Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
McLaren měl na začátku sezóny naprosto dominantní vůz, když Lando Norris vyhrál úvodní závod Velké ceny Austrálie, přičemž jedinou překážkou pro jeho vítězství byly časté safety cary a přeháňky, které daly šampionovi Maxu Verstappenovi šanci zaútočit v závěru. I přes tuto výzvu Norris v závodě zůstal nepřekonatelný a získal pro McLaren první vítězství sezóny.
George Russell, který skončil v Melbourne na třetí pozici za Norrisem a jeho týmovým kolegou Oscarem Piastrim, se po kvalifikaci vyjádřil, že McLaren je natolik silný, že by mohl přepnout na přípravu vozu pro příští sezónu, kdy přicházejí nové předpisy. V post-závodní tiskové konferenci, kde seděl vedle Russella, byl Norris dotázán, zda se jeho výborný výkon v Albert Parku stal důvodem k tomu, aby se stal favoritem na titul.
Po závodě v Albert Parku, kde Lando Norris skončil na prvním místě, byl dotázán, zda jeho skvělý výkon znamená, že se stal jasným favoritem na titul mistra světa. Norris na tuto otázku odpověděl: „Přesně uvidíme. Max byl včera o tři desetiny za námi. Loni jsme byli ještě daleko za Red Bullem, a přesto jsme na konci sezóny měli nejlepší auto. Na začátku minulého roku jsme ztráceli více než půl sekundy, ale nakonec jsme byli na vrcholu.“
Norris se také zaměřil na komentáře svého rivala George Russella, který naznačil, že by se Mercedes mohl už soustředit na sezónu 2026. „Vím, že George řekl, že bychom se měli začít připravovat na 2026. Pokud je to jejich přístup, tak v pořádku, ale podle mě to není ta správná mentalita. Omlouvám se, kamaráde," vrátil mu Norris.
Dále dodal: „My víme, že máme pořád hodně práce s tímto autem. Pokud v této fázi sezóny začnete zpomalovat, selžete. Ve Formuli 1, když si začnete myslet, že je všechno v pořádku, právě tehdy vás to dostane."
„Myslím, že jsme favoriti, protože tým odvedl úžasnou práci a auto je skvělé. Ale budou i závody, kde se budeme trápit. Kdybychom začali sezónu v Bahrajnu, myslím, že bychom nevyhráli, a tuto otázku byste mi určitě nekladli. Nechme pár dalších závodů proběhnout, než budeme dělat nějaké definitivní závěry," doplnil Norris.
Norris sice v loňském souboji o titul mistra světa nestačil na Verstappena, ale McLaren dokázal porazit Ferrari a získat první titul v Poháru konstruktérů od roku 1998.
Jedním z klíčových faktorů jejich úspěchu byla stabilita, s jakou Norris a Piastri sbírali body, což britský závodník, jemuž je 25 let, označil za velkou výhodu, kterou McLaren má nad konkurencí, jež se jim postavila na pódium v nedělním závodě.
„Jsme tým, který je třeba porazit, hlavně proto, že máme dva jezdce, kteří se navzájem tlačí. To pomáhá,“ uvedl Norris.
„Myslím, že když se s Oscarem vzájemně tlačíme v kvalifikaci, dokážeme vyždímat o desetinu nebo i více, než když mají dva jezdce zde, jejichž týmoví kolegové nejsou tak vybavení nebo zkušení. Ano, to do toho také započítejte,“ řekl.
„Není to jen o autě. Tým odvedl úžasnou práci a děkuji jim za všechno, co dělají. Ale víme, že to můžeme ještě vylepšit, a to je náš cíl,“ doplnil.
Po australské GP byl Max Verstappen dotázán na svůj vztah s Georgem Russellem, se kterým měl loňský rok několik sporů. Russell si zajistil pódium solidním výkonem, ale kdyby Piastri nevyletěl v dešti, pravděpodobně by se do první trojky nedostal.
Na otázku, zda si myslí, že McLaren může být dohnán, Russell odpověděl slovy Norrisovými: „V tuto chvíli to vypadá docela dobře a plynule. Uvidíme tedy, jak to bude.“
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.