Nico Rosberg během tréninku v Barceloně vyzdvihl Verstappenovu výjimečnou schopnost zvládat dynamiku zatáček a kontrolovat auto tam, kde ostatní stále bojují s přilnavostí. Podle něj právě tato plynulost a rychlá adaptace na chování vozu dává Verstappenovi zásadní náskok před soupeři.
Bývalý mistr světa Nico Rosberg během prvního dne tréninků na Velkou cenu Španělska vyzdvihl Maxe Verstappena jako „jezdce roku“. Ve studiu Sky Sports F1 zdůraznil, že i přes náročné podmínky a konkurenci má nizozemský šampion stále reálnou šanci na titul, informuje Motorsport.com.
„Max je pořád ve hře. Na poslední normální trati v Imole dominoval a byl neuvěřitelně rychlý,“ uvedl Rosberg. „Tady je sice trochu pozadu, ale pořád velmi blízko a nikdy nevíte, jaké mají týmy nastavení paliva. Max jede neuvěřitelně dobře. Pro mě je zatím jezdcem roku. Maxe nikdy nesmíte odepsat.“
Rosberg vysvětlil, jak Verstappen zvládá náročné chování vozu: „Zadní část těchto aut je velmi citlivá a nestabilní. Většina jezdců má problémy s prudkými náklony a ztrátou přilnavosti. Max ale dokáže přeměnit nedotáčivost auta na mírný přetáčivý skluz, který velmi přesně kontroluje a nikdy ho nepřehání. Pokud by skluz přehnal, přehřál by pneumatiky a ztratil čas, ale on to zvládá jako opravdový mistr.“
Naopak Rosberg upozornil na rozdíly mezi Verstappenem a jeho týmovým kolegou Yuki Tsunodou: „Yuki má velký podstřed a pak najednou sklouzává, což je projev nestability. To je důvod, proč je Max vždycky šest desetin rychlejší než kdokoliv z jeho kolegů. Je to o citlivosti a rychlosti reagování na drobné změny vzadu.“
Ve společném rozhovoru s Antonym Davidsonem Rosberg vyzdvihl i Verstappenovy závodní schopnosti: „Musel jsem to zažít na vlastní kůži, když mě Max předjížděl naplno z venkovní strany v těžkých podmínkách. Já bojoval o titul, on ne, což je obrovský rozdíl.“ A doplnil: „Opakovaně ukazuje, že je skvělý v soubojích jeden na jednoho.“
Rosberg také ocenil jeden z Verstappenových nejpůsobivějších momentů sezony, když předjel Oscara Piastriho na startu závodu v Imole: „To byl jeden z nejlepších předjížděcích manévrů, které jsme kdy viděli.“
Po prvním tréninku byl Verstappen druhý za Landem Norrisem, ve druhém tréninku třetí za Oscarem Piastim a Georgem Russellem. Přestože McLaren letos dominuje, Verstappen je se ztrátou 25 bodů na lídra šampionátu stále třetí za Norrisem.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě překvapivě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.