V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Lando Norris završil dominantní výkon McLarenu ve Velké ceně Číny, kdy se druhým místem za svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim postaral o 1-2 pro svůj tým. Ačkoli se Britovi podařilo zajistit skvělé umístění, závod pro něj nebyl bez problémů. V závěrečných fázích závodu se totiž potýkal s vážnými problémy s brzdami, které popsal jako „děsivé“ a označil je za „nejhorší noční můru“.
Problémy se brzdovým pedálem začaly v posledních kolech, kdy pedál „stále více a více povoloval“, což Norrisovi značně ztížilo udržení tempa. Po závodě popsal složitosti s řízením a zachováním konkurenceschopnosti: „Naší rychlostí jsme byli v druhé části závodu lepší. Byl to těžký závod kvůli [managementu pneumatik], a myslím, že si to dnes nikdo nečekal na jednu zastávku, takže to bylo dobré a Oscar jel dobře. Byl rychlý po celý závod, takže jsem se snažil dostat blíž. Ale nakonec to prostě nešlo.“
Na otázku, zda během závodu cítil šanci zaútočit na Piastriho, Norris odpověděl se skromností: „Teď už to vlastně nevadí, že? Nevadí. On si zasloužil vyhrát, jel velmi dobře celý víkend, takže jsem spokojený se druhým místem. Jsou to dobré body. Skvělé body pro nás jako tým s 1-2. Takže velké díky všem v Papaye. A jo, přesně tak, jak jsme chtěli, aby závod dopadl. Takže jsme velmi spokojení.“
Problémy s brzdami však stále zůstávaly na mysli britského pilota, který je přirovnal k noční můře: „Je to děsivé. Je to moje nejhorší noční můra. Když mám noční můru, je to, když brzdí selhávají. A ztrácel jsem 2, 3, 4 sekundy v posledních několika kolech, takže jsem měl trochu strach, ale přežili jsme a dojeli jsme do cíle. Rád bych zkusil trochu zatlačit a dát Oscarovi nějaký tlak, ale dneska to nevyšlo. Jsme spokojeni, skvělý výsledek a příště to zkusíme znovu.“
Na stupních vítězů doplnil McLareny George Russell z Mercedesu, který dokončil závod na třetím místě.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.