Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Lando Norris odolal Maxovi Verstappenovi v závěrečných fázích závodu a zvládl náročné podmínky v Melbourne, čímž dosáhl vítězství, které Martin Brundle ze Sky Sports popsal jako „jedno z největších vítězství v historii F1“. Závodní den, kdy šest jezdců havarovalo a bylo obtížné přijmout správná strategická rozhodnutí, se pro McLaren stal historickým, protože to bylo jejich první vítězství v úvodním závodě od roku 2012.
„Myslím, že máme, i když o malý kousek, nejlepší auto, ale není to jen o autě,“ řekl Norris pro televizi Sky. „Dnes to bylo zasloužené vítězství, protože jsme jako tým udělali správná rozhodnutí. V minulosti, loni, bychom ten samý závod jeli a nevyhráli, protože jsme nebyli nejlepší v rozhodování, ale dnes jsme byli.“
Norris vyjádřil velkou pochvalu týmu, který tvrdě pracoval během zimy, aby se připravil na takový den, jako byl ten v Austrálii.
Minulý rok byly závody v Kanadě, Británii a v Sao Paulu ovlivněny deštěm a Norris byl v každém z těchto závodů v boji o vítězství. I přesto se mu však nepodařilo stát na nejvyšším stupni pódia, což bylo klíčové pro šampionát.
„Přišli jsme o několik závodů loni. Nebyly to závody, kde by to bylo zaručené, ale Silverstone asi bylo zaručené. Nevím, jaké rozhodnutí jsme udělali, ale bylo to hrozné a přijali jsme to,“ řekl. „Kanada nebyla zaručená výhra. George byl rychlý, Mercedes byl rychlý a Max byl rychlý. Ale nedokázali jsme správně zvolit strategii. Věděli jsme, že musíme zlepšit některé oblasti.“
Norris začal závod z pole position a udržel vedení hned od startu, ale první polovina závodu byla poznamenána silným tlakem od týmového kolegy Oscara Piastriho. V měnících se a kluzkých podmínkách bylo klíčové mít jasnou komunikaci mezi jezdcem a inženýrem, což byla oblast, kde Lewis Hamilton ve své debutové jízdě pro Ferrari narazil na problémy.
Norris zdůraznil, že jeho komunikace s inženýrem Willem Josephcem byla velkou součástí jeho cesty k vítězství. „Bylo na tom hodně práce, abychom zajistili, že komunikace bude rychlejší a lepší. Abych byl upřímný, dnes bych neřekl, že to bylo rychlé – měl jsem pocit, že s Willem spíše vyprávíme příběhy na rádiu,“ řekl. „Mluvili jsme každý kolo tak hodně, že bych mohl nechat rádio otevřené celý závod.“
Norris také odhalil, že rozhodnutí zajet do boxů pro přechodné pneumatiky, když přišla poslední dešťová přeháňka, přišlo jen půl sekundy předtím, než do boxů skutečně zamířil. „To správné rozhodnutí bylo učiněno doslova půl sekundy předtím, než jsem zajel do boxů, když jsem ještě zkoušel zachránit auto, abych ho nezničil,“ vysvětlil. „Nakonec to bylo správné rozhodnutí.“
„Trochu mrholení pro nás dnes znamenalo velký rozdíl, hlavně pro mě na tvrdých pneumatikách. To nám umožnilo přijmout rozhodnutí, že půjdeme do boxů tak rychle, jak jsme to udělali. Je za tím hodně práce, o které ani já nevím,“ dodal.
Norris, který se připojil k McLarenu v roce 2019 jako teenager, má letos nejlepší šanci na titul, pokud McLaren udrží formu, kterou ukázali v Melbourne. 25letý Norris vždy otevřeně mluvil o své mentalitě a v minulosti se zdálo, že si v bitvě o titul loni občas nevěřil při souboji s Verstappenem.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.