Audi před vstupem do F1 v roce 2026 jmenovalo Beata Zehndera ředitelem klíčových programů, přičemž tým potvrdil, že navzdory spekulacím po příchodu Jonathana Wheatleyho zůstává.
Audi se připravuje na svůj vstup do Formule 1 v roce 2026 a v rámci restrukturalizace týmu potvrdila, že Beat Zehnder přebírá novou roli ředitele pro klíčové programy a operace.
Tato změna přichází ve stejný den, kdy bývalý sportovní ředitel Red Bullu Jonathan Wheatley oficiálně nastupuje jako šéf týmu Sauber. Objevily se spekulace, že jeho příchod by mohl znamenat odchod Zehndera ze švýcarského týmu, avšak Sauber tyto domněnky vyvrátil a potvrdil, že Zehnder zůstává součástí struktury týmu, informuje PlanetF1.
Zehnder, který je s Hinwilem spojený už od 80. let, začínal jako mechanik v době, kdy Sauber spolupracoval s Mercedesem. V roce 1993, když se tým rozhodl vstoupit do Formule 1 samostatně, přesunul se do oblasti logistiky. O rok později se však vrátil k technické stránce týmu a stal se týmovým manažerem a šéftechnikem. Od té doby působil ve funkci sportovního ředitele.
V rozhovoru pro švýcarský Blick Zehnder k příchodu Wheatleyho uvedl: „Můžeme být rádi, že k nám Jonathan přichází. Po 571 závodech už nebudu u řízení operací, ale stále budu pracovat v pozadí.“
Wheatley, který po osmnácti letech opouští Red Bull, považuje angažmá v Sauberu za velkou výzvu: „Hrát klíčovou roli při vstupu Audi do Formule 1 jako šéf továrního týmu je jedinečná příležitost. Těším se na spolupráci s Mattiou, kterého znám řadu let a který je tou správnou osobou pro tento projekt.“
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.