Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Charles Leclerc musel v Zandvoortu odstoupit v 53. kole poté, co se srazil s Kimi Antonellim. Jezdec Mercedesu, který jel po vnitřní straně zatáčky číslo tři, zachytil zadní levý bok Leclercova vozu, což způsobilo jeho smyk a náraz do bariéry a ukončilo závod pro pilota Ferrari.
Ke kolizi došlo krátce poté, co Mercedes povolal Antonelliho do boxů pro měkké pneumatiky. Mladý jezdec se totiž snažil předjet Leclerca, který měl starší tvrdé gumy, a Ferrari na tuto strategii okamžitě zareagovalo zastávkou Leclerca, jenž se na trať vrátil těsně před Antonelliho.
„Je to chyba Kimiho,“ komentoval Leclerc. „Na takovém okruhu musíte být velmi agresivní, abyste předjeli… možná to bylo trochu moc. Dotkl se mého zadního levého kola a závod tím skončil. Je to zklamání.“
Leclerc zdůraznil, že šlo o běžnou závodní chybu, ne nováčkovskou. „Může se to stát v prvním roce i v pátém,“ řekl a naznačil, že k Antonellimu nemá žádnou osobní zášť. Současně pochválil rozhodnutí Ferrari zastavit jej v boxech. „Pneumatiky nebyly špatné, ale Kimi měl velmi silný out-lap, takže tým se rozhodl mě povolat, protože mě pravděpodobně časem předjede.
Leclerc zdůraznil, že hlavním problémem nebyla strategie Ferrari. „Byl jsem frustrovaný z toho, co se stalo, ale strategie není to hlavní. Byla to chyba Kimiho, která zahodila veškeré naše úsilí.“ Dodal, že pouze dokončení závodu by ukázalo, zda bylo zastavení v boxech správné, což se kvůli havárii nestalo.
Pro Antonelliho pokračoval těžký víkend. Po nezdaru v kvalifikaci Q2, způsobeném ranním odstoupením ve volném tréninku, kdy skončil ve štěrku v zatáčce číslo 9, přišla další komplikace v závodě. Přestože letos dokázal vyhrát pole position ve sprintu v Miami a vystoupit na stupně vítězů v Kanadě, nedělní kolize jen přidala problémy do jeho debutové sezóny.
Šéf Mercedesu Toto Wolff k incidentu přistupuje klidně. „Stačila by polovina metru,“ řekl pro Sky Sports Germany. „Nejrychlejší stopa vede pravděpodobně ve vrchní části klopené zatáčky. Když vidíte mezeru, musíte po ní jet a pak auto sklouzlo. Musel to zkusit, ale výsledek je nešťastný. Je to škoda.“
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.