McLaren patří mezi týmy, které na nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole plánují představit výrazné technické vylepšení svých vozů. Tyto upgrady by měly pomoci týmu udržet tempo v aktuálně vyrovnaném poli a posílit jejich šance v pokračující sezoně.
První evropský závod sezony tradičně přináší velké technické novinky. Týmy mají za sebou dostatek času na vývoj nových dílů a logistika je díky blízkosti továrnám méně komplikovaná. I McLaren, který dosud dominoval úvodním šesti závodům s pěti vítězstvími a výrazným náskokem 105 bodů v Poháru konstruktérů, chystá na Imolu zásadní vylepšení svého monopostu.
Lando Norris ale přiznává, že i přes dosavadní úspěchy zatím s vozem stále bojuje, zejména pokud jde o kvalifikační jedno kolo. „Určitě si myslím, že upgrady pomohou,“ řekl Norris na nedávné tiskové konferenci v Miami. „Neznám přesný časový plán, protože některé věci přicházejí postupně, ale pracujeme na tom jako tým a snažíme se problém pochopit.“
McLaren má totiž v této sezoně paradox. I když byl celkově nejrychlejší, Norrisův týmový kolega Oscar Piastri, který je v průběžném hodnocení o 16 bodů výše, z monopostu v některých momentech „vytěžuje“ více. Norris to přičítá rozdílným charakteristikám vozu a způsobu, jakým s ním umí každý z jezdců pracovat. „Jsou to drobnosti, které rozhodují o setinách v kvalifikaci,“ popisuje. „Myslím, že Oscar je možná přirozenější v adaptaci, ale je to i naše práce jezdců přizpůsobit se. Některé věci mi ale zatím brání cítit auto tak, jak bych potřeboval, abych mohl jet na hranici.“
McLarenův šéf Andrea Stella věří, že připravované upgrady vozu MCL39 pomohou především Norrisovi s lepší ovladatelností a zlepší jeho šance v kvalifikaci. „Snažíme se najít správné řešení, aby Lando dostal z vozu maximum,“ uvedl Stella. Norris mezitím pracuje i na svých vlastních aspektech, které může zlepšit nezávisle na voze, a vyzývá trpělivost, protože některé věci vyžadují čas.
Zatímco McLaren jasně kraluje závodům na trati, otázka, zda je letos monopost lépe nastaven právě na styl Piastriho, zůstává otevřená. Norrisova frustrace z nepříjemností při kvalifikačních kolech je ale patrná a sám přiznává, že letošní auto mu zatím neumožňuje dosahovat úrovně, na kterou byl zvyklý na konci loňské sezony. Imola tak pro McLaren bude nejen testem nových dílů, ale i zkouškou, jak se jim podaří sjednotit výkon obou jezdců.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.