Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Podle Racing News 365, který čerpal informace od zdrojů z padoku F1, se platy jezdců výrazně shodují s odhady magazínu Forbes. Ten v roce 2024 odhadl, že Max Verstappen si celkově vydělal 76 milionů dolarů (přes 1,8 miliardy korun), přičemž tato částka zahrnuje i prémie za výsledky v závodech.
Kromě základního platu si nizozemský šampion přišel na dalších pět milionů dolarů z reklamních smluv. Díky těmto příjmům se podle Forbesu umístil na 17. místě mezi nejlépe vydělávajícími sportovci světa.
Nejlépe vydělávajícím sportovcem světa zůstává Cristiano Ronaldo s ročním příjmem 260 milionů dolarů (přes 6 miliard korun). Max Verstappen by se ale mohl v příštím roce posunout výš, protože jeho popularita roste a přitahuje stále více sponzorů, jako jsou EA Sports, Heineken nebo Viaplay. „Spolu s Hamiltonem se stal hlavní tváří F1,“ uvádí Racing News 365.
Lewis Hamilton si ve Ferrari přijde na 60 milionů dolarů v základním platu, ale jeho celkové výdělky by mohly překonat Verstappena. Díky bonusům a lukrativním sponzorským smlouvám může jeho příjem dosáhnout až 100 milionů dolarů (téměř 2,5 miliardy korun).
Na třetím místě mezi nejlépe placenými piloty F1 je Charles Leclerc z Ferrari s platem 34 milionů dolarů. Ferrari loni zvýšilo čistý zisk o 21 procent na 1,53 miliardy eur (38,5 miliardy korun). Na čtvrtém místě se dělí Fernando Alonso z Aston Martinu a Lando Norris z McLarenu, kteří si vydělávají 20 milionů dolarů. Alonso plánuje v F1 zůstat minimálně do roku 2027.
Další piloti v pořadí jsou George Russell s platem 15 milionů dolarů a Carlos Sainz s Pierrem Gaslym, kteří vydělávají 10 milionů. Alex Albon bere 8 milionů, Nico Hülkenberg a Esteban Ocon 7 milionů. Nejlepším pilotem z hlediska poměru výkon/cena je Oscar Piastri, který si v McLarenu přijde na 6 milionů dolarů, přičemž loni zvítězil dvakrát a zaznamenal šest umístění na stupních vítězů.
1. Max Verstappen (Red Bull) 65 milionů dolarů
2. Lewis Hamilton (Ferrari) 60
3. Charles Leclerc (Ferrari) 34
4. Fernando Alonso (Aston Martin) 20
Lando Norris (McLaren) 20
6. George Russell (Mercedes) 15
7. Carlos Sainz (Williams), 10
Pierre Gasly (Alpine) 10
9. Alexander Albon (Williams) 8
10. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) 7
Esteban Ocon (Haas) 7
12. Oscar Piastri (McLaren) 6
13. Lance Stroll (Aston Martin) 3
14. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) 2
Juki Cunoda (Racing Bulls) 2
Kimi Antonelli (Mercedes) 2
17. Oliver Bearman (Haas) 1
Liam Lawson (Red Bull), 1
19. Jack Doohan (Alpine) 0,5–1
Isack Hadjar (Racing Bulls) 0,5–1
Částky jsou v amerických dolarech a nezahrnují bonusy.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Liam Lawson čelí nejisté budoucnosti v Red Bullu. Přestože má před sebou teprve druhý závod za tým, jeho slabé výkony už vyvolaly obavy a spekulace o jeho dalším působení.
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.