Lewis Hamilton možná doplatil na problémy z předsezónních testů F1 2025 v Bahrajnu, kde nedokončil ve Ferrari závodní simulaci. Jeho výkon na Velké ceně Číny tak mohl být ovlivněn nedostatečnou přípravou.
Lewis Hamilton a Ferrari zažili v Číně hořké zklamání. Po slibném startu do víkendu a vítězství v sobotním sprintu skončili oba jezdci Scuderie v hlavním závodě diskvalifikováni. Podle reportéra Sky F1 Teda Kravitze přitom mohla být hlavní příčinou Hamiltonova smůla už při testech v Bahrajnu, kde nedokončil závodní simulaci. Uvedl PlanetF1.
Hamilton, který měl v Šanghaji za sebou svůj první suchý závod ve Ferrari, dojel původně na šestém místě. Jenže po kontrole jeho SF-25 bylo zjištěno nadměrné opotřebení kluzných bloků, což znamenalo automatickou diskvalifikaci. Jeho týmový kolega Charles Leclerc přišel o páté místo kvůli podváze monopostu.
„Ve čtvrtek (v Číně) jsem mluvil s Fredem Vasseurem – jen se poflakoval u televizního pera a pravděpodobně čekal na někoho důležitějšího,“ řekl Kravitz ve vysílání Sky F1. „Prostě jsem k němu přišel a řekl: 'Jak se máš?' A tak nějak z ničeho nic řekl dvě věci: Za prvé, Lewisův výkon v Melbourne byl opravdu ovlivněn tím, že neměl tréninkový závod v Bahrajnu kvůli technickému problému. A za druhé, týmová komunikace? Prý žádný problém. Všichni jsou naprosto v pohodě."
Právě chybějící simulace v Bahrajnu mohla podle expertů stát za špatným nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Ferrari s touto oblastí bojovalo už v Austrálii, kde zjistilo, že vůz jede příliš nízko, což by mohlo vést k podobnému problému jako v Číně. Tehdy tým raději zvýšil světlou výšku, čímž ale obětoval rychlost.
„Nemyslím si, že je bezvýznamné, že k opotřebení kluzných bloků došlo právě v prvním suchém závodě sezóny. Mám pocit, že je to důsledek toho, že se v Bahrajnu nepodařilo dokončit závodní simulaci,“ dodal Kravitz.
Dvojitá diskvalifikace Ferrari tvrdě zasáhla do Poháru konstruktérů. Tým se momentálně nachází až na pátém místě a má stejně bodů jako Williams. Na vedoucí McLaren ztrácí už 61 bodů.
Hamiltona navíc diskvalifikace zasáhla už podruhé za posledních 18 měsíců. Stejný přestupek, tedy nadměrné opotřebení kluzných bloků, ho připravil o body i při Velké ceně USA 2023.
Ferrari teď bude muset pečlivě analyzovat, co vedlo k problémům se světlou výškou, a zajistit, aby se podobné incidenty neopakovaly. Sezóna je teprve na začátku, ale pokud chce tým bojovat o titul, musí najít způsob, jak podobným chybám předejít.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.