Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Oscar Piastri odcházel z kokpitu po britské Velké ceně očividně rozladěný. Australský pilot McLarenu dojel na druhém místě za týmovým kolegou Landem Norrisem, ale místo radosti z týmového double ho trápila desetisekundová penalizace za nebezpečné brzdění za safety carem. Kontroverzní trest přišel v momentě, kdy měl závod pevně ve svých rukou a mířil za vítězstvím.
K incidentu došlo ve 21. kole, kdy Piastri na rovince Hangar Straight podle komisařů nepřiměřeně zpomalil. Max Verstappen, který jel těsně za ním, musel rychle zareagovat, aby se vyhnul kolizi, a okamžitě si stěžoval do vysílačky. „Whoa, kámo, ****, on prostě najednou zpomalí,“ zaznělo z Red Bull garáže. Ředitelství závodu následně udělilo Piastrimu penalizaci, kterou si odpykal během zastávky v boxech — a právě tam ho Norris předjel.
Bezprostředně po závodě poskytl Piastri rozhovor Jensonu Buttonovi, kde bylo vidět, jak moc ho situace rozrušila. „Nebudu toho moc říkat. Dostal bych se do potíží,“ odpověděl stroze a raději pochválil třetího Hülkenberga za jeho první pódium v kariéře. Jeho zdrženlivost pokračovala i při dalších otázkách. „Asi už se nesmí brzdit za safety carem. Dělal jsem to pět kol v kuse... radši už mlčím.“
Později, během poklidu v parc fermé, vysvětloval Hulkenbergovi detaily situace. Podle něj zabrzdil v momentě, kdy na safety caru zhasla světla – což bývá signál k restartu – ale nezrychlil, čímž vznikla sporná situace. Podle telemetry však nešlo o extrémní brzdění, jak to mohlo působit v přímém přenosu.
Šéf McLarenu Zak Brown pro Sky Sports situaci zhodnotil jako nešťastnou souhru okolností, informmuje Autosport.com. Podle něj bylo svolání safety caru zpět do boxů pozdní, Verstappen zrychlil, Piastri přibrzdil – a vše působilo chaotičtěji, než jak to ve skutečnosti bylo. Přesto komisaři rozhodli nekompromisně. „U těchto trestů vždy hraje roli určitá míra subjektivity,“ dodal Brown.
Oscar Piastri se tak musí spokojit s druhým místem, ačkoliv si podle mnohých zasloužil víc. Souboj s Norrisem o týmového lídra se ale přiostřuje — mezi oběma je nyní v šampionátu rozdíl pouhých osmi bodů.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.