Audi před vstupem do F1 v roce 2026 jmenovalo Beata Zehndera ředitelem klíčových programů, přičemž tým potvrdil, že navzdory spekulacím po příchodu Jonathana Wheatleyho zůstává.
Audi se připravuje na svůj vstup do Formule 1 v roce 2026 a v rámci restrukturalizace týmu potvrdila, že Beat Zehnder přebírá novou roli ředitele pro klíčové programy a operace.
Tato změna přichází ve stejný den, kdy bývalý sportovní ředitel Red Bullu Jonathan Wheatley oficiálně nastupuje jako šéf týmu Sauber. Objevily se spekulace, že jeho příchod by mohl znamenat odchod Zehndera ze švýcarského týmu, avšak Sauber tyto domněnky vyvrátil a potvrdil, že Zehnder zůstává součástí struktury týmu, informuje PlanetF1.
Zehnder, který je s Hinwilem spojený už od 80. let, začínal jako mechanik v době, kdy Sauber spolupracoval s Mercedesem. V roce 1993, když se tým rozhodl vstoupit do Formule 1 samostatně, přesunul se do oblasti logistiky. O rok později se však vrátil k technické stránce týmu a stal se týmovým manažerem a šéftechnikem. Od té doby působil ve funkci sportovního ředitele.
V rozhovoru pro švýcarský Blick Zehnder k příchodu Wheatleyho uvedl: „Můžeme být rádi, že k nám Jonathan přichází. Po 571 závodech už nebudu u řízení operací, ale stále budu pracovat v pozadí.“
Wheatley, který po osmnácti letech opouští Red Bull, považuje angažmá v Sauberu za velkou výzvu: „Hrát klíčovou roli při vstupu Audi do Formule 1 jako šéf továrního týmu je jedinečná příležitost. Těším se na spolupráci s Mattiou, kterého znám řadu let a který je tou správnou osobou pro tento projekt.“
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.