Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Italský jezdec Kimi Antonelli se ohlédl za svým prvním závodem ve Formuli 1, ve kterém na Velké ceně Austrálie předvedl skvělý výkon a hned při své premiéře vybojoval čtvrté místo. Přestože jeho víkend nezačal ideálně a neprošel do další části kvalifikace kvůli poškození vozu, v samotném závodě ukázal svůj talent a odhodlání.
Antonelli, dlouholetý chráněnec Mercedesu, měl v kvalifikaci smůlu, když náraz na obrubník způsobil značné poškození jeho monopostu a poslal ho mezi nejpomalejší. Do závodu tak startoval až ze šestnácté pozice, což ho postavilo před obrovskou výzvu. Na nedělní trati v Melbourne ale dokázal využít změn počasí a skvělou strategií se propracoval až na čtvrté místo.
„Po dvou dnech mi došlo, že jsem právě absolvoval svůj úplně první závod v F1, a byl to úžasný pocit,“ uvedl Antonelli ve čtvrtek při tiskové konferenci v Číně, kde se tento víkend koná další podnik sezóny.
Podle něj byla největším překvapením celého víkendu intenzita závodního programu. „Lidé si to možná neuvědomují, ale už od prvního tréninku je to nesmírně náročné. Chcete být hned od začátku na vrcholu,“ vysvětlil mladý Ital.
Navzdory obtížnému startu si Antonelli odnesl cenné zkušenosti, zejména z nepředvídatelných podmínek v závodě. „Bylo skvělé vyzkoušet si jízdu na různých pneumatikách – intermediálních i mokrých. Začínat zezadu nebylo ideální, ale pomohlo mi to pochopit, jak se postupně posouvat vpřed a správně spravovat závod,“ popsal svůj výkon.
Po slibném debutu se Antonelli soustředí na nadcházející Velkou cenu Číny, která bude prvním sprintovým víkendem sezóny. Kvůli zkrácenému programu bude mít jezdce jen jednu tréninkovou příležitost před kvalifikací na sprint.
„Je to jiný formát než v Melbourne, takže bude klíčové dostat se rychle do tempa,“ řekl Antonelli. „Melbourne mi dodalo sebevědomí. Myslím, že jsem byl při kvalifikaci až příliš napjatý, ale teď se cítím uvolněněji a mám situaci více pod kontrolou.“
Antonelli dokončil závod v Melbourne těsně za svým týmovým kolegou Georgem Russellem, který po závodě analyzoval aktuální sílu Mercedesu ve srovnání s konkurencí. Podle něj je McLaren stále o krok napřed, zatímco boj mezi Red Bullem, Ferrari a Mercedesem zůstává otevřený.
„McLaren od loňska ještě zvýšil svůj náskok, což je působivé,“ uznal Russell. „Ferrari zatím neukázalo svůj plný potenciál a jakmile si Lewis Hamilton zvykne na nový vůz, bude silný.“
Mercedes tak vstupuje do víkendu v Šanghaji s realistickými očekáváními. „V Austrálii jsme měli dobrý závod, ale neočekáváme, že další pódium přijde snadno,“ uzavřel Russell.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.