Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává lídr šampionátu Formule 1 Oscar Piastri nohama na zemi, přestože jeho náskok na týmového kolegu Landa Norrise narostl na 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že souboj se může velmi rychle změnit.
„Ne, nemyslím si, že je to pohodlný náskok,“ řekl Piastri. „Ještě nás čeká dlouhá cesta. Musím dál tlačit a snažit se vyhrávat závody. Jak jsme dnes viděli, jedno DNF může změnit situaci velmi, velmi rychle. Takto daleko od konce sezóny to rozhodně není pohodlný náskok.“
Piastri a Norris mířili v Zandvoortu k dalšímu pohodlnému dvojitému vítězství pro McLaren, ale Brit musel sedm kol před cílem odstoupit kvůli neznámé technické závadě. Norrisova smůla výrazně posílila Piastriho pozici v boji o titul, rozdíl mezi nimi se zvýšil z očekávaných 16 bodů na 34. To znamená, že Norris bude muset v každém z posledních devíti závodů sezóny 2025 získávat průměrně téměř čtyři body více než jeho týmový kolega.
„Kvalifikace byla klíčová tento víkend,“ dodal Piastri. „Během volných tréninků to vypadalo jako těžký víkend v Zandvoortu, ale postupně jsme hledali čas, ladili auto tady a tam. Snažil jsem se zlepšit svůj způsob jízdy, protože upřímně, těžko bych si mohl stěžovat na auto, které máme. A když to přišlo na kvalifikaci, vyšlo to, když to nejvíc záleželo.“
Australan vyzdvihl také výkon během závodu. „Cítil jsem, že mám dobré tempo a využil jsem ho, když bylo potřeba, takže jsem nesmírně hrdý nejprve na sebe, ale také na celý tým kolem mě, že jsme se dokázali zlepšit oproti minulému roku.“
Restarty po Safety Caru vždy představují náročné momenty, ale Piastri se cítil v kontrolované pozici po celou dobu. „Samozřejmě, konec byl nešťastný pro Landa a tým, že jsme nezískali 1-2, když jsme si to opravdu zasloužili. Ale z mé strany jsem velmi hrdý na celý týden, kdy jsme byli rychlí, když to bylo potřeba.“
Celkově Piastri ukazuje, že i s výrazným náskokem zůstává koncentrovaný a nechce nic podcenit. „Musím dál tlačit a vyhrávat závody, protože jeden závod může vše změnit,“ uzavřel australský pilot.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.