Z debutu v F1 si Antonelli odnesl obrovskou dávku sebevědomí: Teď ho v Číně nová výzva

Andrea Kimi Antonelli
Andrea Kimi Antonelli, foto: Mercedes AMG F1 Team
Josef Mráček VČERA 09:49
Sdílej:

Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.

Italský jezdec Kimi Antonelli se ohlédl za svým prvním závodem ve Formuli 1, ve kterém na Velké ceně Austrálie předvedl skvělý výkon a hned při své premiéře vybojoval čtvrté místo. Přestože jeho víkend nezačal ideálně a neprošel do další části kvalifikace kvůli poškození vozu, v samotném závodě ukázal svůj talent a odhodlání.

Antonelli, dlouholetý chráněnec Mercedesu, měl v kvalifikaci smůlu, když náraz na obrubník způsobil značné poškození jeho monopostu a poslal ho mezi nejpomalejší. Do závodu tak startoval až ze šestnácté pozice, což ho postavilo před obrovskou výzvu. Na nedělní trati v Melbourne ale dokázal využít změn počasí a skvělou strategií se propracoval až na čtvrté místo.

„Po dvou dnech mi došlo, že jsem právě absolvoval svůj úplně první závod v F1, a byl to úžasný pocit,“ uvedl Antonelli ve čtvrtek při tiskové konferenci v Číně, kde se tento víkend koná další podnik sezóny.

Podle něj byla největším překvapením celého víkendu intenzita závodního programu. „Lidé si to možná neuvědomují, ale už od prvního tréninku je to nesmírně náročné. Chcete být hned od začátku na vrcholu,“ vysvětlil mladý Ital.

Navzdory obtížnému startu si Antonelli odnesl cenné zkušenosti, zejména z nepředvídatelných podmínek v závodě. „Bylo skvělé vyzkoušet si jízdu na různých pneumatikách – intermediálních i mokrých. Začínat zezadu nebylo ideální, ale pomohlo mi to pochopit, jak se postupně posouvat vpřed a správně spravovat závod,“ popsal svůj výkon.

Po slibném debutu se Antonelli soustředí na nadcházející Velkou cenu Číny, která bude prvním sprintovým víkendem sezóny. Kvůli zkrácenému programu bude mít jezdce jen jednu tréninkovou příležitost před kvalifikací na sprint.

„Je to jiný formát než v Melbourne, takže bude klíčové dostat se rychle do tempa,“ řekl Antonelli. „Melbourne mi dodalo sebevědomí. Myslím, že jsem byl při kvalifikaci až příliš napjatý, ale teď se cítím uvolněněji a mám situaci více pod kontrolou.“

Antonelli dokončil závod v Melbourne těsně za svým týmovým kolegou Georgem Russellem, který po závodě analyzoval aktuální sílu Mercedesu ve srovnání s konkurencí. Podle něj je McLaren stále o krok napřed, zatímco boj mezi Red Bullem, Ferrari a Mercedesem zůstává otevřený.

„McLaren od loňska ještě zvýšil svůj náskok, což je působivé,“ uznal Russell. „Ferrari zatím neukázalo svůj plný potenciál a jakmile si Lewis Hamilton zvykne na nový vůz, bude silný.“

Mercedes tak vstupuje do víkendu v Šanghaji s realistickými očekáváními. „V Austrálii jsme měli dobrý závod, ale neočekáváme, že další pódium přijde snadno,“ uzavřel Russell.

Stalo se
Grand Prix
Pirelli pro GP Číny.

Pirelli pro GP Číny 2025: Víkend plný výzev a nečekaných novinek. Připravte se na napětí!

Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.

Novinky
Christian Horner a Zak Brown

Brown vs. Horner: Hořící rivalita mezi šéfy F1 nabírá na obrátkách

Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.

Novinky
Lando Norris v čele závodu v Melbourně (2025).

Nepředvídané komplikace: Jak zpoždění zbrzdilo přípravy na Velkou cenu Číny pro McLaren, Red Bull a další?

Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.

Novinky
Sergio Pérez při testech v Bahrajnu

Sergio Pérez chce zpátky do F1 v roce 2026. Sponzoři zahájili rozhovory. S kým?

Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.