Max Verstappen si dopřává luxus na nejvyšší úrovni. Po nedávném přírůstku v podobě superjachty si nyní pořídil i nový soukromý tryskáč. Šampion F1 tak rozšiřuje svou flotilu exkluzivních dopravních prostředků.
Max Verstappen si v sezoně F1 2024 přišel na pohádkových 75 milionů dolarů, čímž si upevnil pozici nejlépe placeného jezdce ve startovním poli. Většinu z této sumy tvořil jeho plat, zatímco dalších 15 milionů dolarů získal díky výkonnostním bonusům.
Max Verstappen si díky devíti vítězstvím v Grand Prix a čtvrtému titulu mistra světa přišel na tučné bonusy, které mu ještě více naplnily už tak astronomický rozpočet. Není proto překvapením, že si může dovolit luxusní hračky – po superjachtě Mangusta, kterou si pořídil na začátku roku, nyní údajně přidal do své sbírky i nový soukromý tryskáč.
Podle leteckého fotografa Gillese Briona si Verstappen koupil Falcon 8X z roku 2022, jehož cena se pohybuje kolem 50 milionů dolarů. Pokud je to pravda, nizozemský jezdec si dopřál ještě větší letadlo, než jaké dosud používal.
Verstappenův nový soukromý tryskáč Falcon 8X od společnosti Dassault Aviation je letadlo dlouhého doletu s dosahem 6 450 námořních mil a digitálním systémem řízení letu inspirovaným stíhačkou Rafale. Nabízí luxusní, tichou a prostornou kabinu s širokou škálou uspořádání, což odpovídá životnímu stylu trojnásobného mistra světa F1.
Letoun dostal ikonické matně černo-oranžové barvy, které Verstappen používal už na svém předchozím Dassault Falcon 900EX. Nová registrace prý obsahuje písmena „UTL“ jako odkaz na jeho slogan „Unleash The Lion“ – stejný název nese i jeho 33metrová superjachta Mangusta GranSport 33.
Verstappen a jeho partnerka Kelly Piquet byli nedávno spatřeni v italské loděnici Overmarine, kde si prohlédli jeho novou 33metrovou superjachtu. Luxusní plavidlo, uvedené do provozu před dvěma lety, nabízí pět kajut pro hosty, tři kajuty pro posádku, prostornou terasu na opalování a plážový klub pro snadný vstup do vody. Odhadovaná cena? Přes 15 milionů dolarů.
Navzdory velkým výdajům si Verstappen nemusí dělat starosti – do konce jeho smlouvy s Red Bullem zbývají ještě čtyři roky a spekuluje se o možné lukrativní nabídce od Aston Martinu za 1 miliardu dolarů. Přesto tým Aston Martin fámy „kategoricky popřel“ a Verstappenův tábor na údajnou nabídku reagoval s nadsázkou: „Bylo by to hezké, ale zatím jsme takovou nabídku nedostali.“
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.