Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Podle Racing News 365, který čerpal informace od zdrojů z padoku F1, se platy jezdců výrazně shodují s odhady magazínu Forbes. Ten v roce 2024 odhadl, že Max Verstappen si celkově vydělal 76 milionů dolarů (přes 1,8 miliardy korun), přičemž tato částka zahrnuje i prémie za výsledky v závodech.
Kromě základního platu si nizozemský šampion přišel na dalších pět milionů dolarů z reklamních smluv. Díky těmto příjmům se podle Forbesu umístil na 17. místě mezi nejlépe vydělávajícími sportovci světa.
Nejlépe vydělávajícím sportovcem světa zůstává Cristiano Ronaldo s ročním příjmem 260 milionů dolarů (přes 6 miliard korun). Max Verstappen by se ale mohl v příštím roce posunout výš, protože jeho popularita roste a přitahuje stále více sponzorů, jako jsou EA Sports, Heineken nebo Viaplay. „Spolu s Hamiltonem se stal hlavní tváří F1,“ uvádí Racing News 365.
Lewis Hamilton si ve Ferrari přijde na 60 milionů dolarů v základním platu, ale jeho celkové výdělky by mohly překonat Verstappena. Díky bonusům a lukrativním sponzorským smlouvám může jeho příjem dosáhnout až 100 milionů dolarů (téměř 2,5 miliardy korun).
Na třetím místě mezi nejlépe placenými piloty F1 je Charles Leclerc z Ferrari s platem 34 milionů dolarů. Ferrari loni zvýšilo čistý zisk o 21 procent na 1,53 miliardy eur (38,5 miliardy korun). Na čtvrtém místě se dělí Fernando Alonso z Aston Martinu a Lando Norris z McLarenu, kteří si vydělávají 20 milionů dolarů. Alonso plánuje v F1 zůstat minimálně do roku 2027.
Další piloti v pořadí jsou George Russell s platem 15 milionů dolarů a Carlos Sainz s Pierrem Gaslym, kteří vydělávají 10 milionů. Alex Albon bere 8 milionů, Nico Hülkenberg a Esteban Ocon 7 milionů. Nejlepším pilotem z hlediska poměru výkon/cena je Oscar Piastri, který si v McLarenu přijde na 6 milionů dolarů, přičemž loni zvítězil dvakrát a zaznamenal šest umístění na stupních vítězů.
1. Max Verstappen (Red Bull) 65 milionů dolarů
2. Lewis Hamilton (Ferrari) 60
3. Charles Leclerc (Ferrari) 34
4. Fernando Alonso (Aston Martin) 20
Lando Norris (McLaren) 20
6. George Russell (Mercedes) 15
7. Carlos Sainz (Williams), 10
Pierre Gasly (Alpine) 10
9. Alexander Albon (Williams) 8
10. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) 7
Esteban Ocon (Haas) 7
12. Oscar Piastri (McLaren) 6
13. Lance Stroll (Aston Martin) 3
14. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) 2
Juki Cunoda (Racing Bulls) 2
Kimi Antonelli (Mercedes) 2
17. Oliver Bearman (Haas) 1
Liam Lawson (Red Bull), 1
19. Jack Doohan (Alpine) 0,5–1
Isack Hadjar (Racing Bulls) 0,5–1
Částky jsou v amerických dolarech a nezahrnují bonusy.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.