Max Verstappen si dopřává luxus na nejvyšší úrovni. Po nedávném přírůstku v podobě superjachty si nyní pořídil i nový soukromý tryskáč. Šampion F1 tak rozšiřuje svou flotilu exkluzivních dopravních prostředků.
Max Verstappen si v sezoně F1 2024 přišel na pohádkových 75 milionů dolarů, čímž si upevnil pozici nejlépe placeného jezdce ve startovním poli. Většinu z této sumy tvořil jeho plat, zatímco dalších 15 milionů dolarů získal díky výkonnostním bonusům.
Max Verstappen si díky devíti vítězstvím v Grand Prix a čtvrtému titulu mistra světa přišel na tučné bonusy, které mu ještě více naplnily už tak astronomický rozpočet. Není proto překvapením, že si může dovolit luxusní hračky – po superjachtě Mangusta, kterou si pořídil na začátku roku, nyní údajně přidal do své sbírky i nový soukromý tryskáč.
Podle leteckého fotografa Gillese Briona si Verstappen koupil Falcon 8X z roku 2022, jehož cena se pohybuje kolem 50 milionů dolarů. Pokud je to pravda, nizozemský jezdec si dopřál ještě větší letadlo, než jaké dosud používal.
Verstappenův nový soukromý tryskáč Falcon 8X od společnosti Dassault Aviation je letadlo dlouhého doletu s dosahem 6 450 námořních mil a digitálním systémem řízení letu inspirovaným stíhačkou Rafale. Nabízí luxusní, tichou a prostornou kabinu s širokou škálou uspořádání, což odpovídá životnímu stylu trojnásobného mistra světa F1.
Letoun dostal ikonické matně černo-oranžové barvy, které Verstappen používal už na svém předchozím Dassault Falcon 900EX. Nová registrace prý obsahuje písmena „UTL“ jako odkaz na jeho slogan „Unleash The Lion“ – stejný název nese i jeho 33metrová superjachta Mangusta GranSport 33.
Verstappen a jeho partnerka Kelly Piquet byli nedávno spatřeni v italské loděnici Overmarine, kde si prohlédli jeho novou 33metrovou superjachtu. Luxusní plavidlo, uvedené do provozu před dvěma lety, nabízí pět kajut pro hosty, tři kajuty pro posádku, prostornou terasu na opalování a plážový klub pro snadný vstup do vody. Odhadovaná cena? Přes 15 milionů dolarů.
Navzdory velkým výdajům si Verstappen nemusí dělat starosti – do konce jeho smlouvy s Red Bullem zbývají ještě čtyři roky a spekuluje se o možné lukrativní nabídce od Aston Martinu za 1 miliardu dolarů. Přesto tým Aston Martin fámy „kategoricky popřel“ a Verstappenův tábor na údajnou nabídku reagoval s nadsázkou: „Bylo by to hezké, ale zatím jsme takovou nabídku nedostali.“
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.