Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Alex Albon si z Grand Prix Emilia-Romagna odváží další páté místo a potvrzuje, že Williams letos patří mezi nejsilnější týmy mimo absolutní špičku. Přestože v závěru závodu přišel o šanci bojovat o stupně vítězů, thajsko-britský pilot zůstal po incidentu s Charlesem Leclercem nad věcí a s výkonností svého vozu i tak velmi spokojený.
Zlomový moment přišel v závěrečných kolech, kdy se Albon pokusil o odvážný manévr z vnější strany na Leclerca v boji o čtvrté místo. Pilot Ferrari si ale svou pozici tvrdě bránil a Albon byl vytlačen mimo trať. Následoval výlet do štěrku, propad na šesté místo a předjetí Lewisem Hamiltonem. Po zásahu sportovních komisařů však Leclerc dostal pokyn vrátit pozici a Albon si tak nakonec připsal pátou příčku a deset bodů.
„Když se na to podívám ze všech stran, čtvrté místo dnes bylo dosažitelné,“ prohlásil Albon po závodě. „Kdyby na konci nevyjel safety car, mohlo to být P4. Kdyby nedošlo k incidentu s Charlesem, opět P4. Ale nechci tvrdit, že jsem zklamaný z pátého místa. Naopak, když se dívám na ten souboj, udělal bych na jeho místě to samé. Nebylo to nic šíleného, prostě bránil pozici. A já bohužel ztratil proti Lewisovi.“
V závěru se Albon ještě ohlédl za tím, jestli mohl jednat jinak. „Možná jsem mohl být s Charlesem trpělivější a zkusit to později. Ale v tu chvíli jsem se cítil skvěle. Myslel jsem si, že Oscar je přede mnou na zahřátých gumách a že ho třeba ještě dotáhnu – třeba i na pódium.“
Klíčový podle něj byl strategický přístup Williamsu. „I bez incidentu jsme jeli na tempo čtvrtého nebo pátého místa. První stint jsme natáhli, a to nám otevřelo cestu. VSC nám pomohla, ale my jsme jeli pohodlně na jednu zastávku, zatímco ostatní byli uzamčení na dvě. Byli jsme ve velmi dobré pozici,“ hodnotil Albon pozitivně celou strategii závodu.
Úvod sezony v podání Williamsu je podle něj malým překvapením, i když v týmu vládla víra ve zlepšení. „Možná jsem byl víc skeptický než James. Ale už v simulátoru to vypadalo dobře. Letos máme auto, které má nejen lepší přítlak, ale i vyvážení – a to dodává důvěru. Nejsme už omezení nastavením jako dřív. A to je známka dobré DNA vozu.“
Podle Albona má Williams i nadále náskok na střed pole, přestože konkurence nespí. „Týmy přivezly vylepšení, ale držíme se. Možná nás časem doženou, ale teď jsme pořád vepředu. A to je skvělý pocit,“ uzavřel s úsměvem.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.