Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Lando Norris odolal Maxovi Verstappenovi v závěrečných fázích závodu a zvládl náročné podmínky v Melbourne, čímž dosáhl vítězství, které Martin Brundle ze Sky Sports popsal jako „jedno z největších vítězství v historii F1“. Závodní den, kdy šest jezdců havarovalo a bylo obtížné přijmout správná strategická rozhodnutí, se pro McLaren stal historickým, protože to bylo jejich první vítězství v úvodním závodě od roku 2012.
„Myslím, že máme, i když o malý kousek, nejlepší auto, ale není to jen o autě,“ řekl Norris pro televizi Sky. „Dnes to bylo zasloužené vítězství, protože jsme jako tým udělali správná rozhodnutí. V minulosti, loni, bychom ten samý závod jeli a nevyhráli, protože jsme nebyli nejlepší v rozhodování, ale dnes jsme byli.“
Norris vyjádřil velkou pochvalu týmu, který tvrdě pracoval během zimy, aby se připravil na takový den, jako byl ten v Austrálii.
Minulý rok byly závody v Kanadě, Británii a v Sao Paulu ovlivněny deštěm a Norris byl v každém z těchto závodů v boji o vítězství. I přesto se mu však nepodařilo stát na nejvyšším stupni pódia, což bylo klíčové pro šampionát.
„Přišli jsme o několik závodů loni. Nebyly to závody, kde by to bylo zaručené, ale Silverstone asi bylo zaručené. Nevím, jaké rozhodnutí jsme udělali, ale bylo to hrozné a přijali jsme to,“ řekl. „Kanada nebyla zaručená výhra. George byl rychlý, Mercedes byl rychlý a Max byl rychlý. Ale nedokázali jsme správně zvolit strategii. Věděli jsme, že musíme zlepšit některé oblasti.“
Norris začal závod z pole position a udržel vedení hned od startu, ale první polovina závodu byla poznamenána silným tlakem od týmového kolegy Oscara Piastriho. V měnících se a kluzkých podmínkách bylo klíčové mít jasnou komunikaci mezi jezdcem a inženýrem, což byla oblast, kde Lewis Hamilton ve své debutové jízdě pro Ferrari narazil na problémy.
Norris zdůraznil, že jeho komunikace s inženýrem Willem Josephcem byla velkou součástí jeho cesty k vítězství. „Bylo na tom hodně práce, abychom zajistili, že komunikace bude rychlejší a lepší. Abych byl upřímný, dnes bych neřekl, že to bylo rychlé – měl jsem pocit, že s Willem spíše vyprávíme příběhy na rádiu,“ řekl. „Mluvili jsme každý kolo tak hodně, že bych mohl nechat rádio otevřené celý závod.“
Norris také odhalil, že rozhodnutí zajet do boxů pro přechodné pneumatiky, když přišla poslední dešťová přeháňka, přišlo jen půl sekundy předtím, než do boxů skutečně zamířil. „To správné rozhodnutí bylo učiněno doslova půl sekundy předtím, než jsem zajel do boxů, když jsem ještě zkoušel zachránit auto, abych ho nezničil,“ vysvětlil. „Nakonec to bylo správné rozhodnutí.“
„Trochu mrholení pro nás dnes znamenalo velký rozdíl, hlavně pro mě na tvrdých pneumatikách. To nám umožnilo přijmout rozhodnutí, že půjdeme do boxů tak rychle, jak jsme to udělali. Je za tím hodně práce, o které ani já nevím,“ dodal.
Norris, který se připojil k McLarenu v roce 2019 jako teenager, má letos nejlepší šanci na titul, pokud McLaren udrží formu, kterou ukázali v Melbourne. 25letý Norris vždy otevřeně mluvil o své mentalitě a v minulosti se zdálo, že si v bitvě o titul loni občas nevěřil při souboji s Verstappenem.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.