Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Lando Norris v Imole znovu ukázal svou vyzrálost i týmového ducha, přestože si odváží „jen“ druhé místo. Po závodě přiznal, že to byl náročný den, který vyžadoval trpělivost i strategické myšlení. „Těžký závod, dlouhý závod,“ komentoval britský pilot na tiskové konferenci F1. „Chvíli to vypadalo, že ztrácíme náskok, ale pak jsme se zase dokázali vrátit zpět. Celý závod byl hlavně o trpělivosti, což není snadné naplánovat, ale myslím, že jsme se se strategií, kdy jsme prodloužili první část závodu, vypořádali dobře."
Norris odstartoval ze čtvrtého místa a musel nejprve překonat George Russella, což se mu povedlo až po několika pokusech v šikaně Villeneuve. V průběhu závodu se několikrát vystřídal v pořadí se svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim, a to kvůli fázím virtuálního a poté klasického safety caru. Klíčový moment přišel až v závěrečných kolech, kdy Norris využil čerstvějších pneumatik i výhodu DRS a na hlavní rovince svého kolegu překonal.
Přestože McLaren získal další pódium, Verstappen tentokrát dominoval a Norris byl nucen uznat, že Red Bull měl v Imole navrch. „Myslím, že jsme neměli tempo na Red Bull. Max byl dnes velmi rychlý, a nejen že jsme zaostávali v rychlosti, ale trápili jsme se i s degradací pneumatik,“ vysvětloval Norris. „To, co nám před dvěma týdny v Miami dávalo největší výhodu, tentokrát nestačilo, a to ukazuje, jak rychle se ve Formuli 1 situace může změnit.“
Navzdory porážce ale Norris zůstává pozitivní. Pochválil tým za dobrý výsledek a poukázal na fakt, že Verstappen znovu těžil ze silného výkonu Red Bullu v pomalých zatáčkách, kde si monopost rakouské stáje udržuje výhodu. „Oscar zajel skvělou kvalifikační jízdu, ale v průměru byl Max rychlejší. Tahle trať se degradací zadních pneumatik zkrátka hodila víc Red Bullu,“ uznal Norris a doplnil: „Věděli jsme to, říkali jsme to celý rok. Když jim to sedne, jsou prostě vpředu.“
Závěrem dodal, že McLaren zůstává nohama na zemi a musí dál tvrdě pracovat. „Nemáme důvod být zklamaní, je to pořád silný výsledek. Musíme jen pokračovat ve své práci, držet hlavu dole a soustředit se na sebe.“
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.