Šéf Ferrari Fred Vasseur hodnotí začlenění Lewise Hamiltona do týmu jako postupný proces s viditelnými změnami, avšak bez zásadního odklonu od jeho závodního stylu.
Lewis Hamilton má za sebou první dva závodní víkendy své nové éry ve Ferrari. Zatímco v Šanghaji oslavil působivé vítězství ve sprintu, jeho tempo v hlavních závodech v Austrálii i Číně nepřineslo očekávané výsledky.
Hamiltonův triumf ve sprintu ukázal, že ve Ferrari dokáže zazářit, když si suverénně dojel pro vítězství z pole position. Nicméně v nedělním závodě jeho rychlost zmizela a strategie dvou zastávek nepřinesla kýžené zlepšení. Celkově nepovedený víkend završila diskvalifikace, kdy byl jeho vůz shledán s nadměrným opotřebením plochy podlahy, zatímco Leclercův monopost neprošel váhovým limitem.
Šéf Ferrari Fred Vasseur zůstává klidný a vidí Hamiltonovu adaptaci jako postupný proces. „Ano i ne,“ odpověděl na otázku, zda vidí v Britově výkonech trvalý progres., informuje PlanetF1. Podle něj nejde o zásadní změnu v Hamiltonově přístupu, ale spíše o zvykání si na nové technické prvky vozu. „Není to žádné drama,“ dodal Vasseur a zdůraznil, že sezóna bude plná vzestupů a pádů, a proto je důležité zůstat nohama na zemi.
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že změny v nastavení jeho Ferrari po úspěšném Sprintu v Číně nefungovaly podle očekávání a vedly k propadu ve výkonu během hlavního závodu.
„Jsem rád, že jsme to zkusili, ale bohužel jsme tím auto jen zhoršili,“ řekl pro Sky F1. „Ve Sprintu jsme měli slušné auto, ale změnili jsme nastavení, protože jsme se chtěli posunout dál a zlepšit ho. Nakonec to bylo horší v kvalifikaci a v závodě ještě horší.“
Hamilton také zdůraznil, jak důležitou roli v současné sezóně hraje správné využití pneumatik. „Když se podíváte po 20 kolech, jsme všichni v rozmezí čtyř sekund. Znamená to, že se bavíme o rozdílu jedné desetiny na kolo nebo jedné a půl desetiny na kolo,“ vysvětlil šéf Ferrari Fred Vasseur. „Podle různých faktorů – správné práce s pneumatikami, rovnováhy vozu – se můžete posunout z P6 na P1, nebo naopak.“
Kromě neúspěšného nastavení Ferrari navíc čelilo diskvalifikaci obou svých jezdců – Hamiltona kvůli nadměrnému opotřebení plochy podlahy a Leclerca kvůli podváze vozu. Výsledkem je páté místo v Poháru konstruktérů se ztrátou 61 bodů na vedoucí McLaren.
Hamilton si však z víkendu odnáší cenné poznatky. „Charles testoval něco v Bahrajnu, já ne, ale oba jsme se vydali stejným směrem. Bylo to šílené,“ smál se. „Už to nikdy neudělám.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.