Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
McLaren si v Šanghaji připsal dominantní dvojité vítězství, když Oscar Piastri triumfoval před Landem Norrisem, který si zároveň upevnil svou pozici v šampionátu s osmibodovým náskokem. Třetí příčku obsadil George Russell, jenž se tak připojil ke dvojici oranžových monopostů na pódiu.
Zatímco Piastri kontroloval tempo a brzy se vzdálil z dosahu DRS svého týmového kolegy, Norris hlásil potíže s opotřebením levé přední pneumatiky. Russell držel třetí místo, zatímco Ferrari za ním bojovalo s Mercedesem Lewise Hamiltona. Charles Leclerc, kterému Max Verstappen hlásil poškozené přední křídlo po kontaktu mezi vozy Scuderie, usiloval o průlom vpřed, zatímco jeho týmový kolega Carlos Sainz se pokoušel držet krok.
Závod poznamenaly i technické problémy – Fernando Alonso se stal prvním jezdcem, který odstoupil, když jeho Aston Martin musel být stažen kvůli přehřívání zadních brzd. Gabriel Bortoleto se mezitím ocitl ve smyku a rozšířil seznam dramatických momentů závodu.
Přestože Hamilton hlásil problémy s „grainingem“, Leclerc dostal jasný pokyn od týmu: „Prozatím to nechme takto, stále jsi konkurenceschopný.“
Mezitím Alex Albon, který se držel na 11. místě v DRS vláčku začínajícím Cunodou na osmém místě, projevil frustraci vůči Williamsu: „Jsem v pohodě, jsem lepší než všichni. Klid. Jsem velmi komfortní.“
První zastávky v boxech pro dvouzastávkovou strategii začaly na 11. kole, kdy jako první zajel Pierre Gasly, následován Cunodou, prvním jezdcem z první desítky. Po výjezdu z boxů se Japoncovi podařilo udržet se před Antonellim.
Se snahou o podseknutí zastavili Hamilton a Verstappen už ve 14. kole, zatímco Russell informoval Mercedes, že závod by mohl být na jednu zastávku. O kolo později zajel do boxů i vedoucí Piastri, těsně za ním Russell. Norris se tak dočasně ocitl na první pozici.
Norris a Leclerc zamířili k mechanikům vzápětí a po návratu na trať vedl Albon, který v den svých narozenin kroužil na čele před Piastrim. Za nimi následovali Russell a Norris, jenž při výjezdu z boxů ztratil pozici kvůli Lance Strollovi. Kanaďan se držel na pátém místě před Sainzem, Hamiltonem, Leclercem, Bearmanem a Verstappenem.
Piastri se rychle vrátil do čela před Albonem, zatímco Norris se dostal před Russella. „Dobrý manévr, to musím uznat,“ komentoval jezdec Mercedesu. Hamilton se mezitím dostal pod tlak Leclerca, když oba předjeli Strolla.
Hamilton obdržel pokyn, aby pustil Leclerca na zatáčce 14, ale odmítl. „Řeknu vám, kdy ho můžeme pustit,“ odpověděl směrem k Ferrari, než nakonec Monačana propustil v první zatáčce.
V polovině závodu vedl Piastri s náskokem čtyř sekund před Norrisem, následovaným Russellem, Leclercem, Hamiltonem a Verstappenem. Stroll a Bearman, kteří ještě nebyli v boxech, bojovali o sedmé místo, než pilot Haasu zamířil k mechanikům. V bodované desítce se pohybovali také Tsunoda, Ocon a Antonelli.
Lawson zatím zůstával na 16. místě bez výraznějšího posunu. Po souboji s Bearmanem se propadl na 17. příčku.
McLaren mezitím požádal Piastriho, aby zrychlil, aby Norris vytvořil dostatečný odstup na Russella v případě, že by Mercedes zkusil podseknutí. Leclerc, fascinovaný výkonem Mercedesu, si neodpustil poznámku: „To je dragster na výjezdu ze zatáčky 12. Neuvěřitelné. Trakce, kterou tam mají, je neuvěřitelná.“
V týmu McLarenu se připravovali na možnost „třídového“ deště v posledních třech kolech. Hadjar byl prvním z první desítky, kdo zastavil podruhé, zatímco Verstappen dostával od Red Bullu povzbudivé zprávy: „Dobré tempo.“ V 37. kole konečně zastavil Stroll i Hamilton.
Piastri s Norrisem dál kontrolovali první dvě pozice, zatímco Hamilton, který se po zastávce vrátil na šesté místo, zajel nejrychlejší kolo závodu. Bearman se propracoval do bodované desítky po předjetí Gaslyho, zatímco Lawson zůstal zaseknutý na 17. pozici. Poslední dvě místa obsazovali jezdci Sauberu.
Závod Racing Bulls nabral dramatický spád ve 47. kole. Tsunoda poškodil přední křídlo, jen chvíli předtím, než jeho týmový kolega Hadjar vyjel mimo trať po souboji s Jackem Doohanem. Pilot Alpine jezdce Racing Bulls vytlačil, za což dostal desetisekundový trest. „Poškození předního křídla? Z čeho?“ ptal se zmatený Tsunoda v rádiu při návratu do boxů. Po výměně nosu vyjel zpět na trať jako 19.
Norris mezitím hlásil, že jeho brzdový pedál je „delší“. Když mu tým odpověděl, že si toho všiml, Brit zdůraznil: „Neříkal bych, že je delší, je mnohem delší!“ McLaren ho uklidňoval, že problém se sice zhorší, ale nemusí se tím znepokojovat, jen by měl být „opatrný, žádné riziko“. Poslední instrukce zněla jasně: „Raději dojeď druhý než vůbec.“
Čtyři kola před koncem Verstappen vystupňoval tlak na Leclerca a v zatáčce 2 se mu podařilo prorazit na čtvrtou příčku. Rychle si vybudoval náskok a Monačana nechal za sebou. Mezitím Oscar Piastri s komfortním náskokem téměř deseti sekund dojel pro suverénní vítězství, čímž zajistil McLarenu dominantní double.
Třetí příčku obsadil George Russell, zatímco Verstappen se musel spokojit se čtvrtým místem před Leclercem a Hamiltonem.
Do první desítky se vešli také Ocon, Antonelli, Albon a Bearman. Po závodě budou navíc Nico Hülkenberg, Bortoleto, Tsunoda a Albon čelit vyšetřování kvůli možnému porušení pravidel při tréninkových startech.
1. Oscar Piastri - (McLaren) – 1:32:45.000
2. Lando Norris - (McLaren) +9.748
3. George Russell - (Mercedes) +11.097
4. Max Verstappen - (Red Bull Racing) +16.656
5. Charles Leclerc - (Ferrari) +23.211
6. Lewis Hamilton - (Ferrari) +25.381
7. Esteban Ocon - (Haas F1 Team) +49.969
8. Kimi Antonelli - (Mercedes) +53.748
9. Alexander Albon - (Williams) +56.321
10. Oliver Bearman - (Haas F1 Team) +61.303
11. Pierre Gasly - (Alpine) +67.195
12. Lance Stroll - (Aston Martin) +70.204
13. Carlos Sainz - (Williams) +76.387
14. Isack Hadjar - (Racing Bulls) +78.875
15. Liam Lawson - (Red Bull Racing) +81.147
16. Jack Doohan - (Alpine) +88.401
17. Gabriel Bortoleto - (Sauber) +1 lap
18. Nico Hulkenberg - (Sauber) +1 lap
19. Yuki Tsunoda - (Racing Bulls) +1 lap
- Fernando Alosno - (Aston Martin) - DNF
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.