Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Oscar Piastri odcházel z kokpitu po britské Velké ceně očividně rozladěný. Australský pilot McLarenu dojel na druhém místě za týmovým kolegou Landem Norrisem, ale místo radosti z týmového double ho trápila desetisekundová penalizace za nebezpečné brzdění za safety carem. Kontroverzní trest přišel v momentě, kdy měl závod pevně ve svých rukou a mířil za vítězstvím.
K incidentu došlo ve 21. kole, kdy Piastri na rovince Hangar Straight podle komisařů nepřiměřeně zpomalil. Max Verstappen, který jel těsně za ním, musel rychle zareagovat, aby se vyhnul kolizi, a okamžitě si stěžoval do vysílačky. „Whoa, kámo, ****, on prostě najednou zpomalí,“ zaznělo z Red Bull garáže. Ředitelství závodu následně udělilo Piastrimu penalizaci, kterou si odpykal během zastávky v boxech — a právě tam ho Norris předjel.
Bezprostředně po závodě poskytl Piastri rozhovor Jensonu Buttonovi, kde bylo vidět, jak moc ho situace rozrušila. „Nebudu toho moc říkat. Dostal bych se do potíží,“ odpověděl stroze a raději pochválil třetího Hülkenberga za jeho první pódium v kariéře. Jeho zdrženlivost pokračovala i při dalších otázkách. „Asi už se nesmí brzdit za safety carem. Dělal jsem to pět kol v kuse... radši už mlčím.“
Později, během poklidu v parc fermé, vysvětloval Hulkenbergovi detaily situace. Podle něj zabrzdil v momentě, kdy na safety caru zhasla světla – což bývá signál k restartu – ale nezrychlil, čímž vznikla sporná situace. Podle telemetry však nešlo o extrémní brzdění, jak to mohlo působit v přímém přenosu.
Šéf McLarenu Zak Brown pro Sky Sports situaci zhodnotil jako nešťastnou souhru okolností, informmuje Autosport.com. Podle něj bylo svolání safety caru zpět do boxů pozdní, Verstappen zrychlil, Piastri přibrzdil – a vše působilo chaotičtěji, než jak to ve skutečnosti bylo. Přesto komisaři rozhodli nekompromisně. „U těchto trestů vždy hraje roli určitá míra subjektivity,“ dodal Brown.
Oscar Piastri se tak musí spokojit s druhým místem, ačkoliv si podle mnohých zasloužil víc. Souboj s Norrisem o týmového lídra se ale přiostřuje — mezi oběma je nyní v šampionátu rozdíl pouhých osmi bodů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.