Valtteri Bottas prozradil nové detaily o svém přechodu do týmu Cadillac, který se chystá na vstup do Formule 1.
Valtteri Bottas stojí na prahu nové etapy své závodní kariéry. V roce 2026 se připojí k ambicióznímu projektu Cadillacu, jenž se chystá debutovat ve Formuli 1 jako zcela nový tým. Přestože finský jezdec momentálně působí jako rezervní pilot Mercedesu, už nyní potvrdil, že mu jeho současný tým umožní bez omezení zahájit přípravy na nové působení.
„Proběhly už nějaké rozhovory. Graeme [Lowdon, šéf Cadillacu] a Toto [Wolff, šéf Mercedesu] spolu komunikují,“ prozradil Bottas pro Crash.net. „Mercedes je k mému přechodu velmi vstřícný, takže neočekávám, že by mi v čemkoli bránil.“
Jak dodal, spolupráce s Cadillakem už pomalu začíná, i když zatím hlavně na dálku. „Už spolu máme několik online meetingů a diskuze. Mercedes s tím nemá problém, takže je vše v pořádku,“ vysvětlil. „Všichni si uvědomují, že je před námi spousta práce a že tým už nyní potřebuje určitou zpětnou vazbu od jezdců.“
Oficiální start jeho angažmá je naplánován na leden, ale Bottas nevylučuje, že se do příprav zapojí už dříve. „S Cadillacem naplno začnu v lednu, ale několik věcí bych mohl zvládnout už předtím,“ doplnil Fin.
Jedním z prvních kroků by mohla být práce na simulátoru, která by mu pomohla lépe poznat nový tým i technické zázemí. „Myslím, že o simulátoru budou Mercedes a Cadillac jednat právě tento víkend. Potom vám k tomu budu moct říct víc,“ prozradil Bottas.
Finský jezdec už měl také možnost navštívit sídlo Cadillacu v Silverstonu, kde se osobně seznámil s vývojem nového projektu. „Ano, už jsem byl v Silverstonu – jen na krátké návštěvě. Podíval jsem se, jak to tam vypadá, a udělal si první obrázek,“ řekl Bottas.
Z návštěvy měl přitom pozitivní dojem. „Upřímně, nečekal jsem, že všechno bude už tak pokročilé. Ale zjevně začali pracovat už dávno,“ ocenil. „Pořád je před nimi hodně práce, ale to, co jsem viděl, bylo působivé a dodalo mi to důvěru do budoucna.“
Tým Cadillac vstoupí do šampionátu jako jedenáctý tým na startovním roštu, s dvojicí zkušených jezdců – Bottasem a Sergiem Pérezem. Šéf týmu Graeme Lowdon však zůstává realistický. „Víme, že je to obrovská výzva,“ řekl pro F1.com. „Naším prvním cílem je odvádět poctivou práci, získat respekt soupeřů a budovat úspěch krok za krokem.“
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.
Valtteri Bottas prozradil nové detaily o svém přechodu do týmu Cadillac, který se chystá na vstup do Formule 1.
Max Verstappen naznačil, že Red Bull nehodlá v závěru sezony polevit. Svým prohlášením směrem k Mercedesu dal jasně najevo, že tým zůstává plně odhodlaný pokračovat v boji.
Carlos Sainz po událostech v Singapuru promluvil o svých pocitech po nepříjemné diskvalifikaci a o aktuálním vztahu k týmu.
George Russell má za sebou úspěšnou sezónu v roli týmové jedničky Mercedesu, přesto stále nepodepsal novou smlouvu.
Během Velké ceny Singapuru došlo mezi Oscarem Piastrim a jeho týmovým kolegou Landem Norrisem k incidentu na prvním kole, který vyvolal napětí a diskusi o týmové férovosti. K situaci se vyjádřil také David Coulthard.
Fred Vasseur rychle uklidnil spekulace o bezpečnosti Hamiltonova vozu během závěru Velké ceny Singapuru. Zdůraznil, že vše bylo pod kontrolou a bez rizika.
Lewis Hamilton se po náročném týdnu a Velké ceně Singapuru obrátil na fanoušky s emotivním vzkazem.
Toto Wolff naznačil, že by rád viděl návrat Formule 1 do země, kde se naposledy závodilo v roce 2013. Podle šéfa Mercedesu by taková zastávka mohla být zajímavým zpestřením kalendáře a přinést nové výzvy pro týmy i jezdce.
Martin Brundle po závodě v Singapuru vyslal McLarenu varovný signál. Podle něj je konec sezony stále otevřenou hrou.
Mercedes se od začátku éry ground effect potýká s nevyzpytatelnou formou a vítězství George Russella v Singapuru otázky ohledně konzistence týmu jen prohloubilo.
Oscar Piastri označil „papaya rules“ McLarenu za jednoduchou zásadu pro bezpečnost jezdců, ale po Singapuru se jejich význam opět stal diskutovaným tématem.