Ferrari nezvládlo kvalifikaci na domácí půdě v Imole a do závěrečné části se nedostal ani jeden jezdců. Zklamaný Leclerc připustil, že „zázraky dělat neumí“, a slabý výkon vozu SF-25 znovu vyvolal pochybnosti o jeho konkurenceschopnosti.
Ferrari se v kvalifikaci na domácí Velkou cenu Emilia Romagna ocitlo v naprosté ztrátě. Charles Leclerc se po svém jedenáctém místě omluvil fanouškům Tifosi. „V první řadě se musíme omluvit, protože tento tým provází obrovská vášeň, ale my pak nepostoupíme přes Q2. Bolí to. Věřte mi, uvnitř týmu nás to opravdu bolí. Taková úroveň výkonu je nepřijatelná a musíme na to zareagovat.“
Ještě hůře dopadl jeho týmový kolega Lewis Hamilton, který skončil dvanáctý. Přestože rozdíl mezi nimi byl menší než v předchozích závodech, výsledek znamená historicky nejhorší kvalifikační výkon Ferrari v Imole od roku 1980, kdy se tu jelo poprvé.
Zatímco kdysi dokázal Gilles Villeneuve s tehdy neohrabaným Ferrari 126CK získat pole position, tentokrát se červené vozy nedostaly ani do závěrečné části kvalifikace. Leclerc se netajil frustrací z vývoje a výkonnosti vozu SF-25. „Opakuju to pořád dokola. V tom autě prostě není výkon. Nemá potenciál, jaký bychom si přáli. Musíme být lepší.“
Páteční tréninky přinesly problémy s brzdami, které se sice v sobotu podařilo částečně vyřešit, ale limity vozu na trati v Imole byly očividné. Oba piloti ztráceli hlavně v pomalých zatáčkách. Například ve Variante Alta Leclerc chyboval při výjezdu po předchozím nedotáčivém nájezdu. Data ukázala, že Ferrari bylo v těchto místech až o dvanáct kilometrů za hodinu pomalejší než například Williams Alexe Albona, který Leclerca vyřadil z první desítky.
Hamilton byl po neúspěchu viditelně zklamaný. „Cítím se hrozně. Udělali jsme během víkendu spoustu pozitivních kroků a auto se chovalo líp. Brzdy byly lepší, rovnováha výborná. Ale na nových pneumatikách jsem prostě neměl žádný další grip. Nemohl jsem jet rychleji.“
Zarážející bylo, že jeho druhý pokus v druhé části kvalifikace byl pomalejší než ten první. Pokud je problémem to, že SF-25 nedokáže správně zahřát měkké gumy, tedy nejměkčí směs v nabídce Pirelli, jde o vážný signál. Zatímco ostatní týmy bojovaly s přehříváním směsi, Ferrari se ji nedokázalo ani dostat do provozního okna.
Aston Martin zvolil středně tvrdou směs a s ní dokázal Fernando Alonso zajet pátý čas, zatímco Ferrari tuto možnost podle Leclerca ani nezvažovalo. „To pro nás nebylo reálné. Navíc oni i tak jezdí skvělé časy.“
Scuderia chystá nové díly pro nadcházející závod ve Španělsku, ale Leclerc k tomu dodal: „To bude muset být sakra dobrý upgrade, jestli to má být zlom.“ Fanoušci Ferrari si však dobře pamatují, že novinky často nedokázaly přinést očekávaný výkon nebo zkomplikovaly ovladatelnost.
Momentálně to vypadá, že Ferrari narazilo na své limity. „Můžu bojovat, jak chci,“ řekl Leclerc. „Ale zázraky dělat nemůžu. To je to, co to auto nabízí.“
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.