Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Lando Norris se letos před Velkou cenou Miami rozhodl originálním způsobem připomenout jeden z nejvýznamnějších momentů své kariéry – loňské premiérové vítězství ve Formuli 1. Britský jezdec představil nápaditou helmu ve tvaru disko koule, která symbolizuje radostné oslavy po triumfu. Neotřelý design okamžitě upoutal pozornost fanoušků i médií a stal se jedním z nejvýraznějších vizuálních prvků celého závodního víkendu.
Právě v Miami v roce 2024 Norris po 110 startech a 15 umístěních na stupních vítězů konečně vystoupal na tu nejvyšší příčku. V závodě se tehdy posunul z páté pozice na startovním roštu až na první místo a dojel do cíle se sedmivteřinovým náskokem před Maxem Verstappenem. Pro McLaren to znamenalo zásadní moment návratu mezi vítěze a pro Norrise osobní milník, který posílil jeho pozici mezi elitou Formule 1.
„Jsem s týmem už šest let,“ připomněl Norris v podcastu The Fast and the Curious. „Za tu dobu jsme spolu prošli celou tu cestu – byli jsme na dně, ale zažili jsme i vzestupy. A právě to, že jsme tu výhru oslavili společně, pro mě znamenalo strašně moc.“ Norris dodal, že po závodě následovala nejen týmová oslava, ale i skutečná party, na kterou dlouho nezapomene.
Disko koulová helma tak není jen módní výstřelek, ale symbol momentu, který si Norris uchovává v paměti jako jeden z nejsilnějších zážitků své dosavadní kariéry. „Měli jsme pár drinků, užili si to, a pak teprve začala opravdová oslava,“ dodal s úsměvem.
Od té doby si mladý Brit připsal další čtyři vítězství, ale právě ten první triumf v Miami pro něj zůstává nejcennější. Možná i proto se rozhodl připomenout si ho nejen na trati, ale i navenek. Jeho helma však kvůli extrémně lesklému povrchu neprošla jako závodní – podle jezdce je „nezávoditelná“, a tak zůstane jen u předzávodního symbolického gesta.
Helma přesto zanechala dojem – nejen svou vizuální stránkou, ale i emocemi, které reprezentuje. Pro Norrise, McLaren i fanoušky Formule 1 zůstává Miami 2024 nejen bodem zlomu, ale i připomínkou toho, jak velkou roli hraje týmová soudržnost a trpělivost na cestě k vítězství.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.