obdržel Ferrari Enzo, jeden z pouhých 400 vyrobených kusů, které později vydražil a výtěžek věnoval obětem tsunami v jihovýchodní Asii. Po předání dárků oba účastníci později opustili budovu, aby papež mohl Elkannovi ukázat svůj Jeep, značku patřící pod koncern Stellantis, jehož Elkann rovněž předsedá.
Max Verstappen si při debutu v závodě GT3 na Nürburgringu připsal s kolegou Chrisem Lulhamem vítezství.
Před pěti lety prožil Romain Grosjean nejděsivější nehodu své kariéry. Nyní se vrátil do kokpitu a jeho emotivní reakce ukazuje, jak moc pro něj tento návrat znamenal.
Nově zvolený papež Lev XIV. přivítal ve Vatikánu šéfa Ferrari Johna Elkanna, který, jak už bývá tradicí nepřišel k hlavě církve s prázdnou.
Güenther Steiner se nechal slyšet o možném návratu Christiana Hornera do F1, ale jeho plány zůstávají zahalené tajemstvím.
Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly se současná specifikace vozu MCL39 potýká s výraznou slabinou, která komplikuje práci Landa Norrise i Oscara Piastriho.
Mick Schumacher se brzy posadí do kokpitu zcela odlišného nového závodního vozu, než na které byl doposud zvyklý. Bývalý pilot F1 je nadšený z příležitosti poznat odlišný styl závodění a těší se na fyzické i technické výzvy, které ho čekají.
Max Verstappen v posledních závodech znovu ukázal svou sílu a stahuje ztrátu na lídra šampionátu, přičemž Helmut Marko zůstává opatrný a varuje před předčasným optimismem, zatímco McLaren uznává konkurenceschopnost Red Bullu.
Romain Grosjean se při návratu za volant F1 dočkal dojemného momentu, když pro páteční TPC jízdu s Haasem použil přilbu z roku 2020 navrženou jeho dětmi. Ta se kvůli jeho vážné nehodě v Bahrajnu nikdy nedostala na trať a nyní symbolicky dostala svou šanci.
Lewis Hamilton oznámil, že jeho milovaný pes Roscoe je v kómatu poté, co se mu krátce zastavilo srdce v důsledku zápalu plic. V důsledku této situace vynechal test pneumatik v Mugellu.
Max Verstappen přiznal, že během sezony někdy pochyboval, zda Red Bull dokáže obrátit nepříznivý vývoj. Po nedávných vítězstvích cítí, že tým postupně nachází správný směr.
Ferrari oznámilo, že rezervní jezdec Zhou Guanyu nahradí Lewise Hamiltona při pátečním testu pneumatik Pirelli na okruhu Mugello.
Japonský jezdec Yuki Tsunoda sice čelí čím dál většímu tlaku ohledně své budoucnosti v Red Bullu, ale na okruhu v Baku předvedl výkon, který naznačil posun správným směrem a rozhodně nezůstal bez povšimnutí.