Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Šéf týmu Mercedes Toto Wolff tento víkend chybí na Velké ceně Emilia-Romagna v Imole. Rozhodl se zůstat ve Spojených státech, aby mohl oslavit promoci svého syna a být s rodinou u tohoto důležitého životního okamžiku.
Třiadvacetiletý Benedict Wolff totiž právě absolvuje studium na University of Southern California. Toto Wolff tak zůstal v USA po předchozím závodním víkendu v Miami, aby se mohl zúčastnit promoce a podpořil syna při tomto důležitém okamžiku. Tento krok jasně ukazuje, že i ve světě vrcholového motorsportu si někteří lídři stále dokážou najít čas na rodinu.
Wolff dlouhodobě upozorňuje na potřebu budovat uvnitř týmu strukturu, která umožní manažerům i dalším členům občas vynechat některé závody. V rozhovoru pro média v roce 2023 k tomu řekl: „Cílem je vytvořit strukturu, která bude funkční i do budoucna. Je to moje odpovědnost vůči týmu. Co kdyby mi z nebe spadl kámen na hlavu? Co pak? Proto bych si přál, aby se jednou stalo normou, že nebudu jezdit na všech 24 závodů, ale třeba jen na 15.“
Současně ale ujistil, že o odchodu z Formule 1 zatím neuvažuje. Jak přiznal, během náročné sezony 2020 zvažoval, zda nezměnit směr a nevrátit se ke své původní profesi ve světě financí.
„Byl jsem psychicky i fyzicky vyčerpaný a skutečně jsem přemýšlel, jestli zůstat aktivní, nebo se stáhnout do pozadí jako akcionář. Nakonec jsem si ale uvědomil, že chci pokračovat. Mám vášeň jak pro finance, tak pro motorsport a právě jejich propojení je to, co mě na mé práci stále baví a co přináší hodnotu týmu,“ vysvětlil Wolff.
Rakouský manažer také opakovaně varoval před dalším rozšiřováním kalendáře F1. V loňském rozhovoru pro ORF řekl: „Už jsme za hranicí. Lidé jako já cestují v pohodlí, ale mechanici, kteří staví a rozebírají auta, létají ekonomikou. Když se podíváte na jejich tváře, je jasné, že to už dál nejde.“
Na místě Wolffa v Imole převzal týmové povinnosti Bradley Lord, dlouholetý šéf komunikace Mercedesu. Stejně jako při několika minulých příležitostech, i tentokrát se postará o běžný provoz týmu během víkendu.
Navzdory své nepřítomnosti zůstává Wolff v kontaktu se stájí, Mercedes na sociálních sítích sdílel moment, kdy se přes videohovor spojil s Georgem Russellem a mladým jezdcem z akademie, Andreou Kimim Antonellim. Po krátkém pracovním briefingu už ale zamířil za rodinou, aby si naplno užil tento osobní okamžik.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.