Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Lewis Hamilton si v Itálii poprvé od přestupu k Ferrari užíval jízdu před zapálenými fanoušky týmu Tifosi, a den tak začal slibně, když v prvním tréninku skončil pátý s odstupem pouhé desetiny sekundy za nejrychlejšími McLareny. Jeho výsledek působil jako dobrý signál, že Ferrari možná našlo nový směr a britský šampión byl s tímto výkonem spokojený.
„P1 byla dobrá,“ potvrdil Hamilton. „Byl jsem opravdu, opravdu spokojený s autem v prvním tréninku, cítil jsem, že jsme udělali krok vpřed, a byl jsem hodně pozitivní.“ Zdálo se, že Ferrari se pomalu vzpamatovává z předchozích problémů a že sobotní kvalifikace by mohla přinést lepší vyhlídky, informuje Sky Sports.
Druhý trénink však přinesl zcela jiné starosti. Hamilton se během hodiny trvajícího tréninku potýkal s vážnými problémy s brzdami a nakonec zajel až 11. nejlepší čas. „Změnil jsem dvě z těch nejmenších věcí, které vůbec neměly mít efekt, a přesto jsme pak měli problémy s brzdami, což pak udělalo velký rozdíl,“ popisoval frustraci šampión. „Tohle nás trápí celý rok, něco takového jsem ještě nikdy nezažil. Je to novinka i pro mě.“
Na otázku, zda se brzdové potíže podaří vyřešit do sobotní kvalifikace, Hamilton jen lakonicky odvětil: „Ne.“ Svůj marný boj s nastavením přirovnal k hazardu: „Je to loterie. Zkusíme jednu možnost, jestli zafunguje, pak jinou a uvidíme. Doufám, že zítra na něco přijdeme. Určitě na tom makáme."
Jeho týmový kolega Charles Leclerc rovněž potvrdil potíže s brzdami, ale druhý trénink absolvoval o poznání lépe, když zajel šestý nejlepší čas. „FP2 jsme dali vše dohromady a už to bylo lepší,“ uvedl Leclerc. „Stále nám chybí výkon, to víme. Největší slabinou je momentálně kvalifikační tempo, na tom musíme pracovat.“ Leclerc však dodal, že závodní rychlost je silná, což dává Ferrari naději. „Na této trati se špatně předjíždí, proto se soustředíme hlavně na kvalifikaci, kde musíme zabrat.“
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.