Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Italský jezdec Kimi Antonelli se ohlédl za svým prvním závodem ve Formuli 1, ve kterém na Velké ceně Austrálie předvedl skvělý výkon a hned při své premiéře vybojoval čtvrté místo. Přestože jeho víkend nezačal ideálně a neprošel do další části kvalifikace kvůli poškození vozu, v samotném závodě ukázal svůj talent a odhodlání.
Antonelli, dlouholetý chráněnec Mercedesu, měl v kvalifikaci smůlu, když náraz na obrubník způsobil značné poškození jeho monopostu a poslal ho mezi nejpomalejší. Do závodu tak startoval až ze šestnácté pozice, což ho postavilo před obrovskou výzvu. Na nedělní trati v Melbourne ale dokázal využít změn počasí a skvělou strategií se propracoval až na čtvrté místo.
„Po dvou dnech mi došlo, že jsem právě absolvoval svůj úplně první závod v F1, a byl to úžasný pocit,“ uvedl Antonelli ve čtvrtek při tiskové konferenci v Číně, kde se tento víkend koná další podnik sezóny.
Podle něj byla největším překvapením celého víkendu intenzita závodního programu. „Lidé si to možná neuvědomují, ale už od prvního tréninku je to nesmírně náročné. Chcete být hned od začátku na vrcholu,“ vysvětlil mladý Ital.
Navzdory obtížnému startu si Antonelli odnesl cenné zkušenosti, zejména z nepředvídatelných podmínek v závodě. „Bylo skvělé vyzkoušet si jízdu na různých pneumatikách – intermediálních i mokrých. Začínat zezadu nebylo ideální, ale pomohlo mi to pochopit, jak se postupně posouvat vpřed a správně spravovat závod,“ popsal svůj výkon.
Po slibném debutu se Antonelli soustředí na nadcházející Velkou cenu Číny, která bude prvním sprintovým víkendem sezóny. Kvůli zkrácenému programu bude mít jezdce jen jednu tréninkovou příležitost před kvalifikací na sprint.
„Je to jiný formát než v Melbourne, takže bude klíčové dostat se rychle do tempa,“ řekl Antonelli. „Melbourne mi dodalo sebevědomí. Myslím, že jsem byl při kvalifikaci až příliš napjatý, ale teď se cítím uvolněněji a mám situaci více pod kontrolou.“
Antonelli dokončil závod v Melbourne těsně za svým týmovým kolegou Georgem Russellem, který po závodě analyzoval aktuální sílu Mercedesu ve srovnání s konkurencí. Podle něj je McLaren stále o krok napřed, zatímco boj mezi Red Bullem, Ferrari a Mercedesem zůstává otevřený.
„McLaren od loňska ještě zvýšil svůj náskok, což je působivé,“ uznal Russell. „Ferrari zatím neukázalo svůj plný potenciál a jakmile si Lewis Hamilton zvykne na nový vůz, bude silný.“
Mercedes tak vstupuje do víkendu v Šanghaji s realistickými očekáváními. „V Austrálii jsme měli dobrý závod, ale neočekáváme, že další pódium přijde snadno,“ uzavřel Russell.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.