McLaren patří mezi týmy, které na nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole plánují představit výrazné technické vylepšení svých vozů. Tyto upgrady by měly pomoci týmu udržet tempo v aktuálně vyrovnaném poli a posílit jejich šance v pokračující sezoně.
První evropský závod sezony tradičně přináší velké technické novinky. Týmy mají za sebou dostatek času na vývoj nových dílů a logistika je díky blízkosti továrnám méně komplikovaná. I McLaren, který dosud dominoval úvodním šesti závodům s pěti vítězstvími a výrazným náskokem 105 bodů v Poháru konstruktérů, chystá na Imolu zásadní vylepšení svého monopostu.
Lando Norris ale přiznává, že i přes dosavadní úspěchy zatím s vozem stále bojuje, zejména pokud jde o kvalifikační jedno kolo. „Určitě si myslím, že upgrady pomohou,“ řekl Norris na nedávné tiskové konferenci v Miami. „Neznám přesný časový plán, protože některé věci přicházejí postupně, ale pracujeme na tom jako tým a snažíme se problém pochopit.“
McLaren má totiž v této sezoně paradox. I když byl celkově nejrychlejší, Norrisův týmový kolega Oscar Piastri, který je v průběžném hodnocení o 16 bodů výše, z monopostu v některých momentech „vytěžuje“ více. Norris to přičítá rozdílným charakteristikám vozu a způsobu, jakým s ním umí každý z jezdců pracovat. „Jsou to drobnosti, které rozhodují o setinách v kvalifikaci,“ popisuje. „Myslím, že Oscar je možná přirozenější v adaptaci, ale je to i naše práce jezdců přizpůsobit se. Některé věci mi ale zatím brání cítit auto tak, jak bych potřeboval, abych mohl jet na hranici.“
McLarenův šéf Andrea Stella věří, že připravované upgrady vozu MCL39 pomohou především Norrisovi s lepší ovladatelností a zlepší jeho šance v kvalifikaci. „Snažíme se najít správné řešení, aby Lando dostal z vozu maximum,“ uvedl Stella. Norris mezitím pracuje i na svých vlastních aspektech, které může zlepšit nezávisle na voze, a vyzývá trpělivost, protože některé věci vyžadují čas.
Zatímco McLaren jasně kraluje závodům na trati, otázka, zda je letos monopost lépe nastaven právě na styl Piastriho, zůstává otevřená. Norrisova frustrace z nepříjemností při kvalifikačních kolech je ale patrná a sám přiznává, že letošní auto mu zatím neumožňuje dosahovat úrovně, na kterou byl zvyklý na konci loňské sezony. Imola tak pro McLaren bude nejen testem nových dílů, ale i zkouškou, jak se jim podaří sjednotit výkon obou jezdců.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.