Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen potvrdil svou individuální dominanci, když i přes limity Red Bullu získal 42. pole position kariéry – Oscara Piastriho z McLarenu porazil o pouhou setinu sekundy. McLaren sice vede Pohár konstruktérů, ale Verstappen zůstává nejrychlejším jezdcem na jedno kolo.
Třetí skončil George Russell s Mercedesem, čtvrtý Charles Leclerc, který přiznal, že z vozu Ferrari „dostal maximum“.
Naopak Lewis Hamilton znovu zaostal – do Q3 postoupil jen těsně a v závěrečné části nestačil ani na týmového kolegu. Do závodu odstartuje ze sedmé pozice, po boku Yukio Tsunody.
Šéf Ferrari Fred Vasseur po kvalifikaci v Saúdské Arábii otevřeně přiznal, že Scuderia má problém, který je třeba rychle řešit. Podle něj Ferrari výrazně ztrácí v prvním sektoru a vyvážení vozu je nadále neuspokojivé. Lewis Hamilton zaostal na pole position téměř o devět desetin, přičemž Vasseur připustil, že Brit stále nemá plnou důvěru ve vůz – zejména na úzkých tratích s blízkými bariérami, jako je Džidda.
Hamilton svůj výkon označil za komplikovaný a připustil, že během víkendu se příliš nezlepšoval. Přesto ocenil postup do Q3 a naznačil mírný pokrok. Ferrari se tak nadále jeví jako nejslabší z elitních týmů a šéf stáje přiznal zklamání ze ztráty tří desetin na McLaren. V závodě ale Vasseur věří v obrat.
Oliver Bearman loni debutoval ve Formuli 1 právě při Velké ceně Saúdské Arábie, kde zaskočil za nemocného Carlose Sainze a pro Ferrari vybojoval cenných šest bodů. Letos může stejný bodový zisk přinést Lewis Hamilton, pokud dokončí závod na své startovní pozici.
Znepokojující je však fakt, že Bearman byl loni v kvalifikaci blíže Leclercovi než letos Hamilton – což vrhá stín na výkonnost sedminásobného mistra světa.
Tým Ferrari, a především šéf Fred Vasseur, tak čelí výzvě: najít způsob, jak Hamiltonovi pomoci naplno využít potenciál vozu SF-25. Otázkou zůstává, zda i při dosažení této úrovně bude Ferrari konkurenceschopné natolik, aby se vrátilo na nejvyšší stupně vítězů a zazněla italská hymna.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.