Lewis Hamilton možná doplatil na problémy z předsezónních testů F1 2025 v Bahrajnu, kde nedokončil ve Ferrari závodní simulaci. Jeho výkon na Velké ceně Číny tak mohl být ovlivněn nedostatečnou přípravou.
Lewis Hamilton a Ferrari zažili v Číně hořké zklamání. Po slibném startu do víkendu a vítězství v sobotním sprintu skončili oba jezdci Scuderie v hlavním závodě diskvalifikováni. Podle reportéra Sky F1 Teda Kravitze přitom mohla být hlavní příčinou Hamiltonova smůla už při testech v Bahrajnu, kde nedokončil závodní simulaci. Uvedl PlanetF1.
Hamilton, který měl v Šanghaji za sebou svůj první suchý závod ve Ferrari, dojel původně na šestém místě. Jenže po kontrole jeho SF-25 bylo zjištěno nadměrné opotřebení kluzných bloků, což znamenalo automatickou diskvalifikaci. Jeho týmový kolega Charles Leclerc přišel o páté místo kvůli podváze monopostu.
„Ve čtvrtek (v Číně) jsem mluvil s Fredem Vasseurem – jen se poflakoval u televizního pera a pravděpodobně čekal na někoho důležitějšího,“ řekl Kravitz ve vysílání Sky F1. „Prostě jsem k němu přišel a řekl: 'Jak se máš?' A tak nějak z ničeho nic řekl dvě věci: Za prvé, Lewisův výkon v Melbourne byl opravdu ovlivněn tím, že neměl tréninkový závod v Bahrajnu kvůli technickému problému. A za druhé, týmová komunikace? Prý žádný problém. Všichni jsou naprosto v pohodě."
Právě chybějící simulace v Bahrajnu mohla podle expertů stát za špatným nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Ferrari s touto oblastí bojovalo už v Austrálii, kde zjistilo, že vůz jede příliš nízko, což by mohlo vést k podobnému problému jako v Číně. Tehdy tým raději zvýšil světlou výšku, čímž ale obětoval rychlost.
„Nemyslím si, že je bezvýznamné, že k opotřebení kluzných bloků došlo právě v prvním suchém závodě sezóny. Mám pocit, že je to důsledek toho, že se v Bahrajnu nepodařilo dokončit závodní simulaci,“ dodal Kravitz.
Dvojitá diskvalifikace Ferrari tvrdě zasáhla do Poháru konstruktérů. Tým se momentálně nachází až na pátém místě a má stejně bodů jako Williams. Na vedoucí McLaren ztrácí už 61 bodů.
Hamiltona navíc diskvalifikace zasáhla už podruhé za posledních 18 měsíců. Stejný přestupek, tedy nadměrné opotřebení kluzných bloků, ho připravil o body i při Velké ceně USA 2023.
Ferrari teď bude muset pečlivě analyzovat, co vedlo k problémům se světlou výškou, a zajistit, aby se podobné incidenty neopakovaly. Sezóna je teprve na začátku, ale pokud chce tým bojovat o titul, musí najít způsob, jak podobným chybám předejít.
Ferrari po dvou závodech sezóny 2025 figuruje až na pátém místě v Poháru konstruktérů, což představuje velmi slabý vstup do šampionátu.
Haas F1 odhalil speciální zbarvení vozu s motivem sakury, které bude použito při Velké ceně Japonska. Nový design symbolizuje upevňující se partnerství s Toyotou a rostoucí propojení týmu s japonským trhem.
Cadillac se intenzivně připravuje na svůj debut ve Formuli 1 v roce 2026, přičemž kromě vývoje nového vozu se zaměřuje i na výběr jezdců. Jedním z kandidátů je i Sergio Pérez.
George Russell podal v úvodních dvou závodech sezóny výborné výkony, ale jeho úspěchy byly přehlušeny pozorností věnovanou jeho bývalému a současnému týmovému kolegovi.
Yuki Tsunoda, který byl nedávno povýšen v rámci týmu Red Bull, se poprvé ukázal veřejnosti na domácí půdě před Velkou cenou v Suzuce. Japonský pilot si neklade malé cíle a hodlá před svými fanoušky předvést výjimečný výkon.
Fernando Alonso se zapojil do debaty o návratu k motorům V10, ale zdůraznil, že moderní hybridní jednotky jsou technologicky vyspělé a efektivní. Zároveň varoval, že opouštění bezpečnostních prvků kvůli většímu adrenalinu nedává smysl.
Gabriel Bortoleto a Fernando Alonso se v roce 2025 setkávají jako konkurenti na trati a zároveň v roli klienta a manažera. Tento neobvyklý vztah vzbuzuje zájem o jeho vliv na startovní rošt F1 a dosavadní průběh sezóny.
Max Verstappen, pilot Red Bull Racing, se může s klidným svědomím zařadit mezi legendy formule 1, čímž potvrzuje své místo mezi nejlepšími jezdci v historii tohoto sportu.
Už šest let patří role týmového kolegy Maxe Verstappena k nejnáročnějším ve Formuli 1, ale osud Liama Lawsona vzbudil ještě větší pozdvižení, než odsuny ostatních pilotů. Jeho nečekaná degradace po pouhých dvou závodech představuje extrémní rozhodnutí, které překvapilo i veliké osobnosti samotné královny motorsportu.
Lando Norris o interním fungování McLarenu. Po VC Číny zdůraznil, že týmová dynamika je bez problémů a rivalita s Piastrim prospívá výkonnosti.
Jeremy Clarkson byl překvapen rychlým poklesem formy Lewise Hamiltona během víkendu Velké ceny Číny. Podle něj je těžké pochopit, jak se Hamilton, dříve považovaný za hrdinu, tak rychle stal outsiderem.
Toto Wolff potvrdil, že Mercedes je blízko dohodě o prodloužení smlouvy s Georgem Russellem. Podle něj je to „téměř veřejné tajemství“, což naznačuje brzké oficiální oznámení.