Toto Wolff očekává, že Ferrari nejvíce vytěží ze změn pravidel ohledně flexibilních křídel, které vstoupí v platnost při Velké ceně Španělska. Podle něj mají Italové díky své rychlé reakci a inovacím šanci výrazně posílit svou konkurenceschopnost.
FIA na začátku ledna vydala technickou směrnici, která zavádí přísnější testy pružnosti předních křídel, jež vstoupí v platnost při devátém závodě sezony v Barceloně. Tento krok má omezit pohyb křídel z dosavadních 15 mm na 10 mm a ovlivnit tak aerodynamiku vozů, což by mohlo změnit rozložení sil na trati.
Šéf McLarenu, který v šampionátu zatím vede, opakovaně prohlásil, že jejich tým změny pravidel nijak zásadně neohrozí. Naproti tomu šéf Ferrari Frederic Vasseur označil nová pravidla za „možného gamechangera“ a naznačil, že by mohla významně ovlivnit výkonnost jeho týmu. Toto očekávání podpořil i Toto Wolff z Mercedesu, který po závodě v Monaku poznamenal, že Ferrari bylo pravděpodobně nejkonzervativnější, co se pružnosti křídel týče.
„Je to něco, co bude určitě třeba sledovat, jak se to projeví v pořadí,“ řekl Wolff. Připustil, že dopad nové směrnice zatím není jasný a jak se s ní týmy vypořádají, může zásadně ovlivnit boj na trati. „Nevím, jestli to zásadně změní poměr sil, ale je to zajímavý faktor,“ doplnil.
Vasseur zdůraznil, že Barcelona je pro týmy klíčová kvůli novým pravidlům a Ferrari na tuto změnu pracuje už dlouhou dobu. „Nemáme úplnou jistotu, jaký to bude mít dopad na jednotlivé týmy, ale my se na to plně soustředíme,“ uvedl. „Chceme mít jasné vysvětlení a co nejlepší nastavení nového předního křídla,“ dodal.
Změny pravidel sledují i další hlavní aktéři, například šéf Red Bullu Christian Horner, který očekává, že nové limity pružnosti ovlivní všechny týmy, byť může být dopad rozdílný. „Nemáme jistotu, jak to ovlivní pořadí, ale každá změna pravidel vždy něco znamená,“ komentoval Horner s tím, že v některých případech může změna ovlivnit i degradaci pneumatik.
Ferrari má za sebou náročný start sezony, kdy zatím nezvládlo naplnit očekávání, a to i přes zlepšení v posledních závodech v Jeddah, Imole a Monaku. Vasseur po Monaku uvedl, že i přes zlepšení zůstává tým za svými ambicemi, ale věří, že pokud se zlepší ve druhé polovině sezony, může se situace obrátit k lepšímu. „Máme pozitivní trend, který chceme potvrdit v Barceloně,“ dodal.
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.