Lewis Hamilton odhalil, že páteční nezdar ve volném tréninku na Velkou cenu Španělska způsobil technický problém jeho monopostu SF-25, kvůli němuž přišel o přítlak. I přes frustraci z výkonu věří, že se Ferrari podaří vůz včas opravit a zbytek víkendu zvládne lépe.
Lewis Hamilton označil páteční volné tréninky v Barceloně za „nedobrý den“ a prozradil, že jeho vůz Ferrari měl „nějaký problém“, který vedl ke ztrátě přítlaku. Věří ale, že oprava situaci zlepší a přinese lepší výsledky v závěru španělského víkendu.
„To auto není řiditelné, kámo,“ postěžoval si sedminásobný mistr světa svému závodnímu inženýrovi Riccardo Adamimu během druhého tréninku. Vzápětí se ptal: „Má někdo další problémy?“ Jeho frustrace byla patrná už z rádiové komunikace.
Hamilton ztrácel ve druhém tréninku téměř osm desetin na nejrychlejšího Oscara Piastriho z McLarenu a byl o více než čtvrt sekundy pomalejší než jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po dvou nadějných výsledcích z Imoly a Monaka se tak jeho návratová sezóna v barvách Ferrari znovu dostává pod tlak.
„Je to frustrující pro všechny. Ale měli jsme nějaký problém, který znamenal, že jsme ztráceli přítlak,“ řekl Hamilton televizi Sky F1. „Doufejme, že s tím budeme na zítřek na lepším místě.“ Podrobnosti o závadě neupřesnil.
Na otázku, jak po takovém dni motivuje tým, odpověděl bez iluzí: „Neřekl bych, že v tuto chvíli motivuji tým. Prostě držíte hlavu dole, pracujete, nevzdáváte se. Pořád tlačíte. Soustředíte se na řešení problémů.“
Šéf týmu Ferrari Fred Vasseur situaci mírnil. „Komentáře v rádiu byly trochu extrémní,“ řekl. „Ale také zajel dobrý poslední stint na měkkých pneumatikách. Auto nebylo tak hrozné, jak to v rádiu znělo. Pro mě to není žádné drama.“
Hamilton vstoupí do nedělního závodu na šestém místě v šampionátu jezdců, kde ztrácí 98 bodů na vedoucího Piastriho. Ferrari zatím drží čtvrtou příčku v Poháru konstruktérů s 142 body – výrazně za vedoucím McLarenem.
Přesto Hamilton neskládá zbraně. „Přijedete v pátek a doufáte v dobrý den, ale nevyjde to. Ale víte, že to může být už zítra jiné. To je závodění. A proto pořád věříme.“
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.