Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Podle Racing News 365, který čerpal informace od zdrojů z padoku F1, se platy jezdců výrazně shodují s odhady magazínu Forbes. Ten v roce 2024 odhadl, že Max Verstappen si celkově vydělal 76 milionů dolarů (přes 1,8 miliardy korun), přičemž tato částka zahrnuje i prémie za výsledky v závodech.
Kromě základního platu si nizozemský šampion přišel na dalších pět milionů dolarů z reklamních smluv. Díky těmto příjmům se podle Forbesu umístil na 17. místě mezi nejlépe vydělávajícími sportovci světa.
Nejlépe vydělávajícím sportovcem světa zůstává Cristiano Ronaldo s ročním příjmem 260 milionů dolarů (přes 6 miliard korun). Max Verstappen by se ale mohl v příštím roce posunout výš, protože jeho popularita roste a přitahuje stále více sponzorů, jako jsou EA Sports, Heineken nebo Viaplay. „Spolu s Hamiltonem se stal hlavní tváří F1,“ uvádí Racing News 365.
Lewis Hamilton si ve Ferrari přijde na 60 milionů dolarů v základním platu, ale jeho celkové výdělky by mohly překonat Verstappena. Díky bonusům a lukrativním sponzorským smlouvám může jeho příjem dosáhnout až 100 milionů dolarů (téměř 2,5 miliardy korun).
Na třetím místě mezi nejlépe placenými piloty F1 je Charles Leclerc z Ferrari s platem 34 milionů dolarů. Ferrari loni zvýšilo čistý zisk o 21 procent na 1,53 miliardy eur (38,5 miliardy korun). Na čtvrtém místě se dělí Fernando Alonso z Aston Martinu a Lando Norris z McLarenu, kteří si vydělávají 20 milionů dolarů. Alonso plánuje v F1 zůstat minimálně do roku 2027.
Další piloti v pořadí jsou George Russell s platem 15 milionů dolarů a Carlos Sainz s Pierrem Gaslym, kteří vydělávají 10 milionů. Alex Albon bere 8 milionů, Nico Hülkenberg a Esteban Ocon 7 milionů. Nejlepším pilotem z hlediska poměru výkon/cena je Oscar Piastri, který si v McLarenu přijde na 6 milionů dolarů, přičemž loni zvítězil dvakrát a zaznamenal šest umístění na stupních vítězů.
1. Max Verstappen (Red Bull) 65 milionů dolarů
2. Lewis Hamilton (Ferrari) 60
3. Charles Leclerc (Ferrari) 34
4. Fernando Alonso (Aston Martin) 20
Lando Norris (McLaren) 20
6. George Russell (Mercedes) 15
7. Carlos Sainz (Williams), 10
Pierre Gasly (Alpine) 10
9. Alexander Albon (Williams) 8
10. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) 7
Esteban Ocon (Haas) 7
12. Oscar Piastri (McLaren) 6
13. Lance Stroll (Aston Martin) 3
14. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) 2
Juki Cunoda (Racing Bulls) 2
Kimi Antonelli (Mercedes) 2
17. Oliver Bearman (Haas) 1
Liam Lawson (Red Bull), 1
19. Jack Doohan (Alpine) 0,5–1
Isack Hadjar (Racing Bulls) 0,5–1
Částky jsou v amerických dolarech a nezahrnují bonusy.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.