Lando Norris ujistil, že McLaren nebude muset upravovat svůj výkonný vůz, aby vyhověl novým pravidlům FIA týkajícím se flexibilních křídel, která vstoupí v platnost od tohoto víkendu na Velké ceně Číny.
FIA oznámila, že od Velké ceny Číny se zpřísní toleranční limity pro flexibilitu zadních křídel monopostů. Po analýze, která probíhala po minulém víkendu na Velké ceně Austrálie, dospěla k závěru, že existují "dostatečné důvody" pro zavedení přísnějších testů. Nová technická směrnice se zaměřuje především na křídla, která se na trati nadměrně ohýbají, což může týmy posunout k výkonovým výhodám.
Lando Norris, jezdec McLarenu, který na začátku sezony potvrdil vysoký výkon svého vozu, se vyjádřil, že jeho tým nebude muset přizpůsobit konstrukci svého auta, aby splnil nová pravidla. "My nemusíme nic měnit, náš vůz je v pořádku," uvedl Norris během tiskové konference ve čtvrtek v Šanghaji.
"Ve skutečnosti, náš vůz byl pravděpodobně příliš dobrý a asi jsme ani nedosahovali limitů tak, jak bychom mohli. Takže pokud by tato technická směrnice byla aplikována už minulý víkend, byli bychom také v pohodě."
McLaren byl již dříve v roce 2022 pod tlakem po kritice svého designu zadního křídla, kdy po Velké ceně Ázerbájdžánu souhlasil s úpravami. Norris však tvrdí, že jejich tým nebude pod žádným zřetelným dohledem FIA v souvislosti s novými pravidly.
"Takže to není zaměřeno na nás," dodal Norris. "Vypadá to, že je to namířeno proti jiným týmům, což asi znamená, že bychom měli naši práci trochu zlepšit!"
Pojďme si tedy přiblížit, co flexibilní křídla vlastně znamenají a proč se stala tak diskutovaným tématem. Podle technických pravidel Formule 1 by neměla karosérie vozu vykazovat pohyblivost kromě zadního křídla, které je aktivováno jezdcem pomocí DRS (Drag Reduction System). S tím, jak vozy jezdí ve vysokých rychlostech, existují toleranční mezery pro pohyb křídel, což ovšem dává týmům prostor k experimentování a v některých případech i k nelegálnímu využívání flexibilních křídel.
Přestože jsou testy na statické zátěže křídel pravidelně prováděny, historie Formule 1 ukazuje, že některé týmy dokázaly projít těmito testy a přitom jejich křídla během závodů na trati pružily více, než bylo povoleno. Jakmile se tento problém začne zviditelňovat, FIA obvykle reaguje zpřísněním pravidel a zavedením přísnějších testů, což se děje právě nyní před čínským závodem.
Lando Norris zůstává opatrný v očekávání výkonu McLarenu v Šanghaji. "Jsme optimističtí, ale Čína je jiný víkend, takže bych neřekl, že budeme mít stejný náskok, jaký jsme měli v Austrálii," uvedl. "Očekávám větší konkurenci od Ferrari a Red Bull rozhodně není mimo hru. Když je všechno perfektní, máme výhodu, ale oni nejsou daleko za námi."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.