Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.
Yuki Tsunoda se omluvil svému týmu Red Bull po zbytečné a podle vlastních slov hloupé nehodě v kvalifikaci na Velkou cenu Emilia Romagna, kvůli které odstartuje nedělní závod z poslední pozice.
Japonský jezdec havaroval v první části kvalifikace v Imole, když ztratil kontrolu nad svým vozem RB21 a tvrdě narazil do vnitřní bariéry. Po incidentu byl odvezen do zdravotního střediska na preventivní prohlídku, ze které byl ještě během kvalifikace propuštěn.
Jakmile dostal od lékařů zelenou, převzal Tsunoda odpovědnost za svou chybu.
„Jo, byl jsem fakt hloupý… tlačit to takhle,“ přiznal. „Bylo to strašně těžké, udělali jsme spoustu změn na autě. A tlačit tak moc, aniž bych měl auto dostatečně v rukou... prostě zbytečné. V tak rané fázi kvalifikace to nebylo potřeba.“
Když opadl první šok, Tsunoda otevřeně přiznal, jak se cítil. „Hodně jsem se styděl, byl jsem zklamaný a frustrovaný,“ řekl. Pro japonského pilota šlo navíc o první nehodu v Q1 po čtyřech letech – naposledy havaroval v úvodní části kvalifikace právě v Imole, v roce 2021.
Mechaniky týmu Red Bull teď čeká dlouhá noc. Vůz je silně poškozený a jeho příprava na nedělní závod bude časově i technicky náročná.
„Ještě jsem s nimi nemluvil, ale jediné, co teď můžu udělat, je omluvit se,“ dodal Tsunoda. „Auto je hodně poškozené, budou s tím mít spoustu práce. A je to naprosto zbytečné.“
Zatímco Tsunodu čeká start z poslední řady, jeho týmový kolega Max Verstappen vyjede do závodu z první řady, hned za McLarenem Oscara Piastriho.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.