Audi před vstupem do F1 v roce 2026 jmenovalo Beata Zehndera ředitelem klíčových programů, přičemž tým potvrdil, že navzdory spekulacím po příchodu Jonathana Wheatleyho zůstává.
Audi se připravuje na svůj vstup do Formule 1 v roce 2026 a v rámci restrukturalizace týmu potvrdila, že Beat Zehnder přebírá novou roli ředitele pro klíčové programy a operace.
Tato změna přichází ve stejný den, kdy bývalý sportovní ředitel Red Bullu Jonathan Wheatley oficiálně nastupuje jako šéf týmu Sauber. Objevily se spekulace, že jeho příchod by mohl znamenat odchod Zehndera ze švýcarského týmu, avšak Sauber tyto domněnky vyvrátil a potvrdil, že Zehnder zůstává součástí struktury týmu, informuje PlanetF1.
Zehnder, který je s Hinwilem spojený už od 80. let, začínal jako mechanik v době, kdy Sauber spolupracoval s Mercedesem. V roce 1993, když se tým rozhodl vstoupit do Formule 1 samostatně, přesunul se do oblasti logistiky. O rok později se však vrátil k technické stránce týmu a stal se týmovým manažerem a šéftechnikem. Od té doby působil ve funkci sportovního ředitele.
V rozhovoru pro švýcarský Blick Zehnder k příchodu Wheatleyho uvedl: „Můžeme být rádi, že k nám Jonathan přichází. Po 571 závodech už nebudu u řízení operací, ale stále budu pracovat v pozadí.“
Wheatley, který po osmnácti letech opouští Red Bull, považuje angažmá v Sauberu za velkou výzvu: „Hrát klíčovou roli při vstupu Audi do Formule 1 jako šéf továrního týmu je jedinečná příležitost. Těším se na spolupráci s Mattiou, kterého znám řadu let a který je tou správnou osobou pro tento projekt.“
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.