Nico Rosberg během tréninku v Barceloně vyzdvihl Verstappenovu výjimečnou schopnost zvládat dynamiku zatáček a kontrolovat auto tam, kde ostatní stále bojují s přilnavostí. Podle něj právě tato plynulost a rychlá adaptace na chování vozu dává Verstappenovi zásadní náskok před soupeři.
Bývalý mistr světa Nico Rosberg během prvního dne tréninků na Velkou cenu Španělska vyzdvihl Maxe Verstappena jako „jezdce roku“. Ve studiu Sky Sports F1 zdůraznil, že i přes náročné podmínky a konkurenci má nizozemský šampion stále reálnou šanci na titul, informuje Motorsport.com.
„Max je pořád ve hře. Na poslední normální trati v Imole dominoval a byl neuvěřitelně rychlý,“ uvedl Rosberg. „Tady je sice trochu pozadu, ale pořád velmi blízko a nikdy nevíte, jaké mají týmy nastavení paliva. Max jede neuvěřitelně dobře. Pro mě je zatím jezdcem roku. Maxe nikdy nesmíte odepsat.“
Rosberg vysvětlil, jak Verstappen zvládá náročné chování vozu: „Zadní část těchto aut je velmi citlivá a nestabilní. Většina jezdců má problémy s prudkými náklony a ztrátou přilnavosti. Max ale dokáže přeměnit nedotáčivost auta na mírný přetáčivý skluz, který velmi přesně kontroluje a nikdy ho nepřehání. Pokud by skluz přehnal, přehřál by pneumatiky a ztratil čas, ale on to zvládá jako opravdový mistr.“
Naopak Rosberg upozornil na rozdíly mezi Verstappenem a jeho týmovým kolegou Yuki Tsunodou: „Yuki má velký podstřed a pak najednou sklouzává, což je projev nestability. To je důvod, proč je Max vždycky šest desetin rychlejší než kdokoliv z jeho kolegů. Je to o citlivosti a rychlosti reagování na drobné změny vzadu.“
Ve společném rozhovoru s Antonym Davidsonem Rosberg vyzdvihl i Verstappenovy závodní schopnosti: „Musel jsem to zažít na vlastní kůži, když mě Max předjížděl naplno z venkovní strany v těžkých podmínkách. Já bojoval o titul, on ne, což je obrovský rozdíl.“ A doplnil: „Opakovaně ukazuje, že je skvělý v soubojích jeden na jednoho.“
Rosberg také ocenil jeden z Verstappenových nejpůsobivějších momentů sezony, když předjel Oscara Piastriho na startu závodu v Imole: „To byl jeden z nejlepších předjížděcích manévrů, které jsme kdy viděli.“
Po prvním tréninku byl Verstappen druhý za Landem Norrisem, ve druhém tréninku třetí za Oscarem Piastim a Georgem Russellem. Přestože McLaren letos dominuje, Verstappen je se ztrátou 25 bodů na lídra šampionátu stále třetí za Norrisem.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.