McLaren patří mezi týmy, které na nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole plánují představit výrazné technické vylepšení svých vozů. Tyto upgrady by měly pomoci týmu udržet tempo v aktuálně vyrovnaném poli a posílit jejich šance v pokračující sezoně.
První evropský závod sezony tradičně přináší velké technické novinky. Týmy mají za sebou dostatek času na vývoj nových dílů a logistika je díky blízkosti továrnám méně komplikovaná. I McLaren, který dosud dominoval úvodním šesti závodům s pěti vítězstvími a výrazným náskokem 105 bodů v Poháru konstruktérů, chystá na Imolu zásadní vylepšení svého monopostu.
Lando Norris ale přiznává, že i přes dosavadní úspěchy zatím s vozem stále bojuje, zejména pokud jde o kvalifikační jedno kolo. „Určitě si myslím, že upgrady pomohou,“ řekl Norris na nedávné tiskové konferenci v Miami. „Neznám přesný časový plán, protože některé věci přicházejí postupně, ale pracujeme na tom jako tým a snažíme se problém pochopit.“
McLaren má totiž v této sezoně paradox. I když byl celkově nejrychlejší, Norrisův týmový kolega Oscar Piastri, který je v průběžném hodnocení o 16 bodů výše, z monopostu v některých momentech „vytěžuje“ více. Norris to přičítá rozdílným charakteristikám vozu a způsobu, jakým s ním umí každý z jezdců pracovat. „Jsou to drobnosti, které rozhodují o setinách v kvalifikaci,“ popisuje. „Myslím, že Oscar je možná přirozenější v adaptaci, ale je to i naše práce jezdců přizpůsobit se. Některé věci mi ale zatím brání cítit auto tak, jak bych potřeboval, abych mohl jet na hranici.“
McLarenův šéf Andrea Stella věří, že připravované upgrady vozu MCL39 pomohou především Norrisovi s lepší ovladatelností a zlepší jeho šance v kvalifikaci. „Snažíme se najít správné řešení, aby Lando dostal z vozu maximum,“ uvedl Stella. Norris mezitím pracuje i na svých vlastních aspektech, které může zlepšit nezávisle na voze, a vyzývá trpělivost, protože některé věci vyžadují čas.
Zatímco McLaren jasně kraluje závodům na trati, otázka, zda je letos monopost lépe nastaven právě na styl Piastriho, zůstává otevřená. Norrisova frustrace z nepříjemností při kvalifikačních kolech je ale patrná a sám přiznává, že letošní auto mu zatím neumožňuje dosahovat úrovně, na kterou byl zvyklý na konci loňské sezony. Imola tak pro McLaren bude nejen testem nových dílů, ale i zkouškou, jak se jim podaří sjednotit výkon obou jezdců.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.