Šéf Ferrari Fred Vasseur hodnotí začlenění Lewise Hamiltona do týmu jako postupný proces s viditelnými změnami, avšak bez zásadního odklonu od jeho závodního stylu.
Lewis Hamilton má za sebou první dva závodní víkendy své nové éry ve Ferrari. Zatímco v Šanghaji oslavil působivé vítězství ve sprintu, jeho tempo v hlavních závodech v Austrálii i Číně nepřineslo očekávané výsledky.
Hamiltonův triumf ve sprintu ukázal, že ve Ferrari dokáže zazářit, když si suverénně dojel pro vítězství z pole position. Nicméně v nedělním závodě jeho rychlost zmizela a strategie dvou zastávek nepřinesla kýžené zlepšení. Celkově nepovedený víkend završila diskvalifikace, kdy byl jeho vůz shledán s nadměrným opotřebením plochy podlahy, zatímco Leclercův monopost neprošel váhovým limitem.
Šéf Ferrari Fred Vasseur zůstává klidný a vidí Hamiltonovu adaptaci jako postupný proces. „Ano i ne,“ odpověděl na otázku, zda vidí v Britově výkonech trvalý progres., informuje PlanetF1. Podle něj nejde o zásadní změnu v Hamiltonově přístupu, ale spíše o zvykání si na nové technické prvky vozu. „Není to žádné drama,“ dodal Vasseur a zdůraznil, že sezóna bude plná vzestupů a pádů, a proto je důležité zůstat nohama na zemi.
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že změny v nastavení jeho Ferrari po úspěšném Sprintu v Číně nefungovaly podle očekávání a vedly k propadu ve výkonu během hlavního závodu.
„Jsem rád, že jsme to zkusili, ale bohužel jsme tím auto jen zhoršili,“ řekl pro Sky F1. „Ve Sprintu jsme měli slušné auto, ale změnili jsme nastavení, protože jsme se chtěli posunout dál a zlepšit ho. Nakonec to bylo horší v kvalifikaci a v závodě ještě horší.“
Hamilton také zdůraznil, jak důležitou roli v současné sezóně hraje správné využití pneumatik. „Když se podíváte po 20 kolech, jsme všichni v rozmezí čtyř sekund. Znamená to, že se bavíme o rozdílu jedné desetiny na kolo nebo jedné a půl desetiny na kolo,“ vysvětlil šéf Ferrari Fred Vasseur. „Podle různých faktorů – správné práce s pneumatikami, rovnováhy vozu – se můžete posunout z P6 na P1, nebo naopak.“
Kromě neúspěšného nastavení Ferrari navíc čelilo diskvalifikaci obou svých jezdců – Hamiltona kvůli nadměrnému opotřebení plochy podlahy a Leclerca kvůli podváze vozu. Výsledkem je páté místo v Poháru konstruktérů se ztrátou 61 bodů na vedoucí McLaren.
Hamilton si však z víkendu odnáší cenné poznatky. „Charles testoval něco v Bahrajnu, já ne, ale oba jsme se vydali stejným směrem. Bylo to šílené,“ smál se. „Už to nikdy neudělám.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.