Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Anketa „Jezdec dne“ bývá často spíše otázkou popularity, ale tentokrát si nováček Andrea Kimi Antonelli ocenění skutečně zasloužil, i když se to na první pohled nemusí zdát. Přestože dojel na osmém místě, jeho výkon byl obdivuhodný – musel se totiž vypořádat s vážně poškozenou podlahou vozu, což výrazně ovlivnilo jeho rychlost a ovladatelnost.
Šéf Mercedesu Toto Wolff mu po závodě pogratuloval, což u některých vyvolalo pochybnosti. Data však jasně ukázala, že Antonelli závodil se značně omezeným výkonem. Poškození pravděpodobně způsobil úlomek z Ferrari Charlese Leclerca, který hned v úvodním kole kolidoval se svým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem.
Mercedes se rozhodl Antonellimu neprozradit skutečný důvod problémů až do pozdější fáze závodu. „Měl rozsáhlé poškození podlahy,“ uvedl Wolff na tiskové konferenci. „Nejsme si jistí, jestli přejel část Leclercova předního křídla, ale měl v podlaze obrovskou díru a chyběly mu i titanové pláty. S ohledem na to, že jel s výrazně poškozeným vozem, udržel se, dojel osmý, nestěžoval si a prostě dělal svou práci – ukazuje to jeho vyspělost a potenciál.“
Antonelli sám cítil, že s autem není něco v pořádku od prvního kola. „Včera byla největším limitem přední levá pneumatika, dnes to byla zadní po celou dobu – což bylo zvláštní, přišlo mi to opravdu divné,“ řekl pro Sky Sports F1.
Trať v Šanghaji je atypická v tom, že více zatěžuje přední nápravu, což zvyšovalo Antonelliho problémy. „Bylo opravdu těžké držet krok, snažil jsem se co nejvíc šetřit zadní pneumatiky,“ dodal. „Z mentálního hlediska to byla dobrá zkušenost, dobrá lekce, protože to byl těžký závod.“
Navzdory bojům na trati a ztrátě pozic během pit stopů nakonec získal Antonelli další dvě místa po závodě, když byli oba jezdci Ferrari diskvalifikováni – Leclerc kvůli podváze monopostu a Hamilton kvůli nelegálnímu opotřebení plátu podlahy.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.