Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Podle Racing News 365, který čerpal informace od zdrojů z padoku F1, se platy jezdců výrazně shodují s odhady magazínu Forbes. Ten v roce 2024 odhadl, že Max Verstappen si celkově vydělal 76 milionů dolarů (přes 1,8 miliardy korun), přičemž tato částka zahrnuje i prémie za výsledky v závodech.
Kromě základního platu si nizozemský šampion přišel na dalších pět milionů dolarů z reklamních smluv. Díky těmto příjmům se podle Forbesu umístil na 17. místě mezi nejlépe vydělávajícími sportovci světa.
Nejlépe vydělávajícím sportovcem světa zůstává Cristiano Ronaldo s ročním příjmem 260 milionů dolarů (přes 6 miliard korun). Max Verstappen by se ale mohl v příštím roce posunout výš, protože jeho popularita roste a přitahuje stále více sponzorů, jako jsou EA Sports, Heineken nebo Viaplay. „Spolu s Hamiltonem se stal hlavní tváří F1,“ uvádí Racing News 365.
Lewis Hamilton si ve Ferrari přijde na 60 milionů dolarů v základním platu, ale jeho celkové výdělky by mohly překonat Verstappena. Díky bonusům a lukrativním sponzorským smlouvám může jeho příjem dosáhnout až 100 milionů dolarů (téměř 2,5 miliardy korun).
Na třetím místě mezi nejlépe placenými piloty F1 je Charles Leclerc z Ferrari s platem 34 milionů dolarů. Ferrari loni zvýšilo čistý zisk o 21 procent na 1,53 miliardy eur (38,5 miliardy korun). Na čtvrtém místě se dělí Fernando Alonso z Aston Martinu a Lando Norris z McLarenu, kteří si vydělávají 20 milionů dolarů. Alonso plánuje v F1 zůstat minimálně do roku 2027.
Další piloti v pořadí jsou George Russell s platem 15 milionů dolarů a Carlos Sainz s Pierrem Gaslym, kteří vydělávají 10 milionů. Alex Albon bere 8 milionů, Nico Hülkenberg a Esteban Ocon 7 milionů. Nejlepším pilotem z hlediska poměru výkon/cena je Oscar Piastri, který si v McLarenu přijde na 6 milionů dolarů, přičemž loni zvítězil dvakrát a zaznamenal šest umístění na stupních vítězů.
1. Max Verstappen (Red Bull) 65 milionů dolarů
2. Lewis Hamilton (Ferrari) 60
3. Charles Leclerc (Ferrari) 34
4. Fernando Alonso (Aston Martin) 20
Lando Norris (McLaren) 20
6. George Russell (Mercedes) 15
7. Carlos Sainz (Williams), 10
Pierre Gasly (Alpine) 10
9. Alexander Albon (Williams) 8
10. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) 7
Esteban Ocon (Haas) 7
12. Oscar Piastri (McLaren) 6
13. Lance Stroll (Aston Martin) 3
14. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) 2
Juki Cunoda (Racing Bulls) 2
Kimi Antonelli (Mercedes) 2
17. Oliver Bearman (Haas) 1
Liam Lawson (Red Bull), 1
19. Jack Doohan (Alpine) 0,5–1
Isack Hadjar (Racing Bulls) 0,5–1
Částky jsou v amerických dolarech a nezahrnují bonusy.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.