Audi před vstupem do F1 v roce 2026 jmenovalo Beata Zehndera ředitelem klíčových programů, přičemž tým potvrdil, že navzdory spekulacím po příchodu Jonathana Wheatleyho zůstává.
Audi se připravuje na svůj vstup do Formule 1 v roce 2026 a v rámci restrukturalizace týmu potvrdila, že Beat Zehnder přebírá novou roli ředitele pro klíčové programy a operace.
Tato změna přichází ve stejný den, kdy bývalý sportovní ředitel Red Bullu Jonathan Wheatley oficiálně nastupuje jako šéf týmu Sauber. Objevily se spekulace, že jeho příchod by mohl znamenat odchod Zehndera ze švýcarského týmu, avšak Sauber tyto domněnky vyvrátil a potvrdil, že Zehnder zůstává součástí struktury týmu, informuje PlanetF1.
Zehnder, který je s Hinwilem spojený už od 80. let, začínal jako mechanik v době, kdy Sauber spolupracoval s Mercedesem. V roce 1993, když se tým rozhodl vstoupit do Formule 1 samostatně, přesunul se do oblasti logistiky. O rok později se však vrátil k technické stránce týmu a stal se týmovým manažerem a šéftechnikem. Od té doby působil ve funkci sportovního ředitele.
V rozhovoru pro švýcarský Blick Zehnder k příchodu Wheatleyho uvedl: „Můžeme být rádi, že k nám Jonathan přichází. Po 571 závodech už nebudu u řízení operací, ale stále budu pracovat v pozadí.“
Wheatley, který po osmnácti letech opouští Red Bull, považuje angažmá v Sauberu za velkou výzvu: „Hrát klíčovou roli při vstupu Audi do Formule 1 jako šéf továrního týmu je jedinečná příležitost. Těším se na spolupráci s Mattiou, kterého znám řadu let a který je tou správnou osobou pro tento projekt.“
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.