Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Podle Racing News 365, který čerpal informace od zdrojů z padoku F1, se platy jezdců výrazně shodují s odhady magazínu Forbes. Ten v roce 2024 odhadl, že Max Verstappen si celkově vydělal 76 milionů dolarů (přes 1,8 miliardy korun), přičemž tato částka zahrnuje i prémie za výsledky v závodech.
Kromě základního platu si nizozemský šampion přišel na dalších pět milionů dolarů z reklamních smluv. Díky těmto příjmům se podle Forbesu umístil na 17. místě mezi nejlépe vydělávajícími sportovci světa.
Nejlépe vydělávajícím sportovcem světa zůstává Cristiano Ronaldo s ročním příjmem 260 milionů dolarů (přes 6 miliard korun). Max Verstappen by se ale mohl v příštím roce posunout výš, protože jeho popularita roste a přitahuje stále více sponzorů, jako jsou EA Sports, Heineken nebo Viaplay. „Spolu s Hamiltonem se stal hlavní tváří F1,“ uvádí Racing News 365.
Lewis Hamilton si ve Ferrari přijde na 60 milionů dolarů v základním platu, ale jeho celkové výdělky by mohly překonat Verstappena. Díky bonusům a lukrativním sponzorským smlouvám může jeho příjem dosáhnout až 100 milionů dolarů (téměř 2,5 miliardy korun).
Na třetím místě mezi nejlépe placenými piloty F1 je Charles Leclerc z Ferrari s platem 34 milionů dolarů. Ferrari loni zvýšilo čistý zisk o 21 procent na 1,53 miliardy eur (38,5 miliardy korun). Na čtvrtém místě se dělí Fernando Alonso z Aston Martinu a Lando Norris z McLarenu, kteří si vydělávají 20 milionů dolarů. Alonso plánuje v F1 zůstat minimálně do roku 2027.
Další piloti v pořadí jsou George Russell s platem 15 milionů dolarů a Carlos Sainz s Pierrem Gaslym, kteří vydělávají 10 milionů. Alex Albon bere 8 milionů, Nico Hülkenberg a Esteban Ocon 7 milionů. Nejlepším pilotem z hlediska poměru výkon/cena je Oscar Piastri, který si v McLarenu přijde na 6 milionů dolarů, přičemž loni zvítězil dvakrát a zaznamenal šest umístění na stupních vítězů.
1. Max Verstappen (Red Bull) 65 milionů dolarů
2. Lewis Hamilton (Ferrari) 60
3. Charles Leclerc (Ferrari) 34
4. Fernando Alonso (Aston Martin) 20
Lando Norris (McLaren) 20
6. George Russell (Mercedes) 15
7. Carlos Sainz (Williams), 10
Pierre Gasly (Alpine) 10
9. Alexander Albon (Williams) 8
10. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) 7
Esteban Ocon (Haas) 7
12. Oscar Piastri (McLaren) 6
13. Lance Stroll (Aston Martin) 3
14. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) 2
Juki Cunoda (Racing Bulls) 2
Kimi Antonelli (Mercedes) 2
17. Oliver Bearman (Haas) 1
Liam Lawson (Red Bull), 1
19. Jack Doohan (Alpine) 0,5–1
Isack Hadjar (Racing Bulls) 0,5–1
Částky jsou v amerických dolarech a nezahrnují bonusy.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.