Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Lewis Hamilton si v Itálii poprvé od přestupu k Ferrari užíval jízdu před zapálenými fanoušky týmu Tifosi, a den tak začal slibně, když v prvním tréninku skončil pátý s odstupem pouhé desetiny sekundy za nejrychlejšími McLareny. Jeho výsledek působil jako dobrý signál, že Ferrari možná našlo nový směr a britský šampión byl s tímto výkonem spokojený.
„P1 byla dobrá,“ potvrdil Hamilton. „Byl jsem opravdu, opravdu spokojený s autem v prvním tréninku, cítil jsem, že jsme udělali krok vpřed, a byl jsem hodně pozitivní.“ Zdálo se, že Ferrari se pomalu vzpamatovává z předchozích problémů a že sobotní kvalifikace by mohla přinést lepší vyhlídky, informuje Sky Sports.
Druhý trénink však přinesl zcela jiné starosti. Hamilton se během hodiny trvajícího tréninku potýkal s vážnými problémy s brzdami a nakonec zajel až 11. nejlepší čas. „Změnil jsem dvě z těch nejmenších věcí, které vůbec neměly mít efekt, a přesto jsme pak měli problémy s brzdami, což pak udělalo velký rozdíl,“ popisoval frustraci šampión. „Tohle nás trápí celý rok, něco takového jsem ještě nikdy nezažil. Je to novinka i pro mě.“
Na otázku, zda se brzdové potíže podaří vyřešit do sobotní kvalifikace, Hamilton jen lakonicky odvětil: „Ne.“ Svůj marný boj s nastavením přirovnal k hazardu: „Je to loterie. Zkusíme jednu možnost, jestli zafunguje, pak jinou a uvidíme. Doufám, že zítra na něco přijdeme. Určitě na tom makáme."
Jeho týmový kolega Charles Leclerc rovněž potvrdil potíže s brzdami, ale druhý trénink absolvoval o poznání lépe, když zajel šestý nejlepší čas. „FP2 jsme dali vše dohromady a už to bylo lepší,“ uvedl Leclerc. „Stále nám chybí výkon, to víme. Největší slabinou je momentálně kvalifikační tempo, na tom musíme pracovat.“ Leclerc však dodal, že závodní rychlost je silná, což dává Ferrari naději. „Na této trati se špatně předjíždí, proto se soustředíme hlavně na kvalifikaci, kde musíme zabrat.“
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.