Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Alex Albon si z Grand Prix Emilia-Romagna odváží další páté místo a potvrzuje, že Williams letos patří mezi nejsilnější týmy mimo absolutní špičku. Přestože v závěru závodu přišel o šanci bojovat o stupně vítězů, thajsko-britský pilot zůstal po incidentu s Charlesem Leclercem nad věcí a s výkonností svého vozu i tak velmi spokojený.
Zlomový moment přišel v závěrečných kolech, kdy se Albon pokusil o odvážný manévr z vnější strany na Leclerca v boji o čtvrté místo. Pilot Ferrari si ale svou pozici tvrdě bránil a Albon byl vytlačen mimo trať. Následoval výlet do štěrku, propad na šesté místo a předjetí Lewisem Hamiltonem. Po zásahu sportovních komisařů však Leclerc dostal pokyn vrátit pozici a Albon si tak nakonec připsal pátou příčku a deset bodů.
„Když se na to podívám ze všech stran, čtvrté místo dnes bylo dosažitelné,“ prohlásil Albon po závodě. „Kdyby na konci nevyjel safety car, mohlo to být P4. Kdyby nedošlo k incidentu s Charlesem, opět P4. Ale nechci tvrdit, že jsem zklamaný z pátého místa. Naopak, když se dívám na ten souboj, udělal bych na jeho místě to samé. Nebylo to nic šíleného, prostě bránil pozici. A já bohužel ztratil proti Lewisovi.“
V závěru se Albon ještě ohlédl za tím, jestli mohl jednat jinak. „Možná jsem mohl být s Charlesem trpělivější a zkusit to později. Ale v tu chvíli jsem se cítil skvěle. Myslel jsem si, že Oscar je přede mnou na zahřátých gumách a že ho třeba ještě dotáhnu – třeba i na pódium.“
Klíčový podle něj byl strategický přístup Williamsu. „I bez incidentu jsme jeli na tempo čtvrtého nebo pátého místa. První stint jsme natáhli, a to nám otevřelo cestu. VSC nám pomohla, ale my jsme jeli pohodlně na jednu zastávku, zatímco ostatní byli uzamčení na dvě. Byli jsme ve velmi dobré pozici,“ hodnotil Albon pozitivně celou strategii závodu.
Úvod sezony v podání Williamsu je podle něj malým překvapením, i když v týmu vládla víra ve zlepšení. „Možná jsem byl víc skeptický než James. Ale už v simulátoru to vypadalo dobře. Letos máme auto, které má nejen lepší přítlak, ale i vyvážení – a to dodává důvěru. Nejsme už omezení nastavením jako dřív. A to je známka dobré DNA vozu.“
Podle Albona má Williams i nadále náskok na střed pole, přestože konkurence nespí. „Týmy přivezly vylepšení, ale držíme se. Možná nás časem doženou, ale teď jsme pořád vepředu. A to je skvělý pocit,“ uzavřel s úsměvem.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.