Šéf Ferrari Fred Vasseur hodnotí začlenění Lewise Hamiltona do týmu jako postupný proces s viditelnými změnami, avšak bez zásadního odklonu od jeho závodního stylu.
Lewis Hamilton má za sebou první dva závodní víkendy své nové éry ve Ferrari. Zatímco v Šanghaji oslavil působivé vítězství ve sprintu, jeho tempo v hlavních závodech v Austrálii i Číně nepřineslo očekávané výsledky.
Hamiltonův triumf ve sprintu ukázal, že ve Ferrari dokáže zazářit, když si suverénně dojel pro vítězství z pole position. Nicméně v nedělním závodě jeho rychlost zmizela a strategie dvou zastávek nepřinesla kýžené zlepšení. Celkově nepovedený víkend završila diskvalifikace, kdy byl jeho vůz shledán s nadměrným opotřebením plochy podlahy, zatímco Leclercův monopost neprošel váhovým limitem.
Šéf Ferrari Fred Vasseur zůstává klidný a vidí Hamiltonovu adaptaci jako postupný proces. „Ano i ne,“ odpověděl na otázku, zda vidí v Britově výkonech trvalý progres., informuje PlanetF1. Podle něj nejde o zásadní změnu v Hamiltonově přístupu, ale spíše o zvykání si na nové technické prvky vozu. „Není to žádné drama,“ dodal Vasseur a zdůraznil, že sezóna bude plná vzestupů a pádů, a proto je důležité zůstat nohama na zemi.
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že změny v nastavení jeho Ferrari po úspěšném Sprintu v Číně nefungovaly podle očekávání a vedly k propadu ve výkonu během hlavního závodu.
„Jsem rád, že jsme to zkusili, ale bohužel jsme tím auto jen zhoršili,“ řekl pro Sky F1. „Ve Sprintu jsme měli slušné auto, ale změnili jsme nastavení, protože jsme se chtěli posunout dál a zlepšit ho. Nakonec to bylo horší v kvalifikaci a v závodě ještě horší.“
Hamilton také zdůraznil, jak důležitou roli v současné sezóně hraje správné využití pneumatik. „Když se podíváte po 20 kolech, jsme všichni v rozmezí čtyř sekund. Znamená to, že se bavíme o rozdílu jedné desetiny na kolo nebo jedné a půl desetiny na kolo,“ vysvětlil šéf Ferrari Fred Vasseur. „Podle různých faktorů – správné práce s pneumatikami, rovnováhy vozu – se můžete posunout z P6 na P1, nebo naopak.“
Kromě neúspěšného nastavení Ferrari navíc čelilo diskvalifikaci obou svých jezdců – Hamiltona kvůli nadměrnému opotřebení plochy podlahy a Leclerca kvůli podváze vozu. Výsledkem je páté místo v Poháru konstruktérů se ztrátou 61 bodů na vedoucí McLaren.
Hamilton si však z víkendu odnáší cenné poznatky. „Charles testoval něco v Bahrajnu, já ne, ale oba jsme se vydali stejným směrem. Bylo to šílené,“ smál se. „Už to nikdy neudělám.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.