Toto Wolff očekává, že Ferrari nejvíce vytěží ze změn pravidel ohledně flexibilních křídel, které vstoupí v platnost při Velké ceně Španělska. Podle něj mají Italové díky své rychlé reakci a inovacím šanci výrazně posílit svou konkurenceschopnost.
FIA na začátku ledna vydala technickou směrnici, která zavádí přísnější testy pružnosti předních křídel, jež vstoupí v platnost při devátém závodě sezony v Barceloně. Tento krok má omezit pohyb křídel z dosavadních 15 mm na 10 mm a ovlivnit tak aerodynamiku vozů, což by mohlo změnit rozložení sil na trati.
Šéf McLarenu, který v šampionátu zatím vede, opakovaně prohlásil, že jejich tým změny pravidel nijak zásadně neohrozí. Naproti tomu šéf Ferrari Frederic Vasseur označil nová pravidla za „možného gamechangera“ a naznačil, že by mohla významně ovlivnit výkonnost jeho týmu. Toto očekávání podpořil i Toto Wolff z Mercedesu, který po závodě v Monaku poznamenal, že Ferrari bylo pravděpodobně nejkonzervativnější, co se pružnosti křídel týče.
„Je to něco, co bude určitě třeba sledovat, jak se to projeví v pořadí,“ řekl Wolff. Připustil, že dopad nové směrnice zatím není jasný a jak se s ní týmy vypořádají, může zásadně ovlivnit boj na trati. „Nevím, jestli to zásadně změní poměr sil, ale je to zajímavý faktor,“ doplnil.
Vasseur zdůraznil, že Barcelona je pro týmy klíčová kvůli novým pravidlům a Ferrari na tuto změnu pracuje už dlouhou dobu. „Nemáme úplnou jistotu, jaký to bude mít dopad na jednotlivé týmy, ale my se na to plně soustředíme,“ uvedl. „Chceme mít jasné vysvětlení a co nejlepší nastavení nového předního křídla,“ dodal.
Změny pravidel sledují i další hlavní aktéři, například šéf Red Bullu Christian Horner, který očekává, že nové limity pružnosti ovlivní všechny týmy, byť může být dopad rozdílný. „Nemáme jistotu, jak to ovlivní pořadí, ale každá změna pravidel vždy něco znamená,“ komentoval Horner s tím, že v některých případech může změna ovlivnit i degradaci pneumatik.
Ferrari má za sebou náročný start sezony, kdy zatím nezvládlo naplnit očekávání, a to i přes zlepšení v posledních závodech v Jeddah, Imole a Monaku. Vasseur po Monaku uvedl, že i přes zlepšení zůstává tým za svými ambicemi, ale věří, že pokud se zlepší ve druhé polovině sezony, může se situace obrátit k lepšímu. „Máme pozitivní trend, který chceme potvrdit v Barceloně,“ dodal.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.