Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Anketa „Jezdec dne“ bývá často spíše otázkou popularity, ale tentokrát si nováček Andrea Kimi Antonelli ocenění skutečně zasloužil, i když se to na první pohled nemusí zdát. Přestože dojel na osmém místě, jeho výkon byl obdivuhodný – musel se totiž vypořádat s vážně poškozenou podlahou vozu, což výrazně ovlivnilo jeho rychlost a ovladatelnost.
Šéf Mercedesu Toto Wolff mu po závodě pogratuloval, což u některých vyvolalo pochybnosti. Data však jasně ukázala, že Antonelli závodil se značně omezeným výkonem. Poškození pravděpodobně způsobil úlomek z Ferrari Charlese Leclerca, který hned v úvodním kole kolidoval se svým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem.
Mercedes se rozhodl Antonellimu neprozradit skutečný důvod problémů až do pozdější fáze závodu. „Měl rozsáhlé poškození podlahy,“ uvedl Wolff na tiskové konferenci. „Nejsme si jistí, jestli přejel část Leclercova předního křídla, ale měl v podlaze obrovskou díru a chyběly mu i titanové pláty. S ohledem na to, že jel s výrazně poškozeným vozem, udržel se, dojel osmý, nestěžoval si a prostě dělal svou práci – ukazuje to jeho vyspělost a potenciál.“
Antonelli sám cítil, že s autem není něco v pořádku od prvního kola. „Včera byla největším limitem přední levá pneumatika, dnes to byla zadní po celou dobu – což bylo zvláštní, přišlo mi to opravdu divné,“ řekl pro Sky Sports F1.
Trať v Šanghaji je atypická v tom, že více zatěžuje přední nápravu, což zvyšovalo Antonelliho problémy. „Bylo opravdu těžké držet krok, snažil jsem se co nejvíc šetřit zadní pneumatiky,“ dodal. „Z mentálního hlediska to byla dobrá zkušenost, dobrá lekce, protože to byl těžký závod.“
Navzdory bojům na trati a ztrátě pozic během pit stopů nakonec získal Antonelli další dvě místa po závodě, když byli oba jezdci Ferrari diskvalifikováni – Leclerc kvůli podváze monopostu a Hamilton kvůli nelegálnímu opotřebení plátu podlahy.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.