Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
Charles Leclerc předvedl v kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska nečekaný výkon, když překvapivě ukořistil pole position před lídrem šampionátu Oscarem Piastrim. Ten tak bude startovat z druhé pozice, což překvapilo mnohé, vzhledem k dosavadní dominanci McLarenu během celého víkendu.
McLaren si zatím během tréninků držel silnou pozici, kdy si Lando Norris a jeho australský týmový kolega Piastri několikrát vyměňovali vedení. Nikdo tak nečekal, že Ferrari dokáže prorazit na čelo startovního pole. Piastri sice stále vedl před Norrisem, avšak Leclerc mu na konci kvalifikace ještě těsně unikl, když předvedl skvělý poslední pokus a získal pole.
Po kvalifikaci se Piastri svěřil, že ho překvapily měnící se povětrnostní podmínky, které mu značně zkomplikovaly jízdu. „Jo, myslím, že vítr se hodně změnil. Vždycky to zní jako výmluva, když to hodíte na vítr, ale vítr se od Q2 do Q3 otočil o 180 stupňů, a to znamenalo, že se mnohé zatáčky najednou chovaly úplně jinak,“ přiznal bez okolků.
„První kolo v Q3 mi přišlo hodně špatné, protože jsem si na podmínky nezvykl, a pak jsem myslel, že druhé kolo bude lepší, ale bylo ještě pomalejší,“ dodal. „Bylo těžké to v těch podmínkách správně odhadnout, a možná to nebylo úplně nejlepší provedení, ale byl jsem trochu překvapený, že jsme nemohli zajet rychleji.“
I přes tuto situaci si Piastri zachoval pozitivní přístup a vyzdvihl výkon Leclerca. „Charles byl rychlý celý víkend a i dnes ráno byl blíž, než jsme čekali. Situace se trochu změnila a on odvedl opravdu dobrou práci, takže mu gratuluji. Nečekal jsem, že budu druhý za Ferrari tento víkend, ale zvládl to dobře,“ ocenil svého soupeře.
„Bude to zítra zajímavý závod, bude tam více boje,“ dodal s úsměvem.
Oscar Piastri na Hungaroringu vybojoval svou první výhru ve Formuli 1 a i nyní zůstává optimistický. „Druhé místo je pořád slušná pozice na start. Uvidíme, co zítra dokážeme,“ uzavřel s očekáváním závodu, který slibuje být napínavý a plný nečekaných momentů.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.