Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Christian Horner, který dvacet let vedl Red Bull a přivedl tým k osmi titulům jezdců a šesti konstruktérských šampionátům, byl po Velké ceně Velké Británie náhle odvolán z pozice šéfa týmu a generálního ředitele.
Red Bull dnes oficiálně potvrdil, že Horner k 22. září formálně ukončil spolupráci s týmem, čímž se uzavírá jeho dlouhé působení od roku 2005.
„Vést Red Bull Racing bylo pro mě čest a privilegium,“ uvedl Horner. „Nikdo z nás si při startu v roce 2005 nedokázal představit tituly, závody, lidi a vzpomínky, které nás čekaly. Jsem hrdý na to, čeho jsme dosáhli.“
Horner zdůraznil, že největší radost mu přinášelo vést talentovaný tým: „Nejvíce mě těšilo sledovat, jak se naši lidé rozvíjejí a soupeří s těmi největšími automobilovými značkami na světě.“
Poděkoval vedení Red Bullu, sponzorům i fanouškům: „Bez jejich podpory bychom takové úspěchy nedosáhli. A fanouškům děkuji, bez vás by Formula 1 neexistovala.“
Oliver Mintzlaff, CEO Red Bull pro korporátní projekty, ocenil Hornerovu roli při budování týmu: „Christian byl klíčový pro vznik jednoho z nejúspěšnějších a nejatraktivnějších týmů ve Formuli 1. Děkujeme za vše, Christian, a vždy zůstaneš součástí historie Red Bullu.“
Finanční vyrovnání nebylo zveřejněno, ale odhaduje se na zhruba 100 milionů dolarů. Dohoda umožní Hornerovi zůstat mimo F1 několik měsíců, s možností návratu ještě v příštím roce.
Horner byl spojován s možným nákupem týmu Alpine a spekulovalo se o spolupráci s Bernie Ecclestonem, ale Renault uzavřel možnost převzetí Alpine, informuje PlanetF1.
Navzdory odchodu Horner zůstává pozitivní k Red Bullu a jeho nástupci Laurentovi Mekiesovi. „Přeji Laurentovi, Maxovi, Yukimu a celému Red Bull Technology Group vše nejlepší. Těším se také na první Red Bull / Ford motor v RB22 a na vzrušující RB17.“
Odchod Hornera uzavírá éru, během níž přetvořil Red Bull Racing v jeden z nejdominantnějších týmů moderní Formule 1, a zároveň otevírá otázku, kam jej jeho další cesta zavede.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.