Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.
Yuki Tsunoda se omluvil svému týmu Red Bull po zbytečné a podle vlastních slov hloupé nehodě v kvalifikaci na Velkou cenu Emilia Romagna, kvůli které odstartuje nedělní závod z poslední pozice.
Japonský jezdec havaroval v první části kvalifikace v Imole, když ztratil kontrolu nad svým vozem RB21 a tvrdě narazil do vnitřní bariéry. Po incidentu byl odvezen do zdravotního střediska na preventivní prohlídku, ze které byl ještě během kvalifikace propuštěn.
Jakmile dostal od lékařů zelenou, převzal Tsunoda odpovědnost za svou chybu.
„Jo, byl jsem fakt hloupý… tlačit to takhle,“ přiznal. „Bylo to strašně těžké, udělali jsme spoustu změn na autě. A tlačit tak moc, aniž bych měl auto dostatečně v rukou... prostě zbytečné. V tak rané fázi kvalifikace to nebylo potřeba.“
Když opadl první šok, Tsunoda otevřeně přiznal, jak se cítil. „Hodně jsem se styděl, byl jsem zklamaný a frustrovaný,“ řekl. Pro japonského pilota šlo navíc o první nehodu v Q1 po čtyřech letech – naposledy havaroval v úvodní části kvalifikace právě v Imole, v roce 2021.
Mechaniky týmu Red Bull teď čeká dlouhá noc. Vůz je silně poškozený a jeho příprava na nedělní závod bude časově i technicky náročná.
„Ještě jsem s nimi nemluvil, ale jediné, co teď můžu udělat, je omluvit se,“ dodal Tsunoda. „Auto je hodně poškozené, budou s tím mít spoustu práce. A je to naprosto zbytečné.“
Zatímco Tsunodu čeká start z poslední řady, jeho týmový kolega Max Verstappen vyjede do závodu z první řady, hned za McLarenem Oscara Piastriho.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.