Sergio Pérez zatím patří k největším překvapením sezóny Formule 1 2025 – a to ani nemusí sedět za volantem.
Red Bull si sázkou na Liama Lawsona místo Sergia Péreze možná podkopal vlastní plány. Pérez měl podle smlouvy závodit i letos, ale po zhoršení formy se vedení týmu rozhodlo ukončit spolupráci. Dohoda o rozchodu nakonec zahrnovala finanční kompenzaci pro mexického pilota.
Lawson, který v Red Bullu nahradil Péreze po pouhých 11 odjetých závodech, zatím nepřesvědčil. V kvalifikacích třikrát vypadl už v Q1 a v závodech nebodoval. Jeho výsledky v Číně (P14 a P12) ani v Austrálii nepřinesly žádné body, což vyvolává otázky, zda je problém skutečně jen v jezdcích, nebo zda má Red Bull hlubší potíže.
Otec Sergia Péreze rozvířil debatu o rovnosti vozů v Red Bullu. Tvrdí, že Yuki Tsunoda nebude mít stejné podmínky jako Max Verstappen. „To, co vám dnes řeknu, vyvolá rozruch,“ prohlásil v podcastu Formula de 2. „První auto se nerovná autu číslo 11. Pokud by Max přesedl do druhého vozu, ani on by nemusel projít Q1.“
Podle něj Red Bull dlouhodobě zvýhodňuje jednoho jezdce a cyklus, který začal už Pierrem Gaslym v roce 2019, bude pokračovat i s Tsunodou. „Doufám, že se mýlím a že Yuki v Japonsku dostane nejlepší auto, jaké mu Red Bull může dát. Musí ukázat hrdost, nemohou zklamat japonské fanoušky,“ dodal Pérez starší s odkazem na význam Hondy jako hlavního sponzora.
Video: Antonio Pérez: Checo nebyl problém! | Fórmula de 2
Mario Andretti si myslí, že Liam Lawson nepřímo vylepšil reputaci Sergia Péreze. „Díky němu vypadal Pérez v prvních dvou závodech sezóny velmi dobře,“ řekl legendární jezdec, který nyní působí jako poradce týmu Cadillac F1 – potenciálního nového domova mexického závodníka.
Pérez už dříve varoval, že pokud Red Bull vsadí na Yukiho Tsunodu, mladý Japonec by mohl skončit stejně jako jeho neúspěšní předchůdci. Tsunoda si však věří a při domácí GP Japonska chce bojovat o stupně vítězů.
Mezitím Pérez údajně telefonoval Helmutu Markovi po zprávách o Lawsonovi, ale podle Red Bullu nešlo o závodní téma. Ve 35 letech se musí rozhodnout, zda chce zpět do F1, i když by ho čekal spíš boj ve středu pole než o vítězství.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.