Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Anketa „Jezdec dne“ bývá často spíše otázkou popularity, ale tentokrát si nováček Andrea Kimi Antonelli ocenění skutečně zasloužil, i když se to na první pohled nemusí zdát. Přestože dojel na osmém místě, jeho výkon byl obdivuhodný – musel se totiž vypořádat s vážně poškozenou podlahou vozu, což výrazně ovlivnilo jeho rychlost a ovladatelnost.
Šéf Mercedesu Toto Wolff mu po závodě pogratuloval, což u některých vyvolalo pochybnosti. Data však jasně ukázala, že Antonelli závodil se značně omezeným výkonem. Poškození pravděpodobně způsobil úlomek z Ferrari Charlese Leclerca, který hned v úvodním kole kolidoval se svým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem.
Mercedes se rozhodl Antonellimu neprozradit skutečný důvod problémů až do pozdější fáze závodu. „Měl rozsáhlé poškození podlahy,“ uvedl Wolff na tiskové konferenci. „Nejsme si jistí, jestli přejel část Leclercova předního křídla, ale měl v podlaze obrovskou díru a chyběly mu i titanové pláty. S ohledem na to, že jel s výrazně poškozeným vozem, udržel se, dojel osmý, nestěžoval si a prostě dělal svou práci – ukazuje to jeho vyspělost a potenciál.“
Antonelli sám cítil, že s autem není něco v pořádku od prvního kola. „Včera byla největším limitem přední levá pneumatika, dnes to byla zadní po celou dobu – což bylo zvláštní, přišlo mi to opravdu divné,“ řekl pro Sky Sports F1.
Trať v Šanghaji je atypická v tom, že více zatěžuje přední nápravu, což zvyšovalo Antonelliho problémy. „Bylo opravdu těžké držet krok, snažil jsem se co nejvíc šetřit zadní pneumatiky,“ dodal. „Z mentálního hlediska to byla dobrá zkušenost, dobrá lekce, protože to byl těžký závod.“
Navzdory bojům na trati a ztrátě pozic během pit stopů nakonec získal Antonelli další dvě místa po závodě, když byli oba jezdci Ferrari diskvalifikováni – Leclerc kvůli podváze monopostu a Hamilton kvůli nelegálnímu opotřebení plátu podlahy.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.