Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Lewis Hamilton si v Itálii poprvé od přestupu k Ferrari užíval jízdu před zapálenými fanoušky týmu Tifosi, a den tak začal slibně, když v prvním tréninku skončil pátý s odstupem pouhé desetiny sekundy za nejrychlejšími McLareny. Jeho výsledek působil jako dobrý signál, že Ferrari možná našlo nový směr a britský šampión byl s tímto výkonem spokojený.
„P1 byla dobrá,“ potvrdil Hamilton. „Byl jsem opravdu, opravdu spokojený s autem v prvním tréninku, cítil jsem, že jsme udělali krok vpřed, a byl jsem hodně pozitivní.“ Zdálo se, že Ferrari se pomalu vzpamatovává z předchozích problémů a že sobotní kvalifikace by mohla přinést lepší vyhlídky, informuje Sky Sports.
Druhý trénink však přinesl zcela jiné starosti. Hamilton se během hodiny trvajícího tréninku potýkal s vážnými problémy s brzdami a nakonec zajel až 11. nejlepší čas. „Změnil jsem dvě z těch nejmenších věcí, které vůbec neměly mít efekt, a přesto jsme pak měli problémy s brzdami, což pak udělalo velký rozdíl,“ popisoval frustraci šampión. „Tohle nás trápí celý rok, něco takového jsem ještě nikdy nezažil. Je to novinka i pro mě.“
Na otázku, zda se brzdové potíže podaří vyřešit do sobotní kvalifikace, Hamilton jen lakonicky odvětil: „Ne.“ Svůj marný boj s nastavením přirovnal k hazardu: „Je to loterie. Zkusíme jednu možnost, jestli zafunguje, pak jinou a uvidíme. Doufám, že zítra na něco přijdeme. Určitě na tom makáme."
Jeho týmový kolega Charles Leclerc rovněž potvrdil potíže s brzdami, ale druhý trénink absolvoval o poznání lépe, když zajel šestý nejlepší čas. „FP2 jsme dali vše dohromady a už to bylo lepší,“ uvedl Leclerc. „Stále nám chybí výkon, to víme. Největší slabinou je momentálně kvalifikační tempo, na tom musíme pracovat.“ Leclerc však dodal, že závodní rychlost je silná, což dává Ferrari naději. „Na této trati se špatně předjíždí, proto se soustředíme hlavně na kvalifikaci, kde musíme zabrat.“
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.
Lewis Hamilton a George Russell vyjádřili pochybnosti nad přístupem FIA k trestání za nevhodný jazyk, čímž znovu otevřeli debatu o hranicích svobody projevu ve Formuli 1. Oba jezdci poukazují na nejednotnost v rozhodování a volají po jasnějším stanovisku řídícího orgánu.
Max Verstappen vysvětlil, proč na Nürburgringu testoval Ferrari GT3 pod přezdívkou „Franz Hermann“ a že překonání traťového rekordu nebylo jeho cílem. Šlo mu hlavně o zážitek a vyzkoušení vozu na legendární trati.
Lewis Hamilton čelí po přestupu z Mercedesu do Ferrari náročným výzvám jak technickým, tak psychologickým. Změna týmu, která měla znamenat novou kapitolu, se ukázala být mnohem složitější, než se očekávalo.
FIA ustoupila kritice jezdců a upravila pravidla pro trestání nevhodného chování, když snížila vysoké pokuty o polovinu. Tvrdé postihy tak nově nebudou hrozit za emotivní výlevy během závodu, ale zůstanou zachovány například za urážky oficiálních osob.
Charles Leclerc kvůli zdravotním potížím vynechá media day před Velkou cenou Emilia Romagna v Imole, ale Ferrari očekává jeho návrat do vozu v pátek. Tým zároveň přiveze první technické upgrady a doufá v lepší výsledky.