Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Alex Albon si z Grand Prix Emilia-Romagna odváží další páté místo a potvrzuje, že Williams letos patří mezi nejsilnější týmy mimo absolutní špičku. Přestože v závěru závodu přišel o šanci bojovat o stupně vítězů, thajsko-britský pilot zůstal po incidentu s Charlesem Leclercem nad věcí a s výkonností svého vozu i tak velmi spokojený.
Zlomový moment přišel v závěrečných kolech, kdy se Albon pokusil o odvážný manévr z vnější strany na Leclerca v boji o čtvrté místo. Pilot Ferrari si ale svou pozici tvrdě bránil a Albon byl vytlačen mimo trať. Následoval výlet do štěrku, propad na šesté místo a předjetí Lewisem Hamiltonem. Po zásahu sportovních komisařů však Leclerc dostal pokyn vrátit pozici a Albon si tak nakonec připsal pátou příčku a deset bodů.
„Když se na to podívám ze všech stran, čtvrté místo dnes bylo dosažitelné,“ prohlásil Albon po závodě. „Kdyby na konci nevyjel safety car, mohlo to být P4. Kdyby nedošlo k incidentu s Charlesem, opět P4. Ale nechci tvrdit, že jsem zklamaný z pátého místa. Naopak, když se dívám na ten souboj, udělal bych na jeho místě to samé. Nebylo to nic šíleného, prostě bránil pozici. A já bohužel ztratil proti Lewisovi.“
V závěru se Albon ještě ohlédl za tím, jestli mohl jednat jinak. „Možná jsem mohl být s Charlesem trpělivější a zkusit to později. Ale v tu chvíli jsem se cítil skvěle. Myslel jsem si, že Oscar je přede mnou na zahřátých gumách a že ho třeba ještě dotáhnu – třeba i na pódium.“
Klíčový podle něj byl strategický přístup Williamsu. „I bez incidentu jsme jeli na tempo čtvrtého nebo pátého místa. První stint jsme natáhli, a to nám otevřelo cestu. VSC nám pomohla, ale my jsme jeli pohodlně na jednu zastávku, zatímco ostatní byli uzamčení na dvě. Byli jsme ve velmi dobré pozici,“ hodnotil Albon pozitivně celou strategii závodu.
Úvod sezony v podání Williamsu je podle něj malým překvapením, i když v týmu vládla víra ve zlepšení. „Možná jsem byl víc skeptický než James. Ale už v simulátoru to vypadalo dobře. Letos máme auto, které má nejen lepší přítlak, ale i vyvážení – a to dodává důvěru. Nejsme už omezení nastavením jako dřív. A to je známka dobré DNA vozu.“
Podle Albona má Williams i nadále náskok na střed pole, přestože konkurence nespí. „Týmy přivezly vylepšení, ale držíme se. Možná nás časem doženou, ale teď jsme pořád vepředu. A to je skvělý pocit,“ uzavřel s úsměvem.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.