Toto Wolff očekává, že Ferrari nejvíce vytěží ze změn pravidel ohledně flexibilních křídel, které vstoupí v platnost při Velké ceně Španělska. Podle něj mají Italové díky své rychlé reakci a inovacím šanci výrazně posílit svou konkurenceschopnost.
FIA na začátku ledna vydala technickou směrnici, která zavádí přísnější testy pružnosti předních křídel, jež vstoupí v platnost při devátém závodě sezony v Barceloně. Tento krok má omezit pohyb křídel z dosavadních 15 mm na 10 mm a ovlivnit tak aerodynamiku vozů, což by mohlo změnit rozložení sil na trati.
Šéf McLarenu, který v šampionátu zatím vede, opakovaně prohlásil, že jejich tým změny pravidel nijak zásadně neohrozí. Naproti tomu šéf Ferrari Frederic Vasseur označil nová pravidla za „možného gamechangera“ a naznačil, že by mohla významně ovlivnit výkonnost jeho týmu. Toto očekávání podpořil i Toto Wolff z Mercedesu, který po závodě v Monaku poznamenal, že Ferrari bylo pravděpodobně nejkonzervativnější, co se pružnosti křídel týče.
„Je to něco, co bude určitě třeba sledovat, jak se to projeví v pořadí,“ řekl Wolff. Připustil, že dopad nové směrnice zatím není jasný a jak se s ní týmy vypořádají, může zásadně ovlivnit boj na trati. „Nevím, jestli to zásadně změní poměr sil, ale je to zajímavý faktor,“ doplnil.
Vasseur zdůraznil, že Barcelona je pro týmy klíčová kvůli novým pravidlům a Ferrari na tuto změnu pracuje už dlouhou dobu. „Nemáme úplnou jistotu, jaký to bude mít dopad na jednotlivé týmy, ale my se na to plně soustředíme,“ uvedl. „Chceme mít jasné vysvětlení a co nejlepší nastavení nového předního křídla,“ dodal.
Změny pravidel sledují i další hlavní aktéři, například šéf Red Bullu Christian Horner, který očekává, že nové limity pružnosti ovlivní všechny týmy, byť může být dopad rozdílný. „Nemáme jistotu, jak to ovlivní pořadí, ale každá změna pravidel vždy něco znamená,“ komentoval Horner s tím, že v některých případech může změna ovlivnit i degradaci pneumatik.
Ferrari má za sebou náročný start sezony, kdy zatím nezvládlo naplnit očekávání, a to i přes zlepšení v posledních závodech v Jeddah, Imole a Monaku. Vasseur po Monaku uvedl, že i přes zlepšení zůstává tým za svými ambicemi, ale věří, že pokud se zlepší ve druhé polovině sezony, může se situace obrátit k lepšímu. „Máme pozitivní trend, který chceme potvrdit v Barceloně,“ dodal.
Na Velké ceně Rakouska by měla být aktivována klauzule ve smlouvě Maxe Verstappena, která zajistí jeho setrvání u Red Bullu i pro rok 2026. Tým tak získá klíčovou jistotu před příchodem nové motorové éry, ve které bude nasazovat vlastní pohonné jednotky vyvíjené s Fordem.
Guenther Steiner letos nevěří, že Max Verstappen dokáže reálně ohrozit Oscara Piastriho a Landa Norrise z McLarenu v boji o titul mistra světa ve Formuli 1. Podle šéfa týmu Haas má McLaren v současné době lepší formu a silnější týmovou podporu než Verstappen.
Andy Cowell reagoval na slova Adriana Neweyho o „slabém“ technickém zázemí Aston Martinu s tím, že každá stáj má prostor pro zlepšení a výzvy jsou součástí vývoje.
Nová pravidla omezující flexibilitu předních křídel od španělské Grand Prix mohou výrazně ovlivnit výkonnost týmů ve Formuli 1, protože ohýbání křídel pomáhá zlepšit aerodynamickou rovnováhu a stabilitu vozu.
Ferrari překvapilo v Monaku silným výkonem, který předčil vlastní očekávání. V Maranellu teď doufají, že nová pravidla pro přední křídla v Barceloně přinesou zásadní posun.
Red Bull netrpělivě vyhlíží Velkou cenu Španělska, která zároveň přinese první zkoušku nové technické direktivy FIA zaměřené na pružná přední křídla. Helmut Marko doufá, že změna naruší výkonnostní vzestup McLarenu a vyrovná podmínky v boji na špici.
Velká cena Španělska nabídne v pátečních trénincích starty nováčků Ryo Hirakawy v Haasu a Victora Martinse u Williamsu. Oba jezdci využijí tuto příležitost k získání cenných zkušeností a splnění FIA kvóty nováčků.
Rubens Barrichello varuje, že jezdit za Ferrari je mentálně nejtěžší výzva v celém šampionátu. Lewis Hamilton teď podle něj čelí tlaku, který zvládnou jen psychicky nejsilnější jezdci.
Šéf motorového programu Audi F1 Mattia Binotto věří ve výkon svého motoru, ale varuje, že pravidla pro rok 2026 mohou přinést dominanci jiného týmu. „Nová pravidla mohou zásadně přerozdělit síly na startovním roštu,“ dodal.
Toto Wolff očekává, že Ferrari nejvíce vytěží ze změn pravidel ohledně flexibilních křídel, které vstoupí v platnost při Velké ceně Španělska. Podle něj mají Italové díky své rychlé reakci a inovacím šanci výrazně posílit svou konkurenceschopnost.
Alex Wurz, předseda GPDA a bývalý jezdec F1, navrhl tři úpravy trati v Monaku, které by mohly zvýšit šance na předjíždění bez ztráty jejího charakteru.
Jos Verstappen uvítal nové technické směrnice ohledně předního křídla, které vstupují v platnost o víkendu při Velké ceně Španělska v Barceloně.