Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Christian Horner, který dvacet let vedl Red Bull a přivedl tým k osmi titulům jezdců a šesti konstruktérských šampionátům, byl po Velké ceně Velké Británie náhle odvolán z pozice šéfa týmu a generálního ředitele.
Red Bull dnes oficiálně potvrdil, že Horner k 22. září formálně ukončil spolupráci s týmem, čímž se uzavírá jeho dlouhé působení od roku 2005.
„Vést Red Bull Racing bylo pro mě čest a privilegium,“ uvedl Horner. „Nikdo z nás si při startu v roce 2005 nedokázal představit tituly, závody, lidi a vzpomínky, které nás čekaly. Jsem hrdý na to, čeho jsme dosáhli.“
Horner zdůraznil, že největší radost mu přinášelo vést talentovaný tým: „Nejvíce mě těšilo sledovat, jak se naši lidé rozvíjejí a soupeří s těmi největšími automobilovými značkami na světě.“
Poděkoval vedení Red Bullu, sponzorům i fanouškům: „Bez jejich podpory bychom takové úspěchy nedosáhli. A fanouškům děkuji, bez vás by Formula 1 neexistovala.“
Oliver Mintzlaff, CEO Red Bull pro korporátní projekty, ocenil Hornerovu roli při budování týmu: „Christian byl klíčový pro vznik jednoho z nejúspěšnějších a nejatraktivnějších týmů ve Formuli 1. Děkujeme za vše, Christian, a vždy zůstaneš součástí historie Red Bullu.“
Finanční vyrovnání nebylo zveřejněno, ale odhaduje se na zhruba 100 milionů dolarů. Dohoda umožní Hornerovi zůstat mimo F1 několik měsíců, s možností návratu ještě v příštím roce.
Horner byl spojován s možným nákupem týmu Alpine a spekulovalo se o spolupráci s Bernie Ecclestonem, ale Renault uzavřel možnost převzetí Alpine, informuje PlanetF1.
Navzdory odchodu Horner zůstává pozitivní k Red Bullu a jeho nástupci Laurentovi Mekiesovi. „Přeji Laurentovi, Maxovi, Yukimu a celému Red Bull Technology Group vše nejlepší. Těším se také na první Red Bull / Ford motor v RB22 a na vzrušující RB17.“
Odchod Hornera uzavírá éru, během níž přetvořil Red Bull Racing v jeden z nejdominantnějších týmů moderní Formule 1, a zároveň otevírá otázku, kam jej jeho další cesta zavede.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.