Šéf Ferrari Fred Vasseur hodnotí začlenění Lewise Hamiltona do týmu jako postupný proces s viditelnými změnami, avšak bez zásadního odklonu od jeho závodního stylu.
Lewis Hamilton má za sebou první dva závodní víkendy své nové éry ve Ferrari. Zatímco v Šanghaji oslavil působivé vítězství ve sprintu, jeho tempo v hlavních závodech v Austrálii i Číně nepřineslo očekávané výsledky.
Hamiltonův triumf ve sprintu ukázal, že ve Ferrari dokáže zazářit, když si suverénně dojel pro vítězství z pole position. Nicméně v nedělním závodě jeho rychlost zmizela a strategie dvou zastávek nepřinesla kýžené zlepšení. Celkově nepovedený víkend završila diskvalifikace, kdy byl jeho vůz shledán s nadměrným opotřebením plochy podlahy, zatímco Leclercův monopost neprošel váhovým limitem.
Šéf Ferrari Fred Vasseur zůstává klidný a vidí Hamiltonovu adaptaci jako postupný proces. „Ano i ne,“ odpověděl na otázku, zda vidí v Britově výkonech trvalý progres., informuje PlanetF1. Podle něj nejde o zásadní změnu v Hamiltonově přístupu, ale spíše o zvykání si na nové technické prvky vozu. „Není to žádné drama,“ dodal Vasseur a zdůraznil, že sezóna bude plná vzestupů a pádů, a proto je důležité zůstat nohama na zemi.
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že změny v nastavení jeho Ferrari po úspěšném Sprintu v Číně nefungovaly podle očekávání a vedly k propadu ve výkonu během hlavního závodu.
„Jsem rád, že jsme to zkusili, ale bohužel jsme tím auto jen zhoršili,“ řekl pro Sky F1. „Ve Sprintu jsme měli slušné auto, ale změnili jsme nastavení, protože jsme se chtěli posunout dál a zlepšit ho. Nakonec to bylo horší v kvalifikaci a v závodě ještě horší.“
Hamilton také zdůraznil, jak důležitou roli v současné sezóně hraje správné využití pneumatik. „Když se podíváte po 20 kolech, jsme všichni v rozmezí čtyř sekund. Znamená to, že se bavíme o rozdílu jedné desetiny na kolo nebo jedné a půl desetiny na kolo,“ vysvětlil šéf Ferrari Fred Vasseur. „Podle různých faktorů – správné práce s pneumatikami, rovnováhy vozu – se můžete posunout z P6 na P1, nebo naopak.“
Kromě neúspěšného nastavení Ferrari navíc čelilo diskvalifikaci obou svých jezdců – Hamiltona kvůli nadměrnému opotřebení plochy podlahy a Leclerca kvůli podváze vozu. Výsledkem je páté místo v Poháru konstruktérů se ztrátou 61 bodů na vedoucí McLaren.
Hamilton si však z víkendu odnáší cenné poznatky. „Charles testoval něco v Bahrajnu, já ne, ale oba jsme se vydali stejným směrem. Bylo to šílené,“ smál se. „Už to nikdy neudělám.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.