Lewis Hamilton možná doplatil na problémy z předsezónních testů F1 2025 v Bahrajnu, kde nedokončil ve Ferrari závodní simulaci. Jeho výkon na Velké ceně Číny tak mohl být ovlivněn nedostatečnou přípravou.
Lewis Hamilton a Ferrari zažili v Číně hořké zklamání. Po slibném startu do víkendu a vítězství v sobotním sprintu skončili oba jezdci Scuderie v hlavním závodě diskvalifikováni. Podle reportéra Sky F1 Teda Kravitze přitom mohla být hlavní příčinou Hamiltonova smůla už při testech v Bahrajnu, kde nedokončil závodní simulaci. Uvedl PlanetF1.
Hamilton, který měl v Šanghaji za sebou svůj první suchý závod ve Ferrari, dojel původně na šestém místě. Jenže po kontrole jeho SF-25 bylo zjištěno nadměrné opotřebení kluzných bloků, což znamenalo automatickou diskvalifikaci. Jeho týmový kolega Charles Leclerc přišel o páté místo kvůli podváze monopostu.
„Ve čtvrtek (v Číně) jsem mluvil s Fredem Vasseurem – jen se poflakoval u televizního pera a pravděpodobně čekal na někoho důležitějšího,“ řekl Kravitz ve vysílání Sky F1. „Prostě jsem k němu přišel a řekl: 'Jak se máš?' A tak nějak z ničeho nic řekl dvě věci: Za prvé, Lewisův výkon v Melbourne byl opravdu ovlivněn tím, že neměl tréninkový závod v Bahrajnu kvůli technickému problému. A za druhé, týmová komunikace? Prý žádný problém. Všichni jsou naprosto v pohodě."
Právě chybějící simulace v Bahrajnu mohla podle expertů stát za špatným nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Ferrari s touto oblastí bojovalo už v Austrálii, kde zjistilo, že vůz jede příliš nízko, což by mohlo vést k podobnému problému jako v Číně. Tehdy tým raději zvýšil světlou výšku, čímž ale obětoval rychlost.
„Nemyslím si, že je bezvýznamné, že k opotřebení kluzných bloků došlo právě v prvním suchém závodě sezóny. Mám pocit, že je to důsledek toho, že se v Bahrajnu nepodařilo dokončit závodní simulaci,“ dodal Kravitz.
Dvojitá diskvalifikace Ferrari tvrdě zasáhla do Poháru konstruktérů. Tým se momentálně nachází až na pátém místě a má stejně bodů jako Williams. Na vedoucí McLaren ztrácí už 61 bodů.
Hamiltona navíc diskvalifikace zasáhla už podruhé za posledních 18 měsíců. Stejný přestupek, tedy nadměrné opotřebení kluzných bloků, ho připravil o body i při Velké ceně USA 2023.
Ferrari teď bude muset pečlivě analyzovat, co vedlo k problémům se světlou výškou, a zajistit, aby se podobné incidenty neopakovaly. Sezóna je teprve na začátku, ale pokud chce tým bojovat o titul, musí najít způsob, jak podobným chybám předejít.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.