Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Lando Norris se letos před Velkou cenou Miami rozhodl originálním způsobem připomenout jeden z nejvýznamnějších momentů své kariéry – loňské premiérové vítězství ve Formuli 1. Britský jezdec představil nápaditou helmu ve tvaru disko koule, která symbolizuje radostné oslavy po triumfu. Neotřelý design okamžitě upoutal pozornost fanoušků i médií a stal se jedním z nejvýraznějších vizuálních prvků celého závodního víkendu.
Právě v Miami v roce 2024 Norris po 110 startech a 15 umístěních na stupních vítězů konečně vystoupal na tu nejvyšší příčku. V závodě se tehdy posunul z páté pozice na startovním roštu až na první místo a dojel do cíle se sedmivteřinovým náskokem před Maxem Verstappenem. Pro McLaren to znamenalo zásadní moment návratu mezi vítěze a pro Norrise osobní milník, který posílil jeho pozici mezi elitou Formule 1.
„Jsem s týmem už šest let,“ připomněl Norris v podcastu The Fast and the Curious. „Za tu dobu jsme spolu prošli celou tu cestu – byli jsme na dně, ale zažili jsme i vzestupy. A právě to, že jsme tu výhru oslavili společně, pro mě znamenalo strašně moc.“ Norris dodal, že po závodě následovala nejen týmová oslava, ale i skutečná party, na kterou dlouho nezapomene.
Disko koulová helma tak není jen módní výstřelek, ale symbol momentu, který si Norris uchovává v paměti jako jeden z nejsilnějších zážitků své dosavadní kariéry. „Měli jsme pár drinků, užili si to, a pak teprve začala opravdová oslava,“ dodal s úsměvem.
Od té doby si mladý Brit připsal další čtyři vítězství, ale právě ten první triumf v Miami pro něj zůstává nejcennější. Možná i proto se rozhodl připomenout si ho nejen na trati, ale i navenek. Jeho helma však kvůli extrémně lesklému povrchu neprošla jako závodní – podle jezdce je „nezávoditelná“, a tak zůstane jen u předzávodního symbolického gesta.
Helma přesto zanechala dojem – nejen svou vizuální stránkou, ale i emocemi, které reprezentuje. Pro Norrise, McLaren i fanoušky Formule 1 zůstává Miami 2024 nejen bodem zlomu, ale i připomínkou toho, jak velkou roli hraje týmová soudržnost a trpělivost na cestě k vítězství.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.