Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Anketa „Jezdec dne“ bývá často spíše otázkou popularity, ale tentokrát si nováček Andrea Kimi Antonelli ocenění skutečně zasloužil, i když se to na první pohled nemusí zdát. Přestože dojel na osmém místě, jeho výkon byl obdivuhodný – musel se totiž vypořádat s vážně poškozenou podlahou vozu, což výrazně ovlivnilo jeho rychlost a ovladatelnost.
Šéf Mercedesu Toto Wolff mu po závodě pogratuloval, což u některých vyvolalo pochybnosti. Data však jasně ukázala, že Antonelli závodil se značně omezeným výkonem. Poškození pravděpodobně způsobil úlomek z Ferrari Charlese Leclerca, který hned v úvodním kole kolidoval se svým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem.
Mercedes se rozhodl Antonellimu neprozradit skutečný důvod problémů až do pozdější fáze závodu. „Měl rozsáhlé poškození podlahy,“ uvedl Wolff na tiskové konferenci. „Nejsme si jistí, jestli přejel část Leclercova předního křídla, ale měl v podlaze obrovskou díru a chyběly mu i titanové pláty. S ohledem na to, že jel s výrazně poškozeným vozem, udržel se, dojel osmý, nestěžoval si a prostě dělal svou práci – ukazuje to jeho vyspělost a potenciál.“
Antonelli sám cítil, že s autem není něco v pořádku od prvního kola. „Včera byla největším limitem přední levá pneumatika, dnes to byla zadní po celou dobu – což bylo zvláštní, přišlo mi to opravdu divné,“ řekl pro Sky Sports F1.
Trať v Šanghaji je atypická v tom, že více zatěžuje přední nápravu, což zvyšovalo Antonelliho problémy. „Bylo opravdu těžké držet krok, snažil jsem se co nejvíc šetřit zadní pneumatiky,“ dodal. „Z mentálního hlediska to byla dobrá zkušenost, dobrá lekce, protože to byl těžký závod.“
Navzdory bojům na trati a ztrátě pozic během pit stopů nakonec získal Antonelli další dvě místa po závodě, když byli oba jezdci Ferrari diskvalifikováni – Leclerc kvůli podváze monopostu a Hamilton kvůli nelegálnímu opotřebení plátu podlahy.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.