Šéf Ferrari Fred Vasseur hodnotí začlenění Lewise Hamiltona do týmu jako postupný proces s viditelnými změnami, avšak bez zásadního odklonu od jeho závodního stylu.
Lewis Hamilton má za sebou první dva závodní víkendy své nové éry ve Ferrari. Zatímco v Šanghaji oslavil působivé vítězství ve sprintu, jeho tempo v hlavních závodech v Austrálii i Číně nepřineslo očekávané výsledky.
Hamiltonův triumf ve sprintu ukázal, že ve Ferrari dokáže zazářit, když si suverénně dojel pro vítězství z pole position. Nicméně v nedělním závodě jeho rychlost zmizela a strategie dvou zastávek nepřinesla kýžené zlepšení. Celkově nepovedený víkend završila diskvalifikace, kdy byl jeho vůz shledán s nadměrným opotřebením plochy podlahy, zatímco Leclercův monopost neprošel váhovým limitem.
Šéf Ferrari Fred Vasseur zůstává klidný a vidí Hamiltonovu adaptaci jako postupný proces. „Ano i ne,“ odpověděl na otázku, zda vidí v Britově výkonech trvalý progres., informuje PlanetF1. Podle něj nejde o zásadní změnu v Hamiltonově přístupu, ale spíše o zvykání si na nové technické prvky vozu. „Není to žádné drama,“ dodal Vasseur a zdůraznil, že sezóna bude plná vzestupů a pádů, a proto je důležité zůstat nohama na zemi.
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že změny v nastavení jeho Ferrari po úspěšném Sprintu v Číně nefungovaly podle očekávání a vedly k propadu ve výkonu během hlavního závodu.
„Jsem rád, že jsme to zkusili, ale bohužel jsme tím auto jen zhoršili,“ řekl pro Sky F1. „Ve Sprintu jsme měli slušné auto, ale změnili jsme nastavení, protože jsme se chtěli posunout dál a zlepšit ho. Nakonec to bylo horší v kvalifikaci a v závodě ještě horší.“
Hamilton také zdůraznil, jak důležitou roli v současné sezóně hraje správné využití pneumatik. „Když se podíváte po 20 kolech, jsme všichni v rozmezí čtyř sekund. Znamená to, že se bavíme o rozdílu jedné desetiny na kolo nebo jedné a půl desetiny na kolo,“ vysvětlil šéf Ferrari Fred Vasseur. „Podle různých faktorů – správné práce s pneumatikami, rovnováhy vozu – se můžete posunout z P6 na P1, nebo naopak.“
Kromě neúspěšného nastavení Ferrari navíc čelilo diskvalifikaci obou svých jezdců – Hamiltona kvůli nadměrnému opotřebení plochy podlahy a Leclerca kvůli podváze vozu. Výsledkem je páté místo v Poháru konstruktérů se ztrátou 61 bodů na vedoucí McLaren.
Hamilton si však z víkendu odnáší cenné poznatky. „Charles testoval něco v Bahrajnu, já ne, ale oba jsme se vydali stejným směrem. Bylo to šílené,“ smál se. „Už to nikdy neudělám.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.