Nově zvolený papež Lev XIV. přivítal ve Vatikánu šéfa Ferrari Johna Elkanna, který, jak už bývá tradicí nepřišel k hlavě církve s prázdnou.
Papež Lev XIV. se ve Vatikánu setkal s předsedou Ferrari Johnem Elkannem, od kterého obdržel závodní volant formule 1 používaný jezdcem Charlesem Leclercem a k tomu i model vozu SF90 XX Stradale.
Video zveřejněné serverem Rome Reports zachycuje moment, kdy Elkann spolu se svou manželkou Donnou Lavinií Borromeo předává volant papeži a vysvětluje, že se jedná o skutečný závodní díl.
„Volant… takže to je opravdu použitý,“ řekl Elkann, když se pontifik podrobněji zadíval na část. „Musel byste ho připojit k autu,“ pokračoval, ukazujíc na rychloupínací mechanismus na spodní straně volantu.
„Takže to je skutečný volant z opravdového auta?“ zeptal se papež. „To je skutečné. Opravdu byl používán,“ potvrdil Elkann.
Následně představil model Ferrari SF90 XX Stradale, který patří Leclercovi, a dodal: „Aby vám připomněl vaši vášeň pro řízení.“
Zda budou oba dary po této návštěvě vystaveny veřejně ve Vatikánu, zatím není jasné, ale papež byl z dárků zjevně nadšený. Není přitom prvním příjemcem Ferrari volantu ve Vatikánu.
Volant Michaela Schumachera z roku 2003 je vystaven v Padiglione delle Carrozze s nápisem: „Il volante della F1 Campione del Mondo a Sua Santità Benedetto XVI, pilota della cristianità.“ Ten byl papeži Benediktu XVI. předán 6. prosince 2005 tehdejším prezidentem Ferrari Luco Cordero di Montezemolo.
Kromě toho tehdejší papež obdržel Ferrari Enzo, jeden z pouhých 400 vyrobených kusů, které později vydražil a výtěžek věnoval obětem tsunami v jihovýchodní Asii. Po předání dárků oba účastníci později opustili budovu, aby papež mohl Elkannovi ukázat svůj Jeep, značku patřící pod koncern Stellantis, jehož Elkann rovněž předsedá.
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.