Red Bullu dochází trpělivost. Helmut Marko oznámil, že Yuki Tsunoda má čas do Grand Prix Mexika, aby prokázal, že si zaslouží místo v Red Bullu pro sezónu 2026 po boku Maxe Verstappena.
Yuki Tsunoda v kvalifikaci opět nezazářil a obsadil 12. místo, zatímco jeho týmový kolega Max Verstappen se postaví do závodu v Holandsku na třetí pozici. Poradce Red Bullu Helmut Marko stanovil Tsunodovi jasný časový limit, během kterého musí ukázat, že si zaslouží místo po boku Verstappena. „Bude mít čas přibližně do Mexika,“ řekl Marko před kvalifikací na Velkou cenu Nizozemska a dodal: „Musí se přiblížit Maxovu tempu a podávat tento výkon konzistentně.“
Marko upřesnil, že tým posunul termín rozhodnutí, aby Tsunoda měl asi šest závodů na to, aby přesvědčil vedení. „Podíváme se na nadcházející závody a pak učiníme rozhodnutí,“ uvedl.
Tsunoda ale letos zatím zápasí. Momentálně je 18. v pořadí jezdců a sedm posledních závodů nezískal žádné body. Jeho nejlepší umístění bylo deváté místo v Bahrajnu, což vedlo fanoušky k domněnce, že jeho místo v Red Bullu je ohroženo, přestože s týmem neodjel celou sezónu.
Situace se ale začala měnit po odchodu Christiana Hornera a příchodu Laurenta Mekiese. Tsunoda dostal nový podlahový díl vozu, který zlepšil jeho tempo a přiblížil jej k výkonu Verstappena. „Mezery s Maxem se postupně zmenšují,“ řekl tehdy Tsunoda. „Možná to nevypadá, že se přibližujeme, ale podle čísel jsme jen jednu desetinu za jeho tempem.“
Podle zdrojů Mekies prosadil, aby Tsunoda dostal vůz ve stejném specifikaci jako Verstappen, čímž mu dali co nejférovější šanci prokázat své schopnosti. Díky tomu zaznamenal svůj nejlepší kvalifikační výsledek sezóny se startem ze sedmého místa v Belgii. I v Maďarsku, kdy startoval z boxů, se během tréninků dostal téměř na Verstappenovo tempo.
Marka se ptali i na možné náhradníky pro druhé sedadlo, ale zůstal zdrženlivý. „Sledujeme to a jakmile rozhodneme, oznámíme kompletní složení jezdců,“ řekl. Spekulace o spojení s Alexem Palou Marko popřel. „S Palou nikdy neproběhly žádné rozhovory.“
Celkově má Tsunoda před sebou klíčovou část sezóny. Každé kolo a každá kvalifikace může rozhodnout o jeho budoucnosti v Red Bullu a konečné rozhodnutí o jeho sedadle padne po Grand Prix Mexika.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.