Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Charles Leclerc musel v Zandvoortu odstoupit v 53. kole poté, co se srazil s Kimi Antonellim. Jezdec Mercedesu, který jel po vnitřní straně zatáčky číslo tři, zachytil zadní levý bok Leclercova vozu, což způsobilo jeho smyk a náraz do bariéry a ukončilo závod pro pilota Ferrari.
Ke kolizi došlo krátce poté, co Mercedes povolal Antonelliho do boxů pro měkké pneumatiky. Mladý jezdec se totiž snažil předjet Leclerca, který měl starší tvrdé gumy, a Ferrari na tuto strategii okamžitě zareagovalo zastávkou Leclerca, jenž se na trať vrátil těsně před Antonelliho.
„Je to chyba Kimiho,“ komentoval Leclerc. „Na takovém okruhu musíte být velmi agresivní, abyste předjeli… možná to bylo trochu moc. Dotkl se mého zadního levého kola a závod tím skončil. Je to zklamání.“
Leclerc zdůraznil, že šlo o běžnou závodní chybu, ne nováčkovskou. „Může se to stát v prvním roce i v pátém,“ řekl a naznačil, že k Antonellimu nemá žádnou osobní zášť. Současně pochválil rozhodnutí Ferrari zastavit jej v boxech. „Pneumatiky nebyly špatné, ale Kimi měl velmi silný out-lap, takže tým se rozhodl mě povolat, protože mě pravděpodobně časem předjede.
Leclerc zdůraznil, že hlavním problémem nebyla strategie Ferrari. „Byl jsem frustrovaný z toho, co se stalo, ale strategie není to hlavní. Byla to chyba Kimiho, která zahodila veškeré naše úsilí.“ Dodal, že pouze dokončení závodu by ukázalo, zda bylo zastavení v boxech správné, což se kvůli havárii nestalo.
Pro Antonelliho pokračoval těžký víkend. Po nezdaru v kvalifikaci Q2, způsobeném ranním odstoupením ve volném tréninku, kdy skončil ve štěrku v zatáčce číslo 9, přišla další komplikace v závodě. Přestože letos dokázal vyhrát pole position ve sprintu v Miami a vystoupit na stupně vítězů v Kanadě, nedělní kolize jen přidala problémy do jeho debutové sezóny.
Šéf Mercedesu Toto Wolff k incidentu přistupuje klidně. „Stačila by polovina metru,“ řekl pro Sky Sports Germany. „Nejrychlejší stopa vede pravděpodobně ve vrchní části klopené zatáčky. Když vidíte mezeru, musíte po ní jet a pak auto sklouzlo. Musel to zkusit, ale výsledek je nešťastný. Je to škoda.“
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.