Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.
Yuki Tsunoda se omluvil svému týmu Red Bull po zbytečné a podle vlastních slov hloupé nehodě v kvalifikaci na Velkou cenu Emilia Romagna, kvůli které odstartuje nedělní závod z poslední pozice.
Japonský jezdec havaroval v první části kvalifikace v Imole, když ztratil kontrolu nad svým vozem RB21 a tvrdě narazil do vnitřní bariéry. Po incidentu byl odvezen do zdravotního střediska na preventivní prohlídku, ze které byl ještě během kvalifikace propuštěn.
Jakmile dostal od lékařů zelenou, převzal Tsunoda odpovědnost za svou chybu.
„Jo, byl jsem fakt hloupý… tlačit to takhle,“ přiznal. „Bylo to strašně těžké, udělali jsme spoustu změn na autě. A tlačit tak moc, aniž bych měl auto dostatečně v rukou... prostě zbytečné. V tak rané fázi kvalifikace to nebylo potřeba.“
Když opadl první šok, Tsunoda otevřeně přiznal, jak se cítil. „Hodně jsem se styděl, byl jsem zklamaný a frustrovaný,“ řekl. Pro japonského pilota šlo navíc o první nehodu v Q1 po čtyřech letech – naposledy havaroval v úvodní části kvalifikace právě v Imole, v roce 2021.
Mechaniky týmu Red Bull teď čeká dlouhá noc. Vůz je silně poškozený a jeho příprava na nedělní závod bude časově i technicky náročná.
„Ještě jsem s nimi nemluvil, ale jediné, co teď můžu udělat, je omluvit se,“ dodal Tsunoda. „Auto je hodně poškozené, budou s tím mít spoustu práce. A je to naprosto zbytečné.“
Zatímco Tsunodu čeká start z poslední řady, jeho týmový kolega Max Verstappen vyjede do závodu z první řady, hned za McLarenem Oscara Piastriho.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.