V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Lando Norris završil dominantní výkon McLarenu ve Velké ceně Číny, kdy se druhým místem za svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim postaral o 1-2 pro svůj tým. Ačkoli se Britovi podařilo zajistit skvělé umístění, závod pro něj nebyl bez problémů. V závěrečných fázích závodu se totiž potýkal s vážnými problémy s brzdami, které popsal jako „děsivé“ a označil je za „nejhorší noční můru“.
Problémy se brzdovým pedálem začaly v posledních kolech, kdy pedál „stále více a více povoloval“, což Norrisovi značně ztížilo udržení tempa. Po závodě popsal složitosti s řízením a zachováním konkurenceschopnosti: „Naší rychlostí jsme byli v druhé části závodu lepší. Byl to těžký závod kvůli [managementu pneumatik], a myslím, že si to dnes nikdo nečekal na jednu zastávku, takže to bylo dobré a Oscar jel dobře. Byl rychlý po celý závod, takže jsem se snažil dostat blíž. Ale nakonec to prostě nešlo.“
Na otázku, zda během závodu cítil šanci zaútočit na Piastriho, Norris odpověděl se skromností: „Teď už to vlastně nevadí, že? Nevadí. On si zasloužil vyhrát, jel velmi dobře celý víkend, takže jsem spokojený se druhým místem. Jsou to dobré body. Skvělé body pro nás jako tým s 1-2. Takže velké díky všem v Papaye. A jo, přesně tak, jak jsme chtěli, aby závod dopadl. Takže jsme velmi spokojení.“
Problémy s brzdami však stále zůstávaly na mysli britského pilota, který je přirovnal k noční můře: „Je to děsivé. Je to moje nejhorší noční můra. Když mám noční můru, je to, když brzdí selhávají. A ztrácel jsem 2, 3, 4 sekundy v posledních několika kolech, takže jsem měl trochu strach, ale přežili jsme a dojeli jsme do cíle. Rád bych zkusil trochu zatlačit a dát Oscarovi nějaký tlak, ale dneska to nevyšlo. Jsme spokojeni, skvělý výsledek a příště to zkusíme znovu.“
Na stupních vítězů doplnil McLareny George Russell z Mercedesu, který dokončil závod na třetím místě.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.