Christian Horner, šéf Red Bull, pochválil tým za rychlé zlepšení výkonu vozu v Saúdské Arábii, kdy přešli z pomalejšího tempa v pátek na konkurenceschopnost v neděli. Ocenil jejich adaptaci a týmovou práci, která vedla k výraznému posunu během víkendu.
Max Verstappen začal závod v Džiddě z pole position a vedl první část závodu, ale po pěti sekundách penalizace za opuštění tratě a získání výhody při souboji s Oscarem Piastrim v prvním kole, klesl na druhé místo za McLaren Landa Norrise. Přesto se dokázal v závěru závodu přiblížit vítězi, Piastrimu, a skončil druhý, jen 2,8 sekundy za ním.
Tento výsledek udržuje Verstappena v těsném kontaktu v boji o titul, ale zejména po nevydařeném víkendu v Bahrajnu ukazuje, že Red Bull se stále pohybuje na špici pole. Po závodě Christian Horner, šéf týmu, řekl: „Pojďme se soustředit na pozitivní věci. Skončili jsme druzí, měli jsme dobré tempo, což v pátek vypadalo, že McLaren má na celý peloton náskok 1,2 sekundy.“
Horner věří, že Red Bull měl v Saúdské Arábii potřebné tempo k vítězství. "Z tohoto závodu si vezmeme povzbuzení, protože na středních a tvrdých pneumatikách, jsem si jistý, že analýza ukáže, že jsme byli rychlejší než oni," dodal Horner. To naznačuje, že i přes to, že Verstappen musel v druhé části závodu pracovat s pneumatikami tvrději, se Red Bull stále drží krok s McLarenem.
Ve druhé části závodu byla klíčová volná trať, kterou Verstappen ztratil, když byl za Piastrim. Nicméně fakt, že dokázal v závěru závodu stáhnout rozdíl, i když měl pravděpodobně více opotřebené pneumatiky, svědčí o tom, že Red Bull byl na tempu McLarenu. „Inženýrský tým odvedl skvělou práci, aby Verstappenovi připravil auto, které bylo v kvalifikaci i v závodě pravděpodobně naším nejlepším konkurenceschopným vozem tohoto roku," pokračoval Horner.
Red Bull měl v posledních závodech problémy s konzistencí, přičemž v Číně a Bahrajnu neprokázal stejnou rychlost jako v Džiddě a Japonsku. „Bahrain byl výjimka, kde jsme byli mimo optimální nastavení, ale víme, kde máme zlepšit a intenzivně na tom pracujeme,“ řekl Horner. S ohledem na nadcházející závod v Miami, který bude v teplém počasí, však Red Bull očekává silnou konkurenci od McLarenu, který se v horku projevuje velmi rychle.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.