Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
Charles Leclerc předvedl v kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska nečekaný výkon, když překvapivě ukořistil pole position před lídrem šampionátu Oscarem Piastrim. Ten tak bude startovat z druhé pozice, což překvapilo mnohé, vzhledem k dosavadní dominanci McLarenu během celého víkendu.
McLaren si zatím během tréninků držel silnou pozici, kdy si Lando Norris a jeho australský týmový kolega Piastri několikrát vyměňovali vedení. Nikdo tak nečekal, že Ferrari dokáže prorazit na čelo startovního pole. Piastri sice stále vedl před Norrisem, avšak Leclerc mu na konci kvalifikace ještě těsně unikl, když předvedl skvělý poslední pokus a získal pole.
Po kvalifikaci se Piastri svěřil, že ho překvapily měnící se povětrnostní podmínky, které mu značně zkomplikovaly jízdu. „Jo, myslím, že vítr se hodně změnil. Vždycky to zní jako výmluva, když to hodíte na vítr, ale vítr se od Q2 do Q3 otočil o 180 stupňů, a to znamenalo, že se mnohé zatáčky najednou chovaly úplně jinak,“ přiznal bez okolků.
„První kolo v Q3 mi přišlo hodně špatné, protože jsem si na podmínky nezvykl, a pak jsem myslel, že druhé kolo bude lepší, ale bylo ještě pomalejší,“ dodal. „Bylo těžké to v těch podmínkách správně odhadnout, a možná to nebylo úplně nejlepší provedení, ale byl jsem trochu překvapený, že jsme nemohli zajet rychleji.“
I přes tuto situaci si Piastri zachoval pozitivní přístup a vyzdvihl výkon Leclerca. „Charles byl rychlý celý víkend a i dnes ráno byl blíž, než jsme čekali. Situace se trochu změnila a on odvedl opravdu dobrou práci, takže mu gratuluji. Nečekal jsem, že budu druhý za Ferrari tento víkend, ale zvládl to dobře,“ ocenil svého soupeře.
„Bude to zítra zajímavý závod, bude tam více boje,“ dodal s úsměvem.
Oscar Piastri na Hungaroringu vybojoval svou první výhru ve Formuli 1 a i nyní zůstává optimistický. „Druhé místo je pořád slušná pozice na start. Uvidíme, co zítra dokážeme,“ uzavřel s očekáváním závodu, který slibuje být napínavý a plný nečekaných momentů.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.